2017-11-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ja. Om det nu inte rör sig om en synnerligen fysiskt svag man.

Så det är ok att våldta en "synnerligen fysiskt svag man"?
Citera
2017-11-11, 00:41
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vart går gränsen? Om det nu är en: " synnerligen fysiskt svag man" ska han inte undgå sexuella trakasserier?

Om du fortfarande inte fattat gränsen så har du onekligen problem ttsp.

Det har med makt att göra. En ledtråd. Men fortsätt att visa svenska folket vad JV egentligen står för.
Citera
2017-11-11, 00:41
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Så det är ok att våldta en "synnerligen fysiskt svag man"?

Nej. Sluta trolla.
Citera
2017-11-11, 00:44
Medlem
Jag tror nog dom flesta kvinnor förstår vad det handlar om,
Citera
2017-11-11, 00:49
Medlem
Citat:
Jag tror nog dom flesta kvinnor förstår vad det handlar om,

Det tror jag med fast av en helt annan anledning än vad du tror.
Jag tror kvinnor förstår barnens utsatta läge ännu bättre än vi män.
Citera
2017-11-11, 00:55
Medlem
Lyssna på detta:

Citat:
Citat:
Så det är moraliskt värre att våldta ett barn än att våldta en vuxen kvinna.
Citat:
Och då är det värre att våldta en kvinna än en man?
Citat:
Ja. Om det nu inte rör sig om en synnerligen fysiskt svag man.

Tänk efter "fysiskt svag man", vilka är det enligt Varangian? handlar det om en feminina män, en "fysiskt svag man"?

Vad förordar då Varangian?
Citera
2017-11-11, 00:58
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Lyssna på detta:

Tänk efter "fysiskt svag man", vilka är det enligt Varangian? handlar det om en feminina män, en "fysiskt svag man"?

Vad förordar då Varangian?

Det handlar givetvis om möjligheten att kunna freda sig från övergrepp ditt spån.
Citera
2017-11-11, 01:01
Medlem
Citat:
Som jag har sagt, jag hade 10 års erfarenhet av Jehovas vittnen innan Uppdrag Granskning föll pladask för avfällingarna, där Janne Josefsson suktade efter ett scoop, och lade undan all pressetik och gick enbart på dom som anklagade.

Jag kunde se igenom alla falska anklagelser och förvrängningar i det snedvridna programmet, jag lovar er, det fanns massor i det reportaget.

Jag hade i 10 års tid blivit undervisad om att följa samhällets lagar och underordna sig myndigheterna, helt enligt Rom 13:1 , inget tydde på att jag inte fick polisanmäla brott, tvärtom.

Det beror på vem du skulle anmäla. Hade det varit en medtroende hade det blivit konsekvenser. I bästa fall restriktioner.......i värsta fall kicken.
Citera
2017-11-11, 01:06
Medlem
Citat:
Granskningsnämnden är inte samma sak som domstol. Granskningsnämnden går efter minsta gemensamma nämnare, den enklaste vägen.

Tänk.....jag vill minnas att JV organisationen gick ut med att programmet blivit fällt på alla punkter. Var det inte t o m någon på detta forum som talade för detta?
Citera
2017-11-11, 01:09
Medlem
Citat:
Det handlar givetvis om möjligheten att kunna freda sig från övergrepp ditt spån.

Men du svarar inte på frågan din lort: Är det viktigare att skydda kvinnor eller är det viktigare att skydda män, eller är det viktigare att skydda barn, eller är det viktigt att skydda alla som utstår övergrepp? Din lilla lus, ditt lilla spån till en vind.
Citera
2017-11-11, 01:12
Medlem
Citat:
Men du svarar inte på frågan din lort: Är det viktigare att skydda kvinnor eller är det viktigare att skydda män, eller är det viktigare att skydda barn, eller är det viktigt att skydda alla som utstår övergrepp? Din lilla lus, ditt lilla spån till en vind.

Läs på lagen. Det finns ett skäl till att förövare straffas hårdare om offret är underårigt. Men du kanske inte har kapacitet att förstå varför.
Citera
2017-11-11, 01:13
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Oj, tänk nu på vad Jesus säger om att älska sina fiender...

Det är viktigt att skydda alla från övergrepp, men det är särskilt viktigt att skydda de värnlösa från övergrepp.

Förstår du det din dumme fan? Eller vill du fortsätta att ursäkta våldtäkt på barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in