2017-11-11, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Med fortsatta förbud att kommuncera med omvärlden.
När domen vunnit laga kraft så gäller samma regler för henne som för alla andra som sitter på anstalt.
Citera
2017-11-11, 07:11
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
När domen vunnit laga kraft så gäller samma regler för henne som för alla andra som sitter på anstalt.
Vilket vore olyckligt då hennes käft är det som orsakat brotten och hon har oändligt med energi att ringa+skriva.
Citera
2017-11-11, 07:17
Medlem
Citat:
Vilket vore olyckligt då hennes käft är det som orsakat brotten och hon har oändligt med energi att ringa+skriva.
Hur vill du administrera en rättspåföljd i detta fall?
Enligt min mening skall Johanna Möller behandlas på samma sätt som alla andra. Hårt men rättvist.
Citera
2017-11-11, 07:27
Medlem
Citat:
Jag köper inte ditt resonemang. Johanna Möller äger samma rättigheter som alla andra som sitter på anstalt. Varför vill du särbehandla henne?
Citera
2017-11-11, 07:28
Medlem
anothes avatar
Citat:
Hur vill du administrera en rättspåföljd i detta fall?
Enligt min mening skall Johanna Möller behandlas på samma sätt som alla andra. Hårt men rättvist.
Jag skulle säga, krimvården borde hålla henne i särskilt förvar (isoleringscell eller vad de nu kallas) det är gasklart att hon kommer försöka med nya mordplaner gång på gång i skepnad av oskyldiga försök till mänsklig känslokontakt.
Citera
2017-11-11, 07:39
Medlem
Citat:
Jag skulle säga, krimvården borde hålla henne i särskilt förvar (isoleringscell eller vad de nu kallas) det är gasklart att hon kommer försöka med nya mordplaner gång på gång i skepnad av oskyldiga försök till mänsklig känslokontakt.
Visst, hon är en förfärlig människa, men man kan inte i en rättsstat straffmässigt behandla folk annorlunda på grund av vad som skrivs i pressen. Dock måste jag påtala värdet i att Muhammed Rajabi blev dömd. Om ett frikännande hade skett, då hade Muhammed Rajabi med all säkerhet blivit mördad av Johanna Möllers anhöriga. Inte Amanda eller David nu.
Citera
2017-11-11, 07:43
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag anser som du att det är fastställt att han inte drunknade i Hjälmaren.
Därför borde "mord" bli fastställt - utom rimligt tvivel.
Mördar-Johannas advokat försöker ju att så tvivel i detta genom att agera amatörexpert i kiselalgsfrågan, påstå att det är en osäker metod osv. Sen leker hon också doktor, d.v.s rättsläkare.
Hon ger också några osmakliga och icke verklighetsförankrade exempel på en "olycksteori"
Från liverapporteringen i Ekuriren:[i]

Det som slog mig var detta evinnerliga jävla tjat om det kalla vattnet. Det var i augusti för fasen. Hon sa ju även att han kan ha hamnat långt ut.... wtf?? Så inom 10-12h ska han alltså guppat in till en lämplig plats vid bryggan...

Johanna berättar olika versioner för att hon inte vet. Å maj fakking Gaaad! I min värld, och jag är benägen att tro de flestas, hoppas att nämndemännen tolkar det som - hon visste inte 100% att de inte skulle finna spår av ngt .... varför hon gjorde precis som förväntat av den manipulativa biatch hon är - hon ljög och snickra ihop olika versioner som skulle passa in bra med obduktionen.

Ba hahahaha ha! Hon vågade inte berätta för hennes föräldrar med risk för ...? Hon berättade först efter begravningen till hennes familj?? woopi vilken tajt familj
Torde de inte vara såååå lättade för deras dotter/syster att den knarkande hustru misshandlarn nu inte längre var hennes plågoande?
Ett kackel om hennes sk chocktillstånd var hennes anledning. Men chocken ledde till att inga, nada, zilch av att Johanna klanen yppade ett ord om deras morders.... förlåt, moders förlust av hennes make till hennes oh så tajta familj?
Ingen läkare uppsöktes? Psykolog? Nä tänkte väl det. De borde kanske granska Johannas levende tiden i direkt anslutning till bortgången för att se just hur sörjande och chockad hon var. Hur ofta loggade hon in på badoo? Förresten! När startade hon det kontot????? Mycket intressant!! Alla andra dejtingsajter med för den delen?
Den infon borde handlevereras till Wenna! Slapp in da fejs på Hikes som gör sitt yttersta för att smutskasta och förolämpa en bortgången person med att han bedrog henne! Skulle vara jävlig intressant att se hur snabbt hon dejtade direkt efteråt och vad kvinnan i chock skrev till männen.

Jo tjena Hikes. Vette 17 om det är två eller ett rikspuckon som fäktar i detta mål.
Citera
2017-11-11, 08:04
Medlem
Citat:
Visst, hon är en förfärlig människa, men man kan inte i en rättsstat straffmässigt behandla folk annorlunda på grund av vad som skrivs i pressen. Dock måste jag påtala värdet i att Muhammed Rajabi blev dömd. Om ett frikännande hade skett, då hade Muhammed Rajabi med all säkerhet blivit mördad av Johanna Möllers anhöriga. Inte Amanda eller David nu.

Hur gick mordet på Aki Paasila till? Vad talar för, och vad talar emot? Ska vi stapla upp lite plus och minus.
- Hittad drunknad på grunt vatten i badsjö.
- Antalet kiselalger i kroppen motsvarar icke mängden kiselalger i sjön.
- Johanna Möllers mor och far hade förbjudit Johanna att vistas vid Granliden då hon
- skitade ner stället å det grövsta. Hennes mor påtalade detta då hon varje gång Johanna varit där fick storstäda stället.
-När Aki påträffades drunknad, gjorde poliserna en grundlig undersökning av Granliden, och stället var välstädat och orört. Ingen hade lagat mat, ingen hade suttit till bords, och ingen hade använt spis och kyl.
Det Johanna Möller påstår stämmer inte!
Citera
2017-11-11, 08:12
Medlem
Citat:
Hur gick mordet på Aki Paasila till? Vad talar för, och vad talar emot? Ska vi stapla upp lite plus och minus.
- Hittad drunknad på grunt vatten i badsjö.
- Antalet kiselalger i kroppen motsvarar icke mängden kiselalger i sjön.
- Johanna Möllers mor och far hade förbjudit Johanna att vistas vid Granliden då hon
- skitade ner stället å det grövsta. Hennes mor påtalade detta då hon varje gång Johanna varit där fick storstäda stället.
-När Aki påträffades drunknad, gjorde poliserna en grundlig undersökning av Granliden, och stället var välstädat och orört. Ingen hade lagat mat, ingen hade suttit till bords, och ingen hade använt spis och kyl.
Det Johanna Möller påstår stämmer inte!

Jag tycker att det är förfärligt att man som en vilsen och kärlekstörstande man stöter på ett rovdjur av denna sort.
En sak är dock säker, vill man sänka en nation, låt då kärringarna ta över.
Citera
2017-11-11, 10:34
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Det som slog mig var detta evinnerliga jävla tjat om det kalla vattnet. Det var i augusti för fasen. Hon sa ju även att han kan ha hamnat långt ut.... wtf?? Så inom 10-12h ska han alltså guppat in till en lämplig plats vid bryggan...

Johanna berättar olika versioner för att hon inte vet. Å maj fakking Gaaad! I min värld, och jag är benägen att tro de flestas, hoppas att nämndemännen tolkar det som - hon visste inte 100% att de inte skulle finna spår av ngt .... varför hon gjorde precis som förväntat av den manipulativa biatch hon är - hon ljög och snickra ihop olika versioner som skulle passa in bra med obduktionen.

Ba hahahaha ha! Hon vågade inte berätta för hennes föräldrar med risk för ...? Hon berättade först efter begravningen till hennes familj?? woopi vilken tajt familj
Torde de inte vara såååå lättade för deras dotter/syster att den knarkande hustru misshandlarn nu inte längre var hennes plågoande?
Ett kackel om hennes sk chocktillstånd var hennes anledning. Men chocken ledde till att inga, nada, zilch av att Johanna klanen yppade ett ord om deras morders.... förlåt, moders förlust av hennes make till hennes oh så tajta familj?
Ingen läkare uppsöktes? Psykolog? Nä tänkte väl det. De borde kanske granska Johannas levende tiden i direkt anslutning till bortgången för att se just hur sörjande och chockad hon var. Hur ofta loggade hon in på badoo? Förresten! När startade hon det kontot????? Mycket intressant!! Alla andra dejtingsajter med för den delen?
Den infon borde handlevereras till Wenna! Slapp in da fejs på Hikes som gör sitt yttersta för att smutskasta och förolämpa en bortgången person med att han bedrog henne! Skulle vara jävlig intressant att se hur snabbt hon dejtade direkt efteråt och vad kvinnan i chock skrev till männen.

Jo tjena Hikes. Vette 17 om det är två eller ett rikspuckon som fäktar i detta mål.

Jag citerar mig själv då jag inte kan redigera (eller så använder man JM egna ord:redgigera)

Efter lite frukost och java så funderar jag ännu mer på detta med JM ”sexmissbruk”. Förvisso innebär inte medlemskap på dejting sidor per automatik att man är mördare, inte alls. Däremot så är JM o Akis relation en central del i försvarets argument. Går man in och inspekterar sidorna (data info bakom bilderna) så visar ju de datum etc. detta talar emot en relation som Hikes vill hänvisa till.
Med all säkerhet så har dejtingsidorna ett ansvar att dela med sig information om det är eller kan vara bevis material i en brottsutredning.

Är det bara jag som reagerar på detta?
Senast redigerad av Bewitched 2017-11-11 kl. 10:41.
Citera
2017-11-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Varför är det grejen? Det är ju fastställt att karln inte drunknade i Hjälmaren.
Grejen är ju också att det ska vara utom rimligt tvivel. Alltså, kan det rimligen inte ha skett på annat sätt? Så har jag hajat det.

Att han säkerligen har blivit mördad står nog klart, men vem / vilka som har gjort vad och den exakta dödsorsaken är inte fastställd ännu. Men åklagaren kan ha några äss i rockärmen som vi fortfarande inte känner till. Till exempel ska de 3 som fortfarande är mordmisstänkta höras igen.
Citera
2017-11-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Indirekt står hon på rättvisans sida när hon låter JM totalstyra alla upplägg för då blir alla "förklaringar" därefter. Men, är nog säkrast för henne att agera så för att undvika JM:s framtida vrede. Skulle Hikes gått in för att "ta över" för mycket med juridiskt goda råd så skulle nog JM helt lägga skulden på advokaten när hon senare döms. Sen kan hon alltid, inför andra jurister m.fl, "skylla" upplägget på sin extremt manipulerande och intensivt kontrollerande klient, som vägrade ha det på annat sätt.

Kiselalgsförklaringarna med typ "kan lika gärna vara noll som miljoner" skulle lika gärna kunna vara taget ur ett av JM:s brev till media. Detsamma med idiot-bortförklaringen angående JM:s mobil som inte ens är något försök till att motbevisa, bara något en skyldig, arrogant knäppskalle skulle slänga ur sig. Ungefär som att säga: "kan väl inte hålla på med mordaktiviteter samtidigt som jag sms:ar, det HAJAR ni väl, eller är ni idioter som alla andra som anklagar mig"?

JM är fortfarande kvar på nivån hon befunnit sig när hon manipulerat och ljugit sig fram för att få sin vilja igenom. Mot sin familj, mot arbetskompanjoner och mot alla som hon tycker har lägre rang än hon själv. Som flyktingar och andra hon tjänat pengar på och utnyttjat.
När hon ertappats med något har hon bara pladdrat på med sina lögner. Styrt upp det hela tills ingen orkat eller vågat säga emot och sen har hon fått sin vilja igenom.

Hon tror att det fortfarande fungerar på samma vis för det är det enda hon är van. Därför tar hon inga goda råd av advokaten heller utan kör sitt eget race, advokaten blir bara hennes megafon.

JM är inte bara en manipulativ och empatistörd mördare. Hon saknar också den självinsikt som krävs för att förstå när loppet är kört när det gäller sin manipuleringskonst. Rätten funkar inte på samma sätt som de som på olika vis stått henne nära och råkat ut för hennes psykopatbeteende.

Helt klart.
Hikes kommer behöva läggas in på vilohem efter detta ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in