2017-11-09, 20:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hon den där Jenny som dejtar snobben som bor på en herrgård verkar ju vara helt jävla blåst. Hon verkar ju inte precis lite desperat heller... usch.

Tycker inte alls hon verkar blåst.
Citera
2017-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, sådana konstellationer är ju inte alltför ovanliga tyvärr.

Detsamma gäller förövrigt Marcus som tycks falla för den obehagliga Erica.
Fattar inte hur hon och de andra kvinnorna hos Marcus kan kalla den nya kvinnan som kom in för "kaxig" när det är Erica som har varit sur och elak hela tiden. T o m hennes ögon är elaka har jag noterat. Hemsk människa.

Precis. Och finns inte sådana tjejer där så är det bättre att de förblir singlar.
Dennis hade en "bra känsla" av Liselott och Marcus tyckte att Erica var "trevlig".
Omdöme när det gäller kvinnor verkar inte vara Dennis eller Marcus starka sida tyvärr.

Ok, den trailern har inte jag sett. Intressant...

Det var nån trailer som gick väldigt fort på Tv för några kvällar sen och dem gjorde en massa reklam för olika program med kärleksinnehåll som man kunde se på 4:an och kanal 7 och som man sen kunde se på TV4 play. Har dock bara sett den en gång.

Nej omdömet verkar krångla lite där . Och det är sant, finns det inge tjej som är vettig så är det ju bättre att dem letar vidare.
Citera
2017-11-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hon den där Jenny som dejtar snobben som bor på en herrgård verkar ju vara helt jävla blåst. Hon verkar ju inte precis lite desperat heller... usch.

Jag tycker hon är trevlig, skärpt och visar framfötterna! Skulle nog bli en bra fru åt Joacim
Citera
2017-11-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Nja, han utrycker sig ju inte så snyggt alla gånger och speciellt när han skickade hem första bruden var inte så snyggt. Men man måste ta hänsyn till att de är där i flera dagar och produktionen plockar saker ur sitt samanhang, tar de värsta bitarna osv. Om han redan är lite bufflig och tycker om att skoja om sex osv går det att förstärka väldigt mycket om man vill. Man ställer lite ledande frågor och plockar godbitarna ur svaren mm. Har man någonsin klippt något själv vet man hur oehört lätt det är att göra. Å som jag sagt tidigare, man har olika personlighetstyper och även kvinnor gillar ju olika. De som är där tycks ju dras till den typen och är det den han är tycker jag inte det är något fel egentligen. Men på stureplan hade det nog inte fungerar så bra men nu är han ju å andra sidan bonde.

Även om han skulle legat med någon tycker jag inte det är så fasligt, det är ju inga oskulder direkt och ska man hitta någon att gifta sig med så är ju sexet viktigt, inte många som gifter sig utan att ha legat först. Programmet heter ju trots allt bonde söker FRU och just då var hon enda bruden där med så inga som direkt kunde bli sårade av det. Om det nu ens hände, Wille hånglade ju han med och vilken bild hade vi fått av honom om de filmat när han mystiskt stängde en dörr och sedan drog igen gardinerna efter att ha hånglat med en brud och dessutom suttit och bedyrat hur mycket han gillade de andra tjejerna. Man hade utan problem fått honom att verka vara värsta svinet, dessutom med svartsjukedrama dagen efter. Så man ska vara väldigt försiktig att dömma för mycket efter en bild man får av en tv produktion. Har ju varit många som kommit ut i tidningar efter diverse program och varit arga för att de givit en helt felaktig bild av personen. Nu är ju säkerligen Jörgen bufflig av sig osv men det lär också förstärkas kraftigt.

Alma och Erik är ju gulliga, tycker bara att i den ålderna ska man faktiskt ha lite kul ihop, men de verkar ju mera vara de känslosamma och lugna typerna så då skulle de ju passa ihop om kärlek skulle uppstå.

Här är förövrigt ett litet exempel på hur man kan gestalta en annan bild genom att klippa lite annorlunda. https://www.youtube.com/watch?v=fLxFDdezjTA

Jo Erik och Alma är gulliga ihop men nu verkar ju Eriks känslor vara någon annanstans så det blir nog hemgång för samtliga 3 snart!
Citera
2017-11-10, 01:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag tycker hon är trevlig, skärpt och visar framfötterna! Skulle nog bli en bra fru åt Joacim
Vad menas mer med skärpt?, den enda skärpa jag noterar som du istället inte noterar (tills jag sade det) är att hon lägger enfas bakom orden, övertyga att hon menar vad hon säger

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har många såna par i bekantskapskretsen. En snäll menlös man och ett elakt rivjärn till fru.
Vad får rivjärnet ut utav mesen då? svara helst inte med någon Ockam rak-kniv att mesens jobb är att göra rivjärnet lite mindre trubbigt, för opposites dont attract får man hoppas
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-10 kl. 01:22.
Citera
2017-11-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad menas mer med skärpt?, den enda skärpa jag noterar som du istället inte noterar (tills jag sade det) är att hon lägger enfas bakom orden, övertyga att hon menar vad hon säger

Vad får rivjärnet ut utav mesen då? svara helst inte med någon Ockam rak-kniv att mesens jobb är att göra rivjärnet lite mindre trubbigt, för opposites dont attract får man hoppas

Menar att hon verkar smart, vet vad hon vill, vågar ta för sig utan att fö den skulle balla ur som exempelvis Liselott gör.
Citera
2017-11-10, 02:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Menar att hon verkar smart, vet vad hon vill, vågar ta för sig utan att fö den skulle balla ur som exempelvis Liselott gör.
Verkar smartare än Liselott,
då köper jag det...för det normal-smarta är väl att veta vad man vill med sig själv?, kan jag hoppas
Citera
2017-11-10, 09:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja skulle Dennis glömma bort den snälla och fina Annie och istället ta Liselott så får han ju skylla sig själv sen när allt går åt skogen. Förstår inte alls vad han dras till?? Annie är ju vackrare både till det inre och yttre!

Nej det är trist, men bra att han vågade vara ärlig mot Alma, nu måste han ju våga säga samma sak till Fredrikke och hon med hesa rösten. Sen tror jag Linda kommer ordna till nåt mellan honom och Charlotte, antingen på det sätt som du säger eller så kommer hon till Siggesta efter att de andra skickats hem. Jo hon hade varit med om olyckor och sjukdomar i livet, tror om jag inte minns fel att hon haft cancer precis som Erik.

Jag tycker dessutom att Annie är mer av giftasmaterial än Liselott. Det finns en större mognadsgrad, en större självsäkerhet och ett lugn hos Annie som är nödvändigt i ett förhållande. Ett lugn betyder ju inte per se att det är tråkigt utan att hon vet vad hon vill helt enkelt och därmed är mer lugn i sig själv.
Liselott känns för rastlös för bondelivet och hon verkar ju rejält svarsjuk bara av att Dennis dansar med någon annan och gillar man dans så blir ju bara det ett problem.

Båda varianterna där är troliga ja, rimligen kommer Erik nu få ett möte med Linda där han säger att han inte känner något för dom tre som är där men att han vill träffa Charlotte och sedan kommer hon till Siggesta.

Citat:
Frånsett att Liselott är hur jobbig som helst så är det även märkligt hur Dennis helt kan gå emot vad han tidigare sagt. Tänker på den där promenaden han hade med Annie och hur han sa att han inte skulle gilla om någon kom och avbröt dem - vilket var just vad Liselotte och hennes kompis ändå gjorde. Varför tar han inte detta till sig? Därtill har vi mobbinganklagelserna, svartsjuka samt allmänt märkligt beteende. Det är konstigt hur han bara låter allt detta passera.

Det behöver ju inte funka med Charlotte heller men det är ju bra om de kan få träffas som sagt så att han vet en gång för alla och kan gå vidare. Antingen med Charlotte, med Alma eller på egen hand utanför serien.

Dennis är antagligen livrädd för att stöta sig med någon. Vore dock extremt bra om han säger ifrån. Egentid tjötar ju Liselott mycket om då måste hon ju låta andra få det med. Återigen, hon verkar extremt osäker på sig själv.

Även om det är tråkigt att det inte klickade för Erik och Alma så håller även jag tummarna för hans framgång i kärlekens tecken.
Citera
2017-11-10, 12:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nja, han utrycker sig ju inte så snyggt alla gånger och speciellt när han skickade hem första bruden var inte så snyggt. Men man måste ta hänsyn till att de är där i flera dagar och produktionen plockar saker ur sitt samanhang, tar de värsta bitarna osv. Om han redan är lite bufflig och tycker om att skoja om sex osv går det att förstärka väldigt mycket om man vill. Man ställer lite ledande frågor och plockar godbitarna ur svaren mm.
Jo, jag är ju fullt medveten om att produktionen kan klippa och klistra som de vill.
Däremot har jag aldrig, i någon dokusåpa, sett en deltagare skildras helt tvärtemot hur denne är i verkligheten. Varför skulle produktionen vilja det? Dessutom är det alltid lätt att köra "vinklingskortet" så fort man gjort bort sig i rutan.

Citat:
Även om han skulle legat med någon tycker jag inte det är så fasligt, det är ju inga oskulder direkt och ska man hitta någon att gifta sig med så är ju sexet viktigt, inte många som gifter sig utan att ha legat först. Programmet heter ju trots allt bonde söker FRU och just då var hon enda bruden där med så inga som direkt kunde bli sårade av det.
Hur länge hade han känt henne, en dag? Tycker man kan visa lite mer klass om man det nu är en fru som man är ute efter. Det heter ju inte Bonde söker ligg heller.

Citat:
Om det nu ens hände, Wille hånglade ju han med och vilken bild hade vi fått av honom om de filmat när han mystiskt stängde en dörr och sedan drog igen gardinerna efter att ha hånglat med en brud och dessutom suttit och bedyrat hur mycket han gillade de andra tjejerna. Man hade utan problem fått honom att verka vara värsta svinet, dessutom med svartsjukedrama dagen efter. Så man ska vara väldigt försiktig att dömma för mycket efter en bild man får av en tv produktion. Har ju varit många som kommit ut i tidningar efter diverse program och varit arga för att de givit en helt felaktig bild av personen. Nu är ju säkerligen Jörgen bufflig av sig osv men det lär också förstärkas kraftigt.
Skillnaden är att vi sedan tidigare fått ett gott intryck av Wille eftersom han inte betett sig som Jörgen. Jag hade dock blivit besviken på Wille om han hade agerat så. Att Jörgen gör det däremot ser jag knappast som förvånande.
I Willes fall hade man nog kunnat "skylla på" alkoholen också medan i Jörgens fall så är alkoholintaget mer att se som sekundärt eftersom hans bufflighet och ytliga/sexistiska kvinnosyn är ett mönster.

Så jag tycker inte att jag har gjort någon förhastad bedömning faktiskt. Jörgen har upprepade gånger gjort och sagt saker som man reagerar på. Det räcker gott för att bilda sig en uppfattning om hans karaktär. If it walks like a duck...
Dessutom - Jörgen själv har inte skyllt på någon vinkling. Han om någon borde ju rida ut till sitt eget försvar om han känner att det skulle förmedlas en felaktig bild av honom.
Inte heller har han gått ut med något förtydligande angående "sexnatten".

Citat:
Här är förövrigt ett litet exempel på hur man kan gestalta en annan bild genom att klippa lite annorlunda. https://www.youtube.com/watch?v=fLxFDdezjTA
Kul exempel men rätt extremt. Har som sagt aldrig sett en karaktär i en svensk dokusåpa gestaltas som god/ond och som sedan varit helt annorlunda vid sidan av programmet.
Grunden finns alltid där.
Citera
2017-11-10, 12:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker det är charmigt att Liselott är så jättekär i Dennis. Det kan bli bra i slutändan för dom också. Annie är ju hur tråkig som helst. Liselott är färgstark.
Och visst finns det exempel på deltagare som varit jobbigt svartsjuka på bönderna men som har fått till livslånga relationer med bönderna efteråt. Ta Isabel som fick Anders Jönsson till slut. Henne störde jag mig rejält på i serien för hennes svartsjuka. Men hon fick bonden och de har en livslång relation med flera barn.
"Färgstark" på samma sätt som Glenn Close i Farlig förbindelse kanske ...

Jag kommer inte ihåg Isabel som särskilt svartsjuk. Däremot hade de otroligt äktenskapstycke, såg nästan ut som syskon. Tycker att Liselotts beteende är helt annorlunda jämförelsevis.

Citat:
Det var nån trailer som gick väldigt fort på Tv för några kvällar sen och dem gjorde en massa reklam för olika program med kärleksinnehåll som man kunde se på 4:an och kanal 7 och som man sen kunde se på TV4 play. Har dock bara sett den en gång.
Ok, får hålla utkik om den dyker upp igen.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dennis är antagligen livrädd för att stöta sig med någon. Vore dock extremt bra om han säger ifrån. Egentid tjötar ju Liselott mycket om då måste hon ju låta andra få det med. Återigen, hon verkar extremt osäker på sig själv.
Hon ÄR väldigt osäker på sig själv och hon pratar ju själv om sitt dåliga självförtroende och all bekräftelse hon behöver. Det är rätt tragiskt och jag hoppas att det är nåt hon kommer att växa ifrån så småningom när hon fått lite mer livserfarenhet.

Även om Dennis är konflikträdd så borde han ju ändå registrera att hon beter sig precis så som han påstått sig ogilla. Hur kan han då få känslor för henne? Han behöver ju inte ens konfrontera henne angående detta utan kan bara skicka hem henne vid nästa utröstning om han vill.
Citera
2017-11-10, 23:01
Medlem
Citat:
"Färgstark" på samma sätt som Glenn Close i Farlig förbindelse kanske ...

Jag kommer inte ihåg Isabel som särskilt svartsjuk. Däremot hade de otroligt äktenskapstycke, såg nästan ut som syskon. Tycker att Liselotts beteende är helt annorlunda jämförelsevis.

Ok, får hålla utkik om den dyker upp igen.

Hon ÄR väldigt osäker på sig själv och hon pratar ju själv om sitt dåliga självförtroende och all bekräftelse hon behöver. Det är rätt tragiskt och jag hoppas att det är nåt hon kommer att växa ifrån så småningom när hon fått lite mer livserfarenhet.

Även om Dennis är konflikträdd så borde han ju ändå registrera att hon beter sig precis så som han påstått sig ogilla. Hur kan han då få känslor för henne? Han behöver ju inte ens konfrontera henne angående detta utan kan bara skicka hem henne vid nästa utröstning om han vill.

Precis, är nu Dennis så konflikträdd så är det väl bara att skicka hem Liselott och då behöver man ju inte förklara så mycket, bara ge en liten kram, säga nåt som "vi funkar nog inte", sen packar hon väskan och drar.

bra jämförelse där mellan Liselott och Glenn Close i "Farlig förbindelse" , tycker det ligger rätt nära Liselott som visar ett sjukligt beteende
Citera
2017-11-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tycker dessutom att Annie är mer av giftasmaterial än Liselott. Det finns en större mognadsgrad, en större självsäkerhet och ett lugn hos Annie som är nödvändigt i ett förhållande. Ett lugn betyder ju inte per se att det är tråkigt utan att hon vet vad hon vill helt enkelt och därmed är mer lugn i sig själv.
Liselott känns för rastlös för bondelivet och hon verkar ju rejält svarsjuk bara av att Dennis dansar med någon annan och gillar man dans så blir ju bara det ett problem.

Båda varianterna där är troliga ja, rimligen kommer Erik nu få ett möte med Linda där han säger att han inte känner något för dom tre som är där men att han vill träffa Charlotte och sedan kommer hon till Siggesta.

Även om det är tråkigt att det inte klickade för Erik och Alma så håller även jag tummarna för hans framgång i kärlekens tecken.

Annie är ju definitivt en tjej men inre lugn och som vet vad hon vill utan att för den skull visa det på ett maniskt sätt som Liselott. Annie är den typen av tjej man gifter sig med och Liselott är väl den tjejen man har en kortare romans med eller strular lite med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in