2017-09-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon lånade väl ut 5k eller vad det nu var vid ett tillfälle. Är dock tveksam till hållhakar, han låter som en toffelhjälte i förhör snarare, hans beskrivning av JM är rätt naiv.
Behåller han den stilen så är han ju kanonbra att ha. Har sonen mestadels så hon får plats med Afghaner, skriva under dödsbo och sånt där.

Nja 15.000 var det jag sett. Sen säger faktiskt au-pairen Ging att AG hade eget rum och de 2 afghanerna delade ett (under den korta tiden hon nu bodde där).
Citera
2017-09-18, 15:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja 15.000 var det jag sett. Sen säger faktiskt au-pairen Ging att AG hade eget rum och de 2 afghanerna delade ett (under den korta tiden hon nu bodde där).
Exakt, ser jag tappade en siffra (slarv av mig).
Ja, sex veckor var au-pair där (från 1 mars?) och då hade han eget rum. När han fick campa på soffan en sväng vet jag inte, kanske innan.
AG beskriver att han inte var där ofta i röran, förståeligt.

Det var inte rumsbrist enligt MR, snarare sängbrist?

"- Det fanns inget ledigt rum hos henne, i det ena rummet bodde två andra killar, i det andra rummet fanns ingen säng så det gick inte att sova där. Egentligen var det rummet tvillingarnas.

Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."

Live svt
Senast redigerad av develi 2017-09-18 kl. 15:08.
Citera
2017-09-18, 15:13
Medlem
Citat:
Exakt, ser jag tappade en siffra (slarv av mig).
Ja, sex veckor var au-pair där (från 1 mars?) och då hade han eget rum. När han fick campa på soffan en sväng vet jag inte, kanske innan.
AG beskriver att han inte var där ofta i röran, förståeligt.

Det var inte rumsbrist enligt MR, snarare sängbrist?

"- Det fanns inget ledigt rum hos henne, i det ena rummet bodde två andra killar, i det andra rummet fanns ingen säng så det gick inte att sova där. Egentligen var det rummet tvillingarnas.

Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."

Live svt

Hon hade väl inte "råd" med en ny säng, stackarn. Fick ju "bara" 40.000/månad för de där två vad det verkar som.
Citera
2017-09-18, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon hade väl inte "råd" med en ny säng, stackarn. Fick ju "bara" 40.000/månad för de där två vad det verkar som.
Ja, och fet månadslön från Pangelius samt nyss plockat ut en mille vid den tiden.
.. Men så var det ju de där två posterna på 500k x 2 i uttag. Det kanske inte räcker till sängar då.
Citera
2017-09-18, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahahahaha, det skulle inte förvåna mig om JM plockade bort en säng lagom tills MR skulle flytta in enligt hennes planer. Erinrar mig nån ribbad sängbotten inklämt i nåt förråd på nåt foto.

- Jag hade ingen plats att sova på, jag skulle lägga mig på soffan när hon sa att jag kunde soffa i hennes säng. Samma kväll hade vi sex." Live svt

Edit. Minnet är gott. Sidan 156 i Protokollbilaga - tekniskt protokoll. Vad gör man inte för att få ligga?
Senast redigerad av develi 2017-09-18 kl. 15:41.
Citera
2017-09-18, 18:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, det var precis det man förutspådde. Hon har inte kostat oss sin sista krona i specialarrangemang, fler överklaganden eller nya påhitt.
Hon är en dyr person att ha dömd och instängd - men ännu dyrare att ha fri.

Nu sitter hon med restriktioner och fyller sin tid med sitt överklagande och advokatkontakter. Man kan ju bara gissa vad som händer när hon landar permanent i sin cell och inte har detta att sysselsätta sig med...

Nej, det kommer att bli en dyr historia det här, helvete vad Johanna Möller kommer att försöka trixa och fixa inifrån fängelset, förhoppningsvis kan personalen hålla det värsta i schack men en hel del kommer ju tråkigt nog för de anhöriga slinka igenom.

En neverending story för AM och UF, fy satan vilket öde.
Citera
2017-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Hahahahaha, det skulle inte förvåna mig om JM plockade bort en säng lagom tills MR skulle flytta in enligt hennes planer. Erinrar mig nån ribbad sängbotten inklämt i nåt förråd på nåt foto.

- Jag hade ingen plats att sova på, jag skulle lägga mig på soffan när hon sa att jag kunde soffa i hennes säng. Samma kväll hade vi sex." Live svt

Edit. Minnet är gott. Sidan 156 i Protokollbilaga - tekniskt protokoll. Vad gör man inte för att få ligga?
Visst är det så, hon hade ju även flyktingsex och blev filmad, denna tragiska sexbarnsmor.
Citera
2017-09-18, 23:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Om fåren återkommer nästa sommar behöver hon inte ljuga om att klappa döda får mer. Jättebra träningstillfälle för JM. Sen kan hon skriva det om och om igen: Jag har klappat en levande får.
Apropå får...
Undrar om det var någon speciell händelse/händelser som gjorde att det togs beslut om ökad bevakning av henne? T.ex om hon försökt muta eller hota någon häktesvakt?
Eller om det "bara" är hennes vidrigt obehagliga, manipulativa personlighet som gjorde den ökade bevakningen nödvändig? Skulle vara kul med lite häktesskvaller
Citera
2017-09-18, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Apropå får...
Undrar om det var någon speciell händelse/händelser som gjorde att det togs beslut om ökad bevakning av henne? T.ex om hon försökt muta eller hota någon häktesvakt?
Eller om det "bara" är hennes vidrigt obehagliga, manipulativa personlighet som gjorde den ökade bevakningen nödvändig? Skulle vara kul med lite häktesskvaller
I Karlstad så beslutade de väl att ingen fick vara ensam med henne pga av försök till mutor så det vore väl osedvanligt (Lypsyl)korkat om de inte har extrarutiner kring henne.
På tidningen låter det dock som en händelse inträffat, hon är väl snart i klass med Fossmo som mixtrar med telefoner och sånt.
Citera
2017-09-19, 00:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
I Karlstad så beslutade de väl att ingen fick vara ensam med henne pga av försök till mutor så det vore väl osedvanligt (Lypsyl)korkat om de inte har extrarutiner kring henne.
På tidningen låter det dock som en händelse inträffat, hon är väl snart i klass med Fossmo som mixtrar med telefoner och sånt.
Det förekommer en del nyord, man knappast hört förut, i sammanhang som rör mördarhyenan. Kanske inget som platsar i Akademiens ordlista, men ändå.
Lypsylkorkat, lypsyllappar, flyktingsex, flyktingsexskandal......
Citera
2017-09-19, 00:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hahahaha, nä, men hon kunde väl inte skriva så burdust i Google translate. Han är ju en stackars sjukling, hon får ju börja lite lugnt, syster Rached i Gökboet, prata om massage på benet med blodpropp och sånt. Att hon sen råkar hamna i ljumsktrakten upptäcker han väl.

Jag skulle vilja veta vad MR tänkte just då. Vart fan har jag kommit? Han tror väl det är himmelriket men visar sig vara ... highway to hell.
"Som man bäddar får man ligga", med betoning på ligga tänkte han nog.
Från krig, terror och elände till JM:s säng.
Ur askan i elden.
Citera
2017-09-19, 00:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Lypsylkuvert.
Undrar hur hon fick ut brevet till JB. En roll-on kork?
Hoppas hon begått ett mutbrott igen. Ju mer skit, desto bättre - då framträder hennes kapacitet inför HovR.
Hoppas att Wenna tar upp eventuella incidenter som inträffat nu på senare tid för att ytterligare sänka hennes trovärdighet och tydliggöra hennes kriminella beteende. (ungefär som att det skulle behövas ännu mer haha).
Vilket dignande smörgåsbord fanskapet är för åklagarna, det är ju bara att ta för sig av det som bjuds medan AH får stå och sura i ett hörn, hållandes en tung postsäck med JM:s alla nedskrivna direktiv.
Ett tungt ok att bära. Börjar nästan tro att även AH, till viss del, inte kunnat stå emot allt av JM:s manipulerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in