Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Jag anser som du att det är fastställt att han inte drunknade i Hjälmaren.
Därför borde "mord" bli fastställt - utom rimligt tvivel.
Mördar-Johannas advokat försöker ju att så tvivel i detta genom att agera amatörexpert i kiselalgsfrågan, påstå att det är en osäker metod osv. Sen leker hon också doktor, d.v.s rättsläkare.
Hon ger också några osmakliga och icke verklighetsförankrade exempel på en "olycksteori"
Från liverapporteringen i Ekuriren:[i]
Det som slog mig var detta evinnerliga jävla tjat om det kalla vattnet. Det var i augusti för fasen. Hon sa ju även att han kan ha hamnat långt ut.... wtf?? Så inom 10-12h ska han alltså guppat in till en lämplig plats vid bryggan...
Johanna berättar olika versioner för att hon inte vet. Å maj fakking Gaaad! I min värld, och jag är benägen att tro de flestas, hoppas att nämndemännen tolkar det som - hon visste inte 100% att de inte skulle finna spår av ngt .... varför hon gjorde precis som förväntat av den manipulativa biatch hon är - hon ljög och snickra ihop olika versioner som skulle passa in bra med obduktionen.
Ba hahahaha ha! Hon vågade inte berätta för hennes föräldrar med risk för ...? Hon berättade först efter begravningen till hennes familj?? woopi vilken tajt familj
Torde de inte vara såååå lättade för deras dotter/syster att den knarkande hustru misshandlarn nu inte längre var hennes plågoande?
Ett kackel om hennes sk chocktillstånd var hennes anledning. Men chocken ledde till att inga, nada, zilch av att Johanna klanen yppade ett ord om deras morders.... förlåt, moders förlust av hennes make till hennes oh så tajta familj?
Ingen läkare uppsöktes? Psykolog? Nä tänkte väl det. De borde kanske granska Johannas levende tiden i direkt anslutning till bortgången för att se just hur sörjande och chockad hon var. Hur ofta loggade hon in på badoo? Förresten! När startade hon det kontot????? Mycket intressant!! Alla andra dejtingsajter med för den delen?
Den infon borde handlevereras till Wenna! Slapp in da fejs på Hikes som gör sitt yttersta för att smutskasta och förolämpa en bortgången person med att han bedrog henne! Skulle vara jävlig intressant att se hur snabbt hon dejtade direkt efteråt och vad kvinnan i chock skrev till männen.
Jo tjena Hikes. Vette 17 om det är två eller ett rikspuckon som fäktar i detta mål.