Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Det anmärkningsvärda är bilden av Lars, som målats upp av anhöriga i media. Han har närmast glorifierats som en hårt arbetande helyllekille, som gjorde karriär på ett kolkraftverk, och dessutom hjälpte till hemma med den sjuke fadern. Inte ett ord om eventuellt missbruk eller problem i någon form. Det är klart, att man kan förstå om anhöriga inte vill svärta ned bilden av en försvunnen, men å andra sidan försvårar detta i någon mån utredningen.
Jag har svårt att tänka mig, att en mönstergosse helt plötsligt sätter igång och hamnar i bråk så fort han kommit utomlands, och dessutom börjar knarka rätt kraftigt. Lars problem började sannolikt långt tidigare. Men det lär vi nog aldrig få vetskap om. Det är mycket som förtigs.
Helt rätt. Jag kan tänka mig att Lars använde droger till och från på sin fritid hemma i Tyskland. Inte tillräckligt mycket för att det ska ha märkts i familjen, dock något som hans närmaste kompisar borde ha känt till. Samt flickvännen.
På semestern passar han på att ta lite mer än vad han skulle gjort under en vanlig helg med festande hemma...och så spårar det ur.
Ena kompisen som intervjuas i ett tyskt tv program, verkar ju också vara extremt helylle..men det utesluter ju inte att Lars var annorlunda.
Nej, mamman insisterar ju att Lars varit den perfekte gossen. Man kan ju hoppas att hon sagt mer till polisen och privatdetektiven. Men något säger mig att hon verkligen såg sin son som den mönstergosse hon beskriver honom som,i media.
Det finns ju två trådar i tyska Allmystery-forumet som handlar om Lars...Jag läste lite i dem för ett tag sedan, men ska kolla igenom dem lite mer noggrant nu. Jag tror som du att mycket förtigs, men diskussionsforum har ju den fördelen att de kan innehålla information som inte kommer fram i media.