2017-11-11, 00:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Herregud vad blåst du är... Ingen källkritik här inte. Inte konstigt att du sväljer alla lögner från USA.
Så vad är det klippet visar? En kille med camouflagebyxor och en till kille som örfilar en äldre gubbe. Det måste va syrisk militär!!! Vi drar på alla växlar!
Såg du att det stod 'alleged' i början på rubriken? Vet du vad det betyder? En normal människa hade inte direkt antagit att rubriken stämmer. Och säg att det var en syrisk militär som gör så. Det betyder att varenda militär gör så??

Epic fail från din sida igen, men man förväntar sig inget annat från dig.

Edit: I kommentarerna har någon skrivit att gubben som blir örfilad tillhör daesh, så jag förstår att du blir upprörd då. Dessutom står det att området som klippet kommer ifrån har varit i SDF kontroll sen några månader tillbaka. Snacka om backfire på dig själv din korkade idiot. Suck..
En fråga, hur kan du avgöra att det är faktiskt IS som halshugger i sina videoklipp och inte någon annan grupp som falskeligen påstår sig vara IS?

Så det folk skriver i kommentarerna och det området som klippet kommer ifrån är att betrakta som fakta? Du har ett underligt förhållningssätt till att avgöra fakta från fiktion.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-11 kl. 00:56.
Citera
2017-11-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
En fråga, hur kan du avgöra att det är faktiskt IS som halshugger i sina videoklipp och inte någon annan grupp som falskeligen påstår sig vara IS?

Stället som du länkade till har varit i SDFs kontroll sen några månader tillbaka, så förmodligen är det deras soldat som örfilar isis-medlemen.

Vad är det för liknelse du försöker dra? Man kan aldrig vara säker, därför borde inte du vara så säker på att det är syrisk militär som örfilar honom. Man ska ha kritiskt tänkande och kunna filtrera informationen.
Citera
2017-11-11, 00:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Stället som du länkade till har varit i SDFs kontroll sen några månader tillbaka, så förmodligen är det deras soldat som örfilar isis-medlemen.

Vad är det för liknelse du försöker dra? Man kan aldrig vara säker, därför borde inte du vara så säker på att det är syrisk militär som örfilar honom. Man ska ha kritiskt tänkande och kunna filtrera informationen.
Uppfattade du det jag skrev som en liknelse? Jag försöker förstå hur du kan avgöra vad som är fakta. Hur mycket krävs det enligt dig för att det ska vara "bekräftat" information?
Citera
2017-11-11, 00:58
Medlem
Citat:

Så det folk skriver i kommentarerna och det området som klippet kommer ifrån är att betrakta som fakta? Du har ett underligt förhållningssätt till att avgöra fakta från fiktion.

Tillåt mig att skratta. Men att någon random person lägger upp ett klipp utan att kunna påvisa vem som är vad är fakta? Mycket dubbelmoral och selektivt val hos dig.
Någon som förstod vad som sas skrev att gubben tillhörde deash, sen om det stämmer vet man inte. Precis som man inte vet om det är syriska militärer, men det var ju du helsäker på
Citera
2017-11-11, 00:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag håller med dig. Exxus ska ha eloge för att ha ett objektivt och kritiskt förhållningssätt till konflikten och informationsflödet ang konflikten. Den enda personen man på allvar kan diskutera med.

Nja du tillhör givetvis "judemaffian" jag gillar 😀
Citera
2017-11-11, 01:00
Medlem
Citat:
Uppfattade du det jag skrev som en liknelse? Jag försöker förstå hur du kan avgöra vad som är fakta. Hur mycket krävs det enligt dig för att det ska vara "bekräftat" information?

Bra mycket mer än så. Hur kan det där räcka som fakta för dig? Först skulle jag av en trovärdig källa vilja höra en översättning till att börja med.
Citera
2017-11-11, 01:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tillåt mig att skratta. Men att någon random person lägger upp ett klipp utan att kunna påvisa vem som är vad är fakta? Mycket dubbelmoral och selektivt val hos dig.
Någon som förstod vad som sas skrev att gubben tillhörde deash, sen om det stämmer vet man inte. Precis som man inte vet om det är syriska militärer, men det var ju du helsäker på
Har du skrattat klart?

Det är ironiskt att du anklagar mig för dubbelmoral. Min sarkastiska kommentar om kommentarerna var endast avsedda för att visa på din dubbelmoral. Å ena sidan avvisar du det som visas på filmen, å ena sidan åberopar du information ifrån klippet. Nu kan du skratta, åt dig själv.
Citera
2017-11-11, 01:07
Medlem
Citat:
Har du skrattat klart?

Det är ironiskt att du anklagar mig för dubbelmoral. Min sarkastiska kommentar om kommentarerna var endast avsedda för att visa på din dubbelmoral. Å ena sidan avvisar du det som visas på filmen, å ena sidan åberopar du information ifrån klippet. Nu kan du skratta, åt dig själv.

Sådana där klipp filtrerar jag bort direkt, medans enfaldiga människor sväljer det direkt. Återigen har du visat vad du går för.

Jag avvisade inte det som visas på filmen, det har hänt. Jag avvisar din tolkning av rubriken. Jag avvisar ditt tänkande. Lär dig skillnaden.
Citera
2017-11-11, 01:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Bra mycket mer än så. Hur kan det där räcka som fakta för dig? Först skulle jag av en trovärdig källa vilja höra en översättning till att börja med.
Börja med att lära dig att kommunicera. Man svarar inte en fråga med en fråga.

Du har tidigare ansett att en nyhet från AFP är att betrakta som fakta, vilket framgår av det du senare skriver som "solklart krigsbrott".

Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EVb7l/57-doda-i-amerikansk-attack-mot-is-fangelse

"57 personer har dött i USA-ledda flygräder mot ett IS-fängelse i Syrien.
Det uppger nyhetsbyrån AFP.
Ett fängelse som drivs av terrorsekten IS attackerades på tisdagsförmiddagen av USA-ledda luftstyrkor.
Fängelset ligger i östra Syrien, rapporterar AP."

Det här är ett solklart krigsbrott, men tvekar på att någon kommer reagera. USA låtsas kriga mot IS, men avrättar istället civila/SAA-soldater.
Här räcker det enligt dig med en artikel från AP för att det ska vara fakta. (nu påstår jag inte att det inte skett - USA dödade visserligen dessa med flygräden).

Nu var det i fråga om ett fängelse som var drivet av IS. Kan vi säga att du blev lite småarg över det faktumet, varför du anser det vara ett krigsbrott? Jag tänker inte sjunka till den nivå av barnslighet förstår du.

Du borde i samma veva acceptera nyheter från AP där Assad påstås ha begått övergrepp, inte sant? Varför gör du inte det?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-11 kl. 01:11.
Citera
2017-11-11, 01:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Sådana där klipp filtrerar jag bort direkt, medans enfaldiga människor sväljer det direkt. Återigen har du visat vad du går för.

Jag avvisade inte det som visas på filmen, det har hänt. Jag avvisar din tolkning av rubriken. Jag avvisar ditt tänkande. Lär dig skillnaden.
Jaha, så varje gång Assad anklagas för övergrepp ska vi tolka det som SDF eller USA? Vi ersätter alltså Assadregimen med SDF och USA vid alla brottsanklageser. Fan jag måste ha missat det i skolan.
Citera
2017-11-11, 01:16
Medlem
Citat:
Börja med att lära dig att kommunicera. Man svarar inte en fråga med en fråga.

Du har tidigare ansett att en nyhet från AFP är att betrakta som fakta, vilket framgår av det du senare skriver som "solklart krigsbrott".

Här räcker det enligt dig med en artikel från AP för att det ska vara fakta. (nu påstår jag inte att det inte skett - USA dödade visserligen dessa med flygräden).

Nu var det i fråga om ett fängelse som är drivet av IS. Kan vi säga att du blev lite småarg över det faktumet, varför du anser det vara ett krigsbrott? Jag tänker inte sjunka till den nivå av barnslighet förstår du.

Du borde i samma veva acceptera nyheter från AP där Assad påstås ha begått övergrepp, inte sant? Varför gör du inte det?

Man svarar inte en fråga med en fråga? - vilken konstig mening att lägga in där. Det är fritt för alla att skriva och svara hur dom vill, varför hakar du upp dig på det?

Jag läste den nyheten på flera olika medier och USA erkände själva att dom gjorde det, så då kan man betrakta det som fakta.

Du skriver: Kan vi säga att du blev lite småarg över det faktumet, varför du anser det vara ett krigsbrott? Jag tänker inte sjunka till den nivå av barnslighet förstår du. Jag förstår inte riktigt vad du försöker få fram? Menar du varför jag anser att det är krigsbrott?

Jag läser inte AP, så har inte läst sådana nyheter om övergrepp. Men jag har skrivit det tidigare att övergrepp sker från alla håll o kanter. Och precis som övergrepp från amerikanska håll inte är beordrade från presidenten så är inte syriska övergrepp beordrade från Assad.
Citera
2017-11-11, 01:18
Medlem
Citat:
Jaha, så varje gång Assad anklagas för övergrepp ska vi tolka det som SDF eller USA? Vi ersätter alltså Assadregimen med SDF och USA vid alla brottsanklageser. Fan jag måste ha missat det i skolan.

Va? Var får du det ifrån, var har jag skrivit det? Har du druckit ikväll? You make no sense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in