2017-11-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Men du svarar inte på frågan din lort: Är det viktigare att skydda kvinnor eller är det viktigare att skydda män, eller är det viktigare att skydda barn, eller är det viktigt att skydda alla som utstår övergrepp? Din lilla lus, ditt lilla spån till en vind.

Förresten. Har du tillstått att fakta om de 1006 förövarna i Australien är korrekta. Eller är det bara avhopparnas lögner?
Citera
2017-11-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Oj, tänk nu på vad Jesus säger om att älska sina fiender...

Så du har all rätt att kalla andra vad du vill?

Citat:
Det är viktigt att skydda alla från övergrepp, men det är särskilt viktigt att skydda de värnlösa från övergrepp.

Så kvinnor är värnlösa? Vad är din ståndpunkt?

Citat:
Förstår du det din dumme fan? Eller vill du fortsätt att ursäkta våldtäkt på barn?

Förstår du själv din idiotiska fan i helvetes jävlar i anamma min moster och fan i helvete, din imbecill, är du dum i huvudet eller är du helt förståndshandikappad? Att jag inte ursäktar våldtäkt på barn. Men du verkar neurotisk nog att du har någon slags fobi eller att du själv utnyttjar barn och i forum försöker bortförklara och ge bot för att du utnyttjar barn din pedofil!

Suck.
Citera
2017-11-11, 01:39
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Det är ju du som är kristen. Eller kallar dig kristen. Jag är inte kristen.

Citat:

I ett fysiskt förhållande till merparten män ja. Men detta gäller speciellt barn.

Citat:
Förstår du själv din idiotiska fan i helvetes jävlar i anamma min moster och fan i helvete, din imbecill, är du dum i huvudet eller är du helt förståndshandikappad? Att jag inte ursäktar våldtäkt på barn. Men du verkar neurotisk nog att du har någon slags fobi eller att du själv utnyttjar barn och i forum försöker bortförklara och ge bot för att du utnyttjar barn din pedofil!

Oj, vad vittnet svär. Snyggt att du även förtalar mig att vara pedofil. Rätt allvarligt rent juridiskt. Jag bör nog höra mig för lite här. Det är ju lite extra spännande då det kommer från en som bevisligen försöker förmildra våldtäkt på barn.

Jag skrev i någon stund att jag respekterade JV för deras hängivenhet. Jag får äta upp det tyvärr.
Citera
2017-11-11, 01:45
Medlem
Citat:
Det är ju du som är kristen. Eller kallar dig kristen. Jag är inte kristen.

Så då kan du bete dig hur du vill? Jo tack, jag vet vilken moral ateister har!!! Dom kan kalla andra för vad dom vill, "dumme fan" eller vad dom vill. Jag antar att du är den främsta representanten för ateism, jag är inte förvånad, minst sagt.
Citera
2017-11-11, 07:48
Medlem
Citat:
Nej, det är du som förvränger, slingerskruv!
Håll dig till saken och bemöt mitt påstående istället om du kan. Och nej -du behöver inte fråga vilket påstående.
Citera
2017-11-11, 08:02
Medlem
Citat:
En annan stor skillnad är att du ljuger och smutskastar din mor, din far, din mormor så som skyddare av pedofiler, ja rentav att dom själva är pedofiler. Detta äcklar mig, hur sjuk kan man vara att man anklagar sin mor som skyddare av pedofiler när hon är oskyldig?
Nu ljuger du igen.
Jag har aldrig påstått att mina föräldrar är peofiler, inte ens att de personligen skyddar pedofiler.
Det är nämligen organisationen som gör det. Organisationen har tydliga riktlinjer till äldste om att göra allt de kan för att se till att förteckningar över kända pedofiler inte kommer i myndigheternas händer. Dessutom har man beordrat alla äldstekretsar att skicka samtliga dokument till avdelningskontoret och förstöra allt man inte skickar, t.ex personliga anteckningar.
Däremot är det ju ned organisationens egen logik så att den som stannar kvar i församlingen också är medansvarig för dess gärningar. Just det argumentet används flitigt för att få folk att lämna svenska kyrkan innan de blir döpta.
Alltså blir du och alla andra med organisationens logik medskyddare av pedofiler.
Det är naturligtvis inte sant.
Möjligen bär du ett större ansvar om du frenetiskt argumenterar för att alla anklagelser är falska trots att bevisen är överväldigande och trots att en medlem i styrande kretsen erkänt under ed och inför kamera att problemet finns.
Citera
2017-11-11, 08:07
Medlem
Citat:

Suck.

Citat:
Nej, din dumme fan, du måste vara den idiotiska som beträtt Flashback, din fåntratt, din råttfångare, din imbecill, din schimpans (Oj du är släkting förlåt) .

Citat:
Men du svarar inte på frågan din lort: Är det viktigare att skydda kvinnor eller är det viktigare att skydda män, eller är det viktigare att skydda barn, eller är det viktigt att skydda alla som utstår övergrepp? Din lilla lus, ditt lilla spån till en vind.

Andens frukter ttsp?
Citera
2017-11-11, 08:07
Medlem
Citat:
Lyssna på detta:

Tänk efter "fysiskt svag man", vilka är det enligt Varangian? handlar det om en feminina män, en "fysiskt svag man"?

Vad förordar då Varangian?

Citat:
Så då kan du bete dig hur du vill? Jo tack, jag vet vilken moral ateister har!!! Dom kan kalla andra för vad dom vill, "dumme fan" eller vad dom vill. Jag antar att du är den främsta representanten för ateism, jag är inte förvånad, minst sagt.

Citat:
Du sade:

Vad menar du med detta? Är inte detta emot HBTQ rörelsens ideal?

Citat:

Du är duktig på att förskjuta fokus.
Plötsligt har diskussionen gått från pedofilskandalerna inom jv till att handla om jämställdhet och sexuellt likaberättigande och huruvida en fysiskt svag man är mer kvinnlig.
Citera
2017-11-11, 08:31
Medlem
Citat:
Så du tar tillbaka ditt påstående om att: "En våldtäkt på den svagaste parten är givetvis grövre"?

Ja, våldtäkt på ett barn är värre, är det så svårt för dig att förstå?
Barn är tillitsfulla, särskilt gentemot vuxna som de känner; familj, vänner till familjen, grannar, personer i skolan och i församlingen. Att som vuxen utnyttja detta är fruktansvärt, barnen kan i sin oskuld inte ens föreställa sig vad som kan hända, vilka tankar en vuxen man kan ha.
Barn är helt utlämnade om den vuxna har otillbörliga avsikter.

Vuxna kvinnor, och män däremot vet att de ska vara försiktiga i vissa sammanhang, och kan oftast se till att inte hamna i utsatta situationer! Detta eftersom de vet vilken stark drift sexualiteten är.
Det vet inte ett barn.
Med större kunskap och erfarenhet har man större möjlighet att skydda sig.
Citera
2017-11-11, 09:01
Medlem
Dessutom är det ju så att ett litet barn kan få stora skador rent fysiskt om en vuxen man förgriper sig på det, frånsett de psykiska skadorna.
Hörde för många år sedan om en liten flicka som blev utsatt för ett sådant övergrepp och fick så svåra skador i underlivet att läkarna inte kunde reparera det. Hon skulle aldrig mer kunna sköta varken urin eller avföring.
Det var i detta fallet inget JV, utan en granne som var den skyldige, men man kan ju undra hur äldstekretsen hade agerat om han hade varit JV.
Citera
2017-11-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Dessutom är det ju så att ett litet barn kan få stora skador rent fysiskt om en vuxen man förgriper sig på det, frånsett de psykiska skadorna.
Hörde för många år sedan om en liten flicka som blev utsatt för ett sådant övergrepp och fick så svåra skador i underlivet att läkarna inte kunde reparera det. Hon skulle aldrig mer kunna sköta varken urin eller avföring.
Det var i detta fallet inget JV, utan en granne som var den skyldige, men man kan ju undra hur äldstekretsen hade agerat om han hade varit JV.

Det finns inte två vittnen.
Citera
2017-11-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Andens frukter ttsp?

Kanske jästa fruktrr i vätskeform?😀

Men ämnet är uppenbarligen synnerligen provocerande.....har aldrig sett ett Jv gå igång så.
Dock undrar jag om Jv offentligt tillstått att rapporten om de 1006 förövarna i Australien är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in