2017-11-09, 12:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Ni som tror att Liselott kommer åka hem får nog tänka om. Jag tror tyvärr att hon blir sist kvar! Det kommer att hålla max någon månad och sen inser han hur hon är. Osäkrare och mer omogen tjej får man leta efter. Fattar inte vad han ser hos henne! Även om han inte ser det som vi ser måtte han väl ändå märkt hur barnslig och svartsjuk hon är!
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Psycho-varning när Liselotte dyker upp från ingenstans och "stör jag" när Dennis har egentid med annan tjej haha. Usch.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hon avbröt alltså återigen en "pratstund" när Dennis var iväg med någon. Hur kan man med att agera så? Låt alla få den tid som krävs, så otroligt osäker och omoget beteende ja. Det irriterar mig något kopiöst.
Frånsett att Liselott är hur jobbig som helst så är det även märkligt hur Dennis helt kan gå emot vad han tidigare sagt. Tänker på den där promenaden han hade med Annie och hur han sa att han inte skulle gilla om någon kom och avbröt dem - vilket var just vad Liselotte och hennes kompis ändå gjorde. Varför tar han inte detta till sig? Därtill har vi mobbinganklagelserna, svartsjuka samt allmänt märkligt beteende. Det är konstigt hur han bara låter allt detta passera.
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Både Alma och Annie är ju bedårande vackra och trevliga men i ärlighetens namn så tycker jag inte det verkar vara så mycket mer. Tycker Katja eller vad hon hette verkade intressantast utav Eriks brudar men hon lämnade ju tyvärr.
Alma tycks vara mogen och djup för sin ålder, vilket jag gillar. Det gäller även Erik så jag tyckte att de matchade varandra där. Kanske att det blir alltför "vuxet" och allvarligt dem emellan men den risken finns ju även med den här Charlotte som verkar ha samma historik som Erik.
Citat:
Kvar är då Annie som bara går omkring och är vacker hela tiden, men det är också allt. För ärligt, hade hon inte haft utseendet med sig hade hon varit otroligt intetsägande.
Det håller jag med om, har även påpekat det i tidigare inlägg.
Citat:
Kul med lite drama i webbserien, till skillnad mot de flesta andra tycker jag faktiskt Jörgen är lite rolig. Han vet vad han vill och hymlar inte för fem öre. Bufflig och inte speciellt fin i kanten men det är ju inte alla kvinnor som söker den typen heller. Blir ju roligare tv dessutom [...]
Så heja Jörgen, han visar vad han vill och så länge han är ärlig med det tycker jag inte han gör något fel. Alla kan ju inte vara George Clooney eller vafan han heter.
Jörgen bidrar ju onekligen med "bra tv" eftersom vi är många som stör oss på honom.
Däremot så tycker jag inte att bara för att man är ärlig så kan ett buffligt beteende ursäktas.
Sättet som han skickade hem den första kvinnan t ex var ju väldigt okänsligt och fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det lär ju inte bli nåt mellan Erik och de tre tjejerna han har där nu. Man såg ju allvaret i hans ögon när han pratade om Charlotte som inte kunde komma och där fanns ju klicket redan när han läste brevet. Ska Erik finna kärlek får Linda se till att få dit Charlotte och dem tjejerna som är där nu får väl resa hem.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var smärtsamt att se att det inte klickade mellan Erik och Alma, den tjejen han snackade om var väl hon som varit med om någon olycka och gått igenom en del tuffa saker i livet väl? Eller spelar mitt minne mig ett spratt? Det kändes som en tjej han borde kunnat klaffa med.
Det behöver ju inte funka med Charlotte heller men det är ju bra om de kan få träffas som sagt så att han vet en gång för alla och kan gå vidare. Antingen med Charlotte, med Alma eller på egen hand utanför serien.
Senast redigerad av Lostworld 2017-11-09 kl. 12:26.
Citera
2017-11-09, 13:51
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Hon är riktigt obehaglig, men Dennis verkar ju inte se det obehagliga i Liselott dessvärre utan tvärtom så verkar han falla mer och mer för henne. , skulle inte förvåna mig om han glömmer Annie snart för han blir så förtrollad av Liselott......
Vore jag Annie hade jag åkt hem.

Jag tror att han faller för Liselott för att hon är mest framåt. En så mesig kille behöver en partner som styr och ställer.

Har många såna par i bekantskapskretsen. En snäll menlös man och ett elakt rivjärn till fru.
Senast redigerad av Flor-Ida 2017-11-09 kl. 13:53.
Citera
2017-11-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Kan bli intressant och se hur Jörgen kommer hantera en gruppdejt.

Tror inte att Jörgen har det minsta lust att genomföra en gruppdejt . Han kommer nog köra på med att göra saker med den en och en. Oavsett vad Linda säger då alltså. Hon kan ju säga "idag står gruppdejt på schemat" men jag tror Jörgen kommer köra sitt race iaf.
Citera
2017-11-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Frånsett att Liselott är hur jobbig som helst så är det även märkligt hur Dennis helt kan gå emot vad han tidigare sagt. Tänker på den där promenaden han hade med Annie och hur han sa att han inte skulle gilla om någon kom och avbröt dem - vilket var just vad Liselotte och hennes kompis ändå gjorde. Varför tar han inte detta till sig? Därtill har vi mobbinganklagelserna, svartsjuka samt allmänt märkligt beteende. Det är konstigt hur han bara låter allt detta passera.

Alma tycks vara mogen och djup för sin ålder, vilket jag gillar. Det gäller även Erik så jag tyckte att de matchade varandra där. Kanske att det blir alltför "vuxet" och allvarligt dem emellan men den risken finns ju även med den här Charlotte som verkar ha samma historik som Erik.

Det håller jag med om, har även påpekat det i tidigare inlägg.

Jörgen bidrar ju onekligen med "bra tv" eftersom vi är många som stör oss på honom.
Däremot så tycker jag inte att bara för att man är ärlig så kan ett buffligt beteende ursäktas.
Sättet som han skickade hem den första kvinnan t ex var ju väldigt okänsligt och fel.

Det behöver ju inte funka med Charlotte heller men det är ju bra om de kan få träffas som sagt så att han vet en gång för alla och kan gå vidare. Antingen med Charlotte, med Alma eller på egen hand utanför serien.

Ja där har du rätt, Jörgen gör ju "bra TV" om man ser det så. Han är ju föremål för diskussioner i alla fall. Men man kan inte ursäkta ett svinigt beteende med att kalla det för att man är "rak och ärlig"

Nej det är sant, det behöver ju inte alls funka med Charlotte heller men var inne på dem tankarna, dem borde få ses och känna ifall klicket finns där IRL också. Dyker hon inte upp framöver?! Såg nån trailer nyss på TV där dem gjorde reklam för olika kärleksdokusåpor och då såg man en snabb frekvens där Erik kysser en tjej och det var ingen av de tre som är där nu.
Senast redigerad av Hjortfelt 2017-11-09 kl. 15:23.
Citera
2017-11-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Jag tror att han faller för Liselott för att hon är mest framåt. En så mesig kille behöver en partner som styr och ställer.

Har många såna par i bekantskapskretsen. En snäll menlös man och ett elakt rivjärn till fru.

Ja fast jag tror inte Annie kommer åka hem, hon sa ju när hon blev bjuden till gården att hon är en sån som kämpar för det hon vill ha och har ju även efter det sagt att hon kommer kämpa för Dennis. Och det hoppas jag verkligen att hon kommer göra och får honom att ta sitt sunda förnuft till fånga.

Ja men då kan han väl falla för nån som är framåt på ett bra och vettigt sätt? Inte för en tjej som är framåt på ett obehagligt sätt?
Citera
2017-11-09, 17:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Ja, sådana konstellationer är ju inte alltför ovanliga tyvärr.

Detsamma gäller förövrigt Marcus som tycks falla för den obehagliga Erica.
Fattar inte hur hon och de andra kvinnorna hos Marcus kan kalla den nya kvinnan som kom in för "kaxig" när det är Erica som har varit sur och elak hela tiden. T o m hennes ögon är elaka har jag noterat. Hemsk människa.

Citat:
Ja men då kan han väl falla för nån som är framåt på ett bra och vettigt sätt? Inte för en tjej som är framåt på ett obehagligt sätt?
Precis. Och finns inte sådana tjejer där så är det bättre att de förblir singlar.
Dennis hade en "bra känsla" av Liselott och Marcus tyckte att Erica var "trevlig".
Omdöme när det gäller kvinnor verkar inte vara Dennis eller Marcus starka sida tyvärr.

Citat:
Nej det är sant, det behöver ju inte alls funka med Charlotte heller men var inne på dem tankarna, dem borde få ses och känna ifall klicket finns där IRL också. Dyker hon inte upp framöver?! Såg nån trailer nyss på TV där dem gjorde reklam för olika kärleksdokusåpor och då såg man en snabb frekvens där Erik kysser en tjej och det var ingen av de tre som är där nu.
Ok, den trailern har inte jag sett. Intressant...
Citera
2017-11-09, 17:42
Medlem
Lostworlds avatar
Förövrigt så var det kul att få se en riktig svensk folkpark mitt ute i obygden.
Trodde knappast de fanns kvar längre.

Även om jag ogillar Liselott så var det kul att hon blev uppbjuden direkt och gick och dansade med en annan man.
Synd bara att hon har så dåligt självförtroende samt tror att det är något som förbättras genom uppmärksamhet och komplimanger från en man (vilket framgick efter hennes samtal med Dennis).
Fel väg att gå Liselott, skaffa dig självförtroende genom personlig utveckling istället.
Citera
2017-11-09, 18:20
Medlem
Citat:

Ja det var inte snyggt det håller jag med om. Jag skulle själv aldrig bete mig som honom men som sagt, man är olika och man uppskattar olika. Dessutom så är han ju starkt vinklad för att framstå som en buffel och svin. Middagen var på säkert två timmar och då väljer de naturligtvis ut de bitar som stärker bilden av en sexgalen buffel. Det finns ju heller inga som helst "bevis"för att han låg med Diane heller.. Han stängde dörren till huset.... Ehhh ja, det brukar man göra. Han drar för gardinerna i sovrummet... Ehhh ja det brukar man också göra.. Man ser dem hångla och sedan gå iväg, de kan lika gärna klippt bort att de sedan sa hej då och gick till sitt för man ser dem ju inte gå in i samma rum/hus (eller har jag fel?). Alla kommentarer om skvaller, "jag har haft mitt roliga" osv kan lika gärna gälla att de hånglade på kvällen men som tittare luras vi att tro att det ska vara något annat efterssom klippningen antyt det. Vid frukost på sängen momentet fanns ju inte heller någon Diana där trots att klippningen ville lura oss att tro att de skulle bli "tagna på sängen"..

Jämför med förra säsongen och Erik och Sigrid där det var ett jävla tjat om deras sexstund och de även filmade från när de gick ut från rummet på morgonen. Finns inget sådant här.

Alma är 19 år och Erik lite äldre men de pratar som om de är i medelåldern, i den där åldern ska man ta Wille till hjälp och spela "jag har aldrig" och liknande. Inte sitta på en klippa och prata ansvar, tillit, ärlighet, framtid osv. De är för allvarsamma för min smak, men man är ju olika som sagt. Speceillt underhållande tv blir det ju alla fall inte.
Citera
2017-11-09, 19:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja det var inte snyggt det håller jag med om. Jag skulle själv aldrig bete mig som honom men som sagt, man är olika och man uppskattar olika. Dessutom så är han ju starkt vinklad för att framstå som en buffel och svin. Middagen var på säkert två timmar och då väljer de naturligtvis ut de bitar som stärker bilden av en sexgalen buffel.
Fast man kan inte skylla på vinkling när det gäller Jörgens beteende i stort... Han har vid återkommande tillfällen betett sig buffligt och sliskigt så jag tycker att det vi hört och sett av honom räcker för att göra en rättvis bedömning.

Citat:
Det finns ju heller inga som helst "bevis"för att han låg med Diane heller.. Han stängde dörren till huset.... Ehhh ja, det brukar man göra. Han drar för gardinerna i sovrummet... Ehhh ja det brukar man också göra.. Man ser dem hångla och sedan gå iväg, de kan lika gärna klippt bort att de sedan sa hej då och gick till sitt för man ser dem ju inte gå in i samma rum/hus (eller har jag fel?). Alla kommentarer om skvaller, "jag har haft mitt roliga" osv kan lika gärna gälla att de hånglade på kvällen men som tittare luras vi att tro att det ska vara något annat efterssom klippningen antyt det. Vid frukost på sängen momentet fanns ju inte heller någon Diana där trots att klippningen ville lura oss att tro att de skulle bli "tagna på sängen"..
Så kan det absolut vara, vi vet ju inte vad som hände. MEN, det såg inte särskilt bra ut, det kan vi ju konstatera. Med tanke på hur han betett sig så hade det heller knappast varit särskilt förvånande.

Citat:
Alma är 19 år och Erik lite äldre men de pratar som om de är i medelåldern, i den där åldern ska man ta Wille till hjälp och spela "jag har aldrig" och liknande. Inte sitta på en klippa och prata ansvar, tillit, ärlighet, framtid osv. De är för allvarsamma för min smak, men man är ju olika som sagt. Speceillt underhållande tv blir det ju alla fall inte.
Kan hålla med dig till viss del att det kan bli för allvarligt och seriöst mellan dem men samtidigt så gillar jag ju dem tillsammans och tycker ändå att det är synd om det fallerar.
Vi får väl se hur den där Charlotte är om hon nu dyker upp och ifall det blir en bättre matchning.
Citera
2017-11-09, 20:28
Medlem
Citat:
Fast man kan inte skylla på vinkling när det gäller Jörgens beteende i stort... Han har vid återkommande tillfällen betett sig buffligt och sliskigt så jag tycker att det vi hört och sett av honom räcker för att göra en rättvis bedömning.

Så kan det absolut vara, vi vet ju inte vad som hände. MEN, det såg inte särskilt bra ut, det kan vi ju konstatera. Med tanke på hur han betett sig så hade det heller knappast varit särskilt förvånande.

Kan hålla med dig till viss del att det kan bli för allvarligt och seriöst mellan dem men samtidigt så gillar jag ju dem tillsammans och tycker ändå att det är synd om det fallerar.
Vi får väl se hur den där Charlotte är om hon nu dyker upp och ifall det blir en bättre matchning.

Nja, han utrycker sig ju inte så snyggt alla gånger och speciellt när han skickade hem första bruden var inte så snyggt. Men man måste ta hänsyn till att de är där i flera dagar och produktionen plockar saker ur sitt samanhang, tar de värsta bitarna osv. Om han redan är lite bufflig och tycker om att skoja om sex osv går det att förstärka väldigt mycket om man vill. Man ställer lite ledande frågor och plockar godbitarna ur svaren mm. Har man någonsin klippt något själv vet man hur oehört lätt det är att göra. Å som jag sagt tidigare, man har olika personlighetstyper och även kvinnor gillar ju olika. De som är där tycks ju dras till den typen och är det den han är tycker jag inte det är något fel egentligen. Men på stureplan hade det nog inte fungerar så bra men nu är han ju å andra sidan bonde.

Även om han skulle legat med någon tycker jag inte det är så fasligt, det är ju inga oskulder direkt och ska man hitta någon att gifta sig med så är ju sexet viktigt, inte många som gifter sig utan att ha legat först. Programmet heter ju trots allt bonde söker FRU och just då var hon enda bruden där med så inga som direkt kunde bli sårade av det. Om det nu ens hände, Wille hånglade ju han med och vilken bild hade vi fått av honom om de filmat när han mystiskt stängde en dörr och sedan drog igen gardinerna efter att ha hånglat med en brud och dessutom suttit och bedyrat hur mycket han gillade de andra tjejerna. Man hade utan problem fått honom att verka vara värsta svinet, dessutom med svartsjukedrama dagen efter. Så man ska vara väldigt försiktig att dömma för mycket efter en bild man får av en tv produktion. Har ju varit många som kommit ut i tidningar efter diverse program och varit arga för att de givit en helt felaktig bild av personen. Nu är ju säkerligen Jörgen bufflig av sig osv men det lär också förstärkas kraftigt.

Alma och Erik är ju gulliga, tycker bara att i den ålderna ska man faktiskt ha lite kul ihop, men de verkar ju mera vara de känslosamma och lugna typerna så då skulle de ju passa ihop om kärlek skulle uppstå.

Här är förövrigt ett litet exempel på hur man kan gestalta en annan bild genom att klippa lite annorlunda. https://www.youtube.com/watch?v=fLxFDdezjTA
Citera
2017-11-09, 20:41
Medlem
hazenectars avatar
Hon den där Jenny som dejtar snobben som bor på en herrgård verkar ju vara helt jävla blåst. Hon verkar ju inte precis lite desperat heller... usch.
Citera
2017-11-09, 20:42
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker det är charmigt att Liselott är så jättekär i Dennis. Det kan bli bra i slutändan för dom också. Annie är ju hur tråkig som helst. Liselott är färgstark.
Och visst finns det exempel på deltagare som varit jobbigt svartsjuka på bönderna men som har fått till livslånga relationer med bönderna efteråt. Ta Isabel som fick Anders Jönsson till slut. Henne störde jag mig rejält på i serien för hennes svartsjuka. Men hon fick bonden och de har en livslång relation med flera barn.

Och inget fel tycker jag det är att Jörgen smackar på de han möter. Han kan väl få köra på om han vill. Han kanske blir kär i någon på kuppen. Lite intressant när det strömmar till fler deltagare till honom bara.
Senast redigerad av dialektiker 2017-11-09 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in