2017-11-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Kanske jästa fruktrr i vätskeform?😀

Men ämnet är uppenbarligen synnerligen provocerande.....har aldrig sett ett Jv gå igång så.
Dock undrar jag om Jv offentligt tillstått att rapporten om de 1006 förövarna i Australien är korrekt.
Det tror jag inte. Anthony Morris stod ju i propagandakanalen och tjöt att allt det var avfällingars lögner.
Däremot tillstod ju Geoffrey Jackson att rapporten var riktig- under ed.
Citera
2017-11-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Det tror jag inte. Anthony Morris stod ju i propagandakanalen och tjöt att allt det var avfällingars lögner.
Däremot tillstod ju Geoffrey Jackson att rapporten var riktig- under ed.

Jag menar alltså bortsett från Jackson. Men hans förhör verkar inte många zjv känna till alls.
Citera
2017-11-11, 16:20
Medlem
Citat:
Jag menar alltså bortsett från Jackson. Men hans förhör verkar inte många zjv känna till alls.
Nej, det är faktiskt lite konstigt. Det är ju ändå en medlem i styrande kretsen som pratar så det borde vara okej att titta. Kanske innealuten vet om det sagts nåt om det på mötena.
Citera
2017-11-11, 16:38
Medlem
Citat:
Kanske jästa fruktrr i vätskeform?😀

Men ämnet är uppenbarligen synnerligen provocerande.....har aldrig sett ett Jv gå igång så.
Dock undrar jag om Jv offentligt tillstått att rapporten om de 1006 förövarna i Australien är korrekt.

Materialet innehållandes 1006 förövare var subpoenat från avdelningskontoret i Australien. JV behöver alltså inte offentligt erkänna att materialet var korrekt, det var de själva som lämnade ut det.
Citera
2017-11-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Materialet innehållandes 1006 förövare var subpoenat från avdelningskontoret i Australien. JV behöver alltså inte offentligt erkänna att materialet var korrekt, det var de själva som lämnade ut det.
Har det sagts något på mötena om att inte titta på förhören?
Citera
2017-11-11, 19:33
Medlem
Citat:

Det har redan sagts att det är avfällingars verk. Så ingen kommer att ens titta på förhöret. Inte ens ttsp som ju är långt ute i gråszonen i andra sammanhang törs titta.
Citera
2017-11-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Det har redan sagts att det är avfällingars verk. Så ingen kommer att ens titta på förhöret. Inte ens ttsp som ju är långt ute i gråszonen i andra sammanhang törs titta.
Det är sanslöst.
Citera
2017-11-11, 21:53
Medlem
Citat:

Nej nej, verkligen inte. Under inga omständigheter skulle det uppmärksammas i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh

Nu ska det nog ändå sägas att det finns en del som känner till lite grann. Jag har hört flera olika och oberoende personer i ett eller annat sammanhang kommentera att de hört talas om det.
Jag nämnde det till exempel för en äldstebroder som kommenterade att det visst hade varit någon från styrande kresten som blivit förhörd. Men det är absolut inte något man talar om öppet.
Generellt vet man nog väldigt lite, och undviker att ta reda på mer.

Sen finns det nog de som faktiskt har tittat på förhöret. Jag själv var en av dem. Men man ska inte underskatta kognitiv dissonans - jag såg det när det utspelade sig, men inte vaknade jag upp för det. Först senare kopplade det, och då var det förstås många pusselbitar samtidigt som föll på plats samtidigt.
Citera
2017-11-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten

Tack. Det visste jag inte. Trodde att det var någon på avdelningskontoret som läckt informationen.
Nästan häpnadsväckande att de lämnade ut detta.
Citera
2017-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
"En av kyrkans äldre, Max Horley, förklarade varför fallen inte rapporterades:

– Vi vill inte att våra fruar känner till vad vi hanterar för ärenden. Vi vill inte att andra församlingar får reda på informationen, sade Horley enligt"

Nehej, andra församlingar fick inget veta = fritt fram för förrövarna i andra församlingar.

En pärla. Hoppas detta finns på Youtube.
Citera
2017-11-12, 02:57
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
En annan stor skillnad är att du ljuger och smutskastar din mor, din far, din mormor så som skyddare av pedofiler, ja rentav att dom själva är pedofiler. Detta äcklar mig, hur sjuk kan man vara att man anklagar sin mor som skyddare av pedofiler när hon är oskyldig?

Det kallas ”guilty by association”. Och Gud kommer att döma därefter också när vittnen medvetet ständigt väljer att titta åt andra hållet trots alla ”rykten” om JV orgs pedofiliproblem. Detta har jag förklarat många gånger nu för min JV familjemedlem men då blir det snabbt slutpratat. Däremot diskuterar dom gärna ingående identiska ”rykten” om katolska kyrkan och blir snabbt kunniga och pratglada om ämnet.
Citera
2017-11-12, 03:32
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tycker våldtäkt på barn och vuxna är lika illa, det är ett brott mot Guds lagar. Annars vore det att gradera våldtäkt mot kvinnor är allvarligare än våldtäkt mot män t.ex. Men det är kanske vad ni förespråkar? Vad hände då med jämställdheten?

Så illa det kan låta när man saknar förstånd.

Våldtäckt på barn skadar mycket mer än våldtäckt på vuxna. Barn är inte sexuellt mogna varken psykiskt eller fysiskt, eller ens mogna att förstå att förtroendepersoner som äldste bröder kan vara ondskefulla. Och detta medför grova skador på deras psyken som sitter i för resten av livet, långt efter att de fysiska skadorna läkt. Vilket kan visa sig genom en myriad av patologiska beteenden, ofta väldigt självskadande. Detta är alltså något som aldrig läks. Att man måste förklara det för dig..? Men du är ju också indoktrinerad med att se våldtäckt på barn som en synd, likt masturberande, och inte i första hand som ett kriminellt brott. Ofta får ju offren frågan från de äldste om de gjort något för att utlösa våldtäckten, tex haft på sig ”fel kläder” osv. Detta gäller även yngre barn! Bara en sån sak borde ju få en normalt funtad människa, indoktrinerad eller ej, att inse att de gett sig i slang med sjukt ondskefulla människor.

Barn kan inte heller välja sina situationer utan dom är helt i de vuxnas grepp. Och nej, det handlar inte om att förminska skadan av våldtäckt på vuxna, men skillnaden är enorm. En åsikt som är väl rotad i hela samhället, även bland det tyngst kriminella bottenskrapet som annars inte berörs av mycket eller bryr sig om andras obehag. Det är därför som ”chomo’s” får bo på speciell avdelning när dom väl hamnar i finkan så att dom inte blir mördade på studs bland de vanliga fängelsekunderna.

Mycket är PK idag, man kan knappt yttra sig alls utan att kränka i alla fall någon. Men att hata pedofiler är fortfarande helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in