2017-11-11, 01:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Man svarar inte en fråga med en fråga? - vilken konstig mening att lägga in där. Det är fritt för alla att skriva och svara hur dom vill, varför hakar du upp dig på det?

Jag läste den nyheten på flera olika medier och USA erkände själva att dom gjorde det, så då kan man betrakta det som fakta.

Du skriver: Kan vi säga att du blev lite småarg över det faktumet, varför du anser det vara ett krigsbrott? Jag tänker inte sjunka till den nivå av barnslighet förstår du. Jag förstår inte riktigt vad du försöker få fram? Menar du varför jag anser att det är krigsbrott?

Jag läser inte AP, så har inte läst sådana nyheter om övergrepp. Men jag har skrivit det tidigare att övergrepp sker från alla håll o kanter. Och precis som övergrepp från amerikanska håll inte är beordrade från presidenten så är inte syriska övergrepp beordrade från Assad.
Vid tidpunkten som du skrev hade USA inte erkänt ansvar.

Citat:
Ryan Dillon som är presstalesman för den amerikanska flygräden säger att de kommer att undersöka anklagelserna. Om vi är ansvariga för några civila personers död kommer vi att ta på oss det, säger han till Reuters.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EVb7l/57-doda-i-amerikansk-attack-mot-is-fangelse
Det verkar du helt enkelt "utgick" från att det var fakta utan att du egentligen hade några belägg för det. På samma gång verkar du sugen på att kritisera andra för samma misstag som du begår. Det är definitionen av dubbelmoral ska du veta.

Det verkar som du undviker frågan till varje pris. Istället för att ifrågasätta min fråga kan du väl besvara den? Jag är nyfiken i hur du avgör fakta. Du får dig själv att framstå som expert på det, så det är väl inte så konstigt att jag frågar efter det?
Citera
2017-11-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vid tidpunkten som du skrev hade USA inte erkänt ansvar.

Det verkar du helt enkelt "utgick" från att det var fakta utan att du egentligen hade några belägg för det. På samma gång verkar du sugen på att kritisera andra för samma misstag som du begår. Det är definitionen av dubbelmoral ska du veta.

Försöker du jämföra etablerade medier med ett random klipp på twitter?
Frågan är hur du kan ta det random klippet som fakta? Kan du förklara det för mig?

Jag utgick inte helt enkelt, jag läste det på flera olika medier.
Citera
2017-11-11, 01:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Va? Var får du det ifrån, var har jag skrivit det? Har du druckit ikväll? You make no sense.
Skyll inte ifrån dig din tröghet på mig.

Du skrev "Sådana där klipp filtrerar jag bort direkt, medans enfaldiga människor sväljer det direkt. Återigen har du visat vad du går för.

Jag avvisade inte det som visas på filmen, det har hänt. Jag avvisar din tolkning av rubriken. Jag avvisar ditt tänkande. Lär dig skillnaden"

Sedan hänvisar du till kommentarer om att SDF var i området tidigare. Vad har det för betydelse om du inte vill skuldbelägga dom för det som visas på klippet?

Du ska förstå mitt inlägg mot ljuset av det jag nu skrev ovan. Du är inte vassaste kniven i lådan såhär sent.
Citera
2017-11-11, 01:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Försöker du jämföra etablerade medier med ett random klipp på twitter?
Frågan är hur du kan ta det random klippet som fakta? Kan du förklara det för mig?

Jag utgick inte helt enkelt, jag läste det på flera olika medier.
Fanns det andra medier där USA erkände ansvar? Det framgår ju tydligt av artikeln som du hänvisade till att de INTE gjorde det. Du kanske menar att de valde att erkänna det för vissa och förneka det för andra?

Jag jämför inte något. Jag försöker fastställa hur du avgör fakta från fiktion, för tredje gången.

Vad krävs det för dig för att något ska betraktas som fakta?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-11 kl. 01:36.
Citera
2017-11-11, 01:28
Medlem
Citat:
Det verkar som du undviker frågan till varje pris. Istället för att ifrågasätta min fråga kan du väl besvara den? Jag är nyfiken i hur du avgör fakta. Du får dig själv att framstå som expert på det, så det är väl inte så konstigt att jag frågar efter det?

Jag får mig själv inte att framstå som en expert, men jämfört med dig så kan jag förstå att jag framstår så. Du får höja din ribba lite grann.

Nr 1 är källkritik, sen mycket common sense. Det går inte att avgöra vad som visas på klippet du visar. Hur vet du att det är Assad som har beordrat honom att örfila gubben?
Citera
2017-11-11, 01:37
Medlem
Citat:
Skyll inte ifrån dig din tröghet på mig.

Du skrev "Sådana där klipp filtrerar jag bort direkt, medans enfaldiga människor sväljer det direkt. Återigen har du visat vad du går för.

Jag avvisade inte det som visas på filmen, det har hänt. Jag avvisar din tolkning av rubriken. Jag avvisar ditt tänkande. Lär dig skillnaden"

Sedan hänvisar du till kommentarer om att SDF var i området tidigare. Vad har det för betydelse om du inte vill skuldbelägga dom för det som visas på klippet?

Du ska förstå mitt inlägg mot ljuset av det jag nu skrev ovan. Du är inte vassaste kniven i lådan såhär sent.

Ibland undrar jag om du använder google-translate när du skriver haha.

Jag skiter helt i det klippet, men det visar vad du köper som fakta. Det står klar och tydligt 'alleged' i rubriken och då borde man dra öronen åt sig och vara lite mer uppmärksam på ett random klipp på nätet. Speciellt när det sedan i kommentarerna står att gubben kommer från ett område som SDF har kontrollerat sedan mars. Hade du läst kommentarerna så hade du förstått att det är osäkert var soldaten kommer från och då hade du inte skrivit allt det där du skrev i första inlägget.
Citera
2017-11-11, 01:41
Medlem
Citat:
Fanns det andra medier där USA erkände ansvar? Det framgår ju tydligt av artikeln som du hänvisade till att de INTE gjorde det. Du kanske menar att de valde att erkänna det för vissa och förneka det för andra?

Jag jämför inte något. Jag försöker fastställa hur du avgör fakta från fiktion, för tredje gången.

Vad krävs det för dig för att något ska betraktas som fakta?

Nu gör du konstiga antaganden och argumenterar som en trotsig treåring.
Du skrev: "Det verkar du helt enkelt "utgick" från att det var fakta utan att du egentligen hade några belägg för det. På samma gång verkar du sugen på att kritisera andra för samma misstag som du begår. Det är definitionen av dubbelmoral ska du veta."

Jag begick inget misstag. USA dödade civila, eller hur. Hur kan det vara ett misstag av mig då? Jag har gjort en korrekt bedömning. Det har inte du. Så enkelt är det. Källkritik och common sense.
Citera
2017-11-11, 01:49
Medlem
Swan65s avatar
När USA dödar eller i misstag bombar ett sjukhus så blir det rättsliga processer efteråt. När syrien, ryssland eller iran gör likadant så skylls det på USS eller på Israel. Hur kommer det sig? Annars länka gärna till något när ryssland tar på sig civila offer
Citera
2017-11-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
När USA dödar eller i misstag bombar ett sjukhus så blir det rättsliga processer efteråt. När syrien, ryssland eller iran gör likadant så skylls det på USS eller på Israel. Hur kommer det sig? Annars länka gärna till något när ryssland tar på sig civila offer

Vilka rättsliga processer syftar du på?

När har ryssarna skyllt på att USA skulle ha bombat istället för dom? Det är väl snarare att USA har anklagat ryssarna för att bomba sjukhus utan att kunna säga vilket sjukhus det är och komma med några bevis.
Citera
2017-11-11, 02:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vilka rättsliga processer syftar du på?

När har ryssarna skyllt på att USA skulle ha bombat istället för dom? Det är väl snarare att USA har anklagat ryssarna för att bomba sjukhus utan att kunna säga vilket sjukhus det är och komma med några bevis.

Haha ok, ungefär som ryssarnas dopnig. Otippat skyller Putin på USA. Och du din lilla hatt tror naturligtvis på hjälten. Ni är lika patetiska ..
http://m.dw.com/en/new-blow-to-russian-state-sponsored-doping-denials/a-41336001
Citera
2017-11-11, 02:06
Medlem
Citat:
Haha ok, ungefär som ryssarnas dopnig. Otippat skyller Putin på USA. Och du din lilla hatt tror naturligtvis på hjälten. Ni är lika patetiska ..
http://m.dw.com/en/new-blow-to-russian-state-sponsored-doping-denials/a-41336001
Känns lite off topic va? Griper du efter halmstrån haha. Patetiskt.

"Iraq has weapons of mass destruction"
Lybia
Afghanistan
Vietnam
Etc
Etc

Men fokusera du på idrott istället, pajas
Citera
2017-11-11, 02:09
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

När man har slut på argument och går way off-topic. Trådens jutku förnekar inte sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in