2017-10-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vet inte vad jag ska tro, visst verkar det långsökt på ett sätt.
Men - hur många tysktalande hemlösa finns det i Kanada som yrar runt på gatorna?
Det kan inte vara många, om ens någon!

Detta förutsatt att uppgiftslämnaren talar sanning. Men det finns tyvärr bara alltför många knäppisar eller ondsinta personer, som sprider rena falsarier.
Citera
2017-10-10, 20:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingenting i tyska tidningar.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har inte sett något i tyska tidningar om detta. Och mamman tänkte jag på: undrar om hon mår alltför dåligt för att jobba med fallet?

Tack för den uppgiften.

Det kan mycket väl vara som så att modern mår mycket dåligt psykiskt. Vore i s f inte så konstigt.
Citera
2017-10-10, 21:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Befinner sig Mittank i Kanada?

Citat:
Detta förutsatt att uppgiftslämnaren talar sanning. Men det finns tyvärr bara alltför många knäppisar eller ondsinta personer, som sprider rena falsarier.

Tyvärr vet vi inte detta. Som du också skriver så finns det helt riktigt ondsinta människor som kan sprida lögner.

Jag hoppas att det här är den försvunne men utan ytterligare information så tror jag i dagsläget inte att detta är Mittank.
Citera
2017-10-12, 20:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artikel från dansk media.

Lars Mittanks märkliga och mystiska försvinnande på flygplatsen i Varna har blivit internationellt uppmärksammat. Här är en dansk artikel om försvinnandet publicerat den 30 juni 2017.

http://www.seoghoer.dk/wild/hvorfor-loeb-han-ud-af-lufthavnen

Citat:

"Kort efter ringer Lars igen til sin mor. Han virker stadig panisk. Denne gang fortæller Lars, at han har brug for et sted at skjule sig.

Han føler sig ikke tryg på hotellet og nævner, at der er "fire personer efter ham”. Igen afbryder Lars forbindelsen, inden at hans bekymrede mor når at forstå, hvad der foregår.

Lars foretager et tredje opkald – denne gang klokken 6 om morgenen. Igen er det hans mor, han ringer til.

Nu fortæller han, at han har forladt hotellet og befinder sig i Varna-lufthavnen.

Han tilføjer, at han har købt en returbillet og planlægger at opsøge lufthavnens læge for at sikre sig, at han er klar til at flyve hjem. Sandra er mere rolig nu, og mor og søn afslutter opkaldet med et ”vi ses”.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-10-12 kl. 20:29.
Citera
2017-10-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilometer
Jag får för mig att han kan ha tvingats in i nåt. Narkotikasmuggling tex. Kanske någon tvingat honom att svälja en massa knark för att smuggla i kroppen.
Han kunde på grund av sin skada inte resa rätt datum, maffian hade honom under uppsikt. Han kände sig förföljd och rädd.
Han tordes inte låta operera sig pga narkotikan som han hade i kroppen.
Han var rädd och nervös på flygplatsen, stack därifrån.
Maffian hittar honom och tar tillbaka knarket genom att sprätta upp honom. Sen dumpas kroppen på nåt ställe där den aldrig kan hittas...
Precis min tanke också.
Citera
2017-10-28, 13:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Maffia?

Citat:
Ursprungligen postat av Niceandnasty
Precis min tanke också.

Detta scenario som skribenten Kilometer tog upp kan förstås vara fullt möjligt. Inte ens hans båda kamrater visste ju vad Mittank hade gjort, eller vilka personer han träffade, under den vecka de alla tre var tillsammans.
Citera
2017-11-01, 00:28
Medlem
fastinkomss avatar
Alkohol och narkotia inblandade de ar inte goda vanner.sjalvmord eller ran och mord ,men vad ska de rana a honom.
Det ar manga bulgarer som begar sjalvmord genom att hoppa I havet eller fran balkongen.Sarkild I varna ocj burgas.
Citera
2017-11-02, 17:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rånmord?

Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Alkohol och narkotia inblandade de ar inte goda vanner.sjalvmord eller ran och mord ,men vad ska de rana a honom.
Det ar manga bulgarer som begar sjalvmord genom att hoppa I havet eller fran balkongen.Sarkild I varna ocj burgas.

Om det var ett rånmord så skulle det kunna ha varit narkotika som de rånade Mittank på. Han kan t. ex. ha haft det i sin vänstra byxficka? Eller så hade han tvingats att svälja ner det?
Citera
2017-11-04, 20:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

http://sofiaglobe.com/2016/08/06/missing-varna-two-years/

Citat:

"Today, more than two years later, Sandra Mittank receives e-mails by obscure bounty hunters, saying they did not have any problem “using violence” in order to make people talk. The Mittank family has tendered a reward of 40,000 Euro for clues, which would prove Lars is still alive."
Citera
2017-11-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
http://sofiaglobe.com/2016/08/06/missing-varna-two-years/

Citat:

"Today, more than two years later, Sandra Mittank receives e-mails by obscure bounty hunters, saying they did not have any problem “using violence” in order to make people talk. The Mittank family has tendered a reward of 40,000 Euro for clues, which would prove Lars is still alive."

Visst är det säkert mycket lycksökare eller galningar som hör av sig till familjen. Och detta säkert än idag - ett år efter uppgifterna i din länk publicerades. Säkert oerhört arbetsamt för Lars mor.
Citera
2017-11-04, 21:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mindre trevliga kontakter för Sandra Mittank.

Citat:
Visst är det säkert mycket lycksökare eller galningar som hör av sig till familjen. Och detta säkert än idag - ett år efter uppgifterna i din länk publicerades. Säkert oerhört arbetsamt för Lars mor.

Detta fortsätter säkert fortfarande.

Kan verkligen inte vara lätt för Sandra. Först försvinner hennes son utan ett spår efter och sedan får hon höra av från personer som dessa "bounty hunters". Tror inte ens att dessa skulle kunna klara av att få fram spår efter honom - om de inte är från Bulgarien. Då kanske men även då är jag högst osäker.
Citera
2017-11-09, 20:22
Medlem
Intressant den här engelska videon det länkas till lite högre upp i tråden....Den tycks ju faktiskt vara lite längre än de tidigare.
Först språngmarsch ut ur byggnaden, sen lugnar han ner sig (tittar inte tillbaka), efter att gående avlägsna sig från flygplatsen, börjar han plötsligt öka och det sista man ser är en joggande Lars.
Paranoida personer brukar ju vända sig om upprepade gånger och liksom ha ögonen överallt, vilket inte Lars gör. Ändå tror jag som många här att det måste röra sig om nånting han fått i sig. Ingen aptit, lite sömn.... nog är det mest sannolika att han fått i sig något centralstimulerande (typ amfetamin).
Det omväxlande gå/springa är extremt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in