2017-11-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du vill alltså gradera pedofili som grövre och våldtäkt på vuxna som "lindrigare" övergrepp?

Utan tvekan.
Kan man ha en annan åsikt ?
Ett barn är fullständigt försvarslöst mot en vuxen man. Det är en enorm skillnad skulle jag säga.
Citera
2017-11-10, 22:48
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Du vill alltså gradera pedofili som grövre och våldtäkt på vuxna som "lindrigare" övergrepp?

Är det kontroversiellt ttsp? Att en våldtäkt på ett barn är värre än en våldtäkt på en vuxen?

Är det verkligen så illa ställt inom JV? Har pedofilerna inom rörelsen helt tagit över?
Citera
2017-11-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
En skillnad är att när problemen inom kultursektorn kommer fram i ljuset väljer man att ta tag i problemet istället för att fortsatt envist förneka det.
En annan stor skillnad är att vi här talar om övergrepp på barn bland jehovas vittnen.
Sen handlar det inte om en kultur utan om en noggrannt definierad policy med tydliga direktiv att dölja fakta från myndigheterna som sägs gå Satans ärenden.

En annan stor skillnad är att du ljuger och smutskastar din mor, din far, din mormor så som skyddare av pedofiler, ja rentav att dom själva är pedofiler. Detta äcklar mig, hur sjuk kan man vara att man anklagar sin mor som skyddare av pedofiler när hon är oskyldig?
Citera
2017-11-10, 22:53
Medlem
Citat:

Jag börjar ana att du smittats av JV:s släpphänta inställning och tycka det är rätt att försvara era pedofiler.
Hur kan du ens ställa en sådan fråga?
Citera
2017-11-10, 22:58
Medlem
Citat:
En annan stor skillnad är att du ljuger och smutskastar din mor, din far, din mormor så som skyddare av pedofiler, ja rentav att dom själva är pedofiler. Detta äcklar mig, hur sjuk kan man vara att man anklagar sin mor som skyddare av pedofiler när hon är oskyldig?

Du sitter här och försvarar din religions pedofilskydderi, känns det fint?
Citera
2017-11-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Hallå!
Såg vi samma program? Har vi läst samma överklagande?
JV:s ledning ansåg att 16 eller 17 punkter var fel, vilket anmäldes till granskningsnämnden. Det mesta av argumenten baserades på ren lögn, tex om lättkontrollerade fakta som ålder och tidpunkter som skulle avse tid när förövaren inte var ett vittne. JV tom framförde dessa lögner i helsidesannonser i pressen som om de vore fakta.

Granskningsnämnden gav JV rätt i 1, ETT fall! Det var att det var ganska liten skillnad i ålder -4 år har jag för mig. Men det var ytterligare 4 eller 5 års skillnad till lillasystern och av någon anledning så undveks den delen helt i överklagandet.

Granskningsnämnden är inte samma sak som domstol. Granskningsnämnden går efter minsta gemensamma nämnare, den enklaste vägen.
Citera
2017-11-10, 23:07
Medlem
Citat:
Granskningsnämnden är inte samma sak som domstol. Granskningsnämnden går efter minsta gemensamma nämnare, den enklaste vägen.

Vad vill du säga med det? Att det går att lura en domstol med falska uppgifter?
Citera
2017-11-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Är det kontroversiellt ttsp? Att en våldtäkt på ett barn är värre än en våldtäkt på en vuxen?

Är det verkligen så illa ställt inom JV? Har pedofilerna inom rörelsen helt tagit över?

Jag tycker våldtäkt på barn och vuxna är lika illa, det är ett brott mot Guds lagar. Annars vore det att gradera våldtäkt mot kvinnor är allvarligare än våldtäkt mot män t.ex. Men det är kanske vad ni förespråkar? Vad hände då med jämställdheten?
Citera
2017-11-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Vad vill du säga med det? Att det går att lura en domstol med falska uppgifter?

Tvärtom, det går att lura Granskningsnämnden.
Citera
2017-11-10, 23:13
Medlem
Citat:

Du borde veta efter alla diskussioner om detta att det är JV:s ledning, organisationen, som är pedofilskyddaren. Inte syster Agda eller ens du, trots att du här försvarar handlingarna.
Citera
2017-11-10, 23:15
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Jag tycker våldtäkt på barn och vuxna är lika illa, det är ett brott mot Guds lagar. Annars vore det att gradera våldtäkt mot kvinnor är allvarligare än våldtäkt mot män t.ex. Men det är kanske vad ni förespråkar? Vad hände då med jämställdheten?

Här begår du ett tankefel ttsp. En våldtäkt på den svagaste parten är givetvis grövre.

Det finns betydligt fler gråzoner när det gäller våldtäkt mot vuxna än mot barn. Det säger sig självt.

Dina åsikter är oroväckande, är de dina egna eller rörelsens?
Citera
2017-11-10, 23:15
Medlem
Citat:
Tvärtom, det går att lura Granskningsnämnden.

Har du belägg för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in