2017-11-09, 10:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
En korrekt iaktagelse, men alla med någon som helst insyn i Skojardemokraterna torde fatta att det stinker en stor råtta när expo-Frick kommer med ett "avslöjande". Jag hörde dessutom ett litet rykte att Pavel fick åka till Na Rossija om han tog med sig Frick, för dokumentationen.
Jag anser att det här är en fråga som inte bör släppas, för det är det mest oförklarliga av allt. Hur fan kommer det sig att Gamov tog med sig Frick? "Han ringde upp och sa åt mig att hänga med till Ryssland", skrev Frick. Verkligen?

Hur bra känner Frick och Gamov varandra? Fricks påstående att Gamov ringde upp bara så där och bad honom haka på skulle ju tyda på att de är bästa polare, typ. Storyn han sedan presenterar är extremt elak och tyder på motsatsen. Det är nåt som inte stämmer här, och alla som har information om relationen mellan Gamov och Frick eller förutsättningarna inför resan är mer än välkomna i tråden.

Stabskapten: Det finns ingenting som heter för konspirationsteoretisk. Konspirationer präglar hela samhället och finns överallt hela tiden. Din grad av intelligens korrelerar direkt med din förmåga att se dem. "Öh *brööl* *dregel* ni korkade konspirationsteoretiker" är bara ett jobbigare sätt att säga: "Jag är dum i huvudet." Människor som hatar konspirationsteoretiker är en utav två: Konspiratörer som inte vill bli avslöjade eller 70 IQ-drägg.
Citera
2017-11-09, 10:31
Medlem
Clidjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag anser att det här är en fråga som inte bör släppas, för det är det mest oförklarliga av allt. Hur fan kommer det sig att Gamov tog med sig Frick? "Han ringde upp och sa åt mig att hänga med till Ryssland", skrev Frick. Verkligen?

Jag håller med, det låter som ren bullshit faktiskt.
Citera
2017-11-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tycker att reportaget svarar på den stora frågan: Personen som porträtteras har inte bara dåligt omdöme, han saknar det helt och hållet. Om man saknar omdöme är det fullständigt logiskt att man producerar ett helt jävla smatterband av dåliga idéer. Att åka dit in the first place, trots partiets farhågor. Att ta med sig en journalist. Att ta med sig DEN journalisten. Att säga och göra c:a allt han sa och gjorde enligt reportaget. Och då vet vi inte ens vad som hände i del 2, men jag antar att han moonade Putin, simmade hundsim i en kylbassäng i Tjernobyl, pissade i tanken på nån oligarks limousine och försökte köpa en avsugning i utbyte mot lösenordet till riksdagshusets WiFi...
Det låter skrämmande nog inte som en helt orimlig uppföljning på det hela. När jag läste om det tänkte jag "vad i hela helvete" och hade svårt att tro att det skulle vara sant. Sedan drog jag mig till minnes att jag borde slutat förvånas för länge sedan.

En annan sak jag tycker är skrämmande är de SD-sympatisörer (får man förmoda) i tråden som lägger allt fokus på att de tycker vänstermedia är orättvisa. Pavel Gamov har gjort bort sig med bibliska proportioner, och det enda svansen pratar om är att Soran borde hängas ut lika mycket. Nästan med en äcklig underton av att det inte är speciellt allvarligt att en riksdagsledamot beter sig på det här sättet.

I det här fallet är det ju dessutom av stor vikt att det kommer ut, eftersom Ryssland annars hade haft ett otroligt utpressningsläge.

Någon som har del 2? Hade varit intressant att läsa.
Senast redigerad av RulleRivare 2017-11-09 kl. 11:10.
Citera
2017-11-09, 10:46
Medlem
Citat:
Han har aldrig känts riktigt stabil, men var är kränkningen? Att han bankade på en dörr?

Hela mitt vuxna liv har jag varit på firmafester och utekvällar där det händer grejer. Nån blir full och tuppar av. En annan drar igång ett svartsjukedrama. En tredje är närgången och det slutar med att de gifter sig en vacker dag. En fjärde har dåligt ölsinne och börjar gapa och skrika. Det springs mellan hotellrum, det sups, skrattas, knullas och kräks.

Jag har alltid trott att det här är vardagsmat för typ hela västvärlden sedan civilisationens barndom, men senaste veckorna har jag lärt mig att jag måste ha levt i en väldigt unik bubbla. I verkligheten utanför bubblan är det tydligen är så häpnadsväckande och bisarrt att människor beter sig som människor att det blir föremål för internutredningar, sparken och offentlig kölhalning.

Mitt förslag är att alla som inte kan garantera att de inte kommer att nudda någon, höja rösten eller på annat sätt bete sig opassande förses med munkorg och handklovar, så man vet vilka man ska akta sig för. Det blir mer civiliserat så.
Instämmer till viss del att det dras på stora trumman lite väl mycket i många fall, men du kan inte jämföra en firmafest med vad en riksdagspolitiker gör som diplomat i ett annat land. Pavel har gjort bort sig å det grövsta och det är inte acceptabelt någonstans alls.
Citera
2017-11-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Han uppför sig på samma sätt som många svenska män på fyllan, när spriten går in går vettet ut sägs det.
Sådant där förekommer inom alla partier, inte bara SD, jag är absolut ingen försvarare av varken SD eller sådana där tilltag, men att göra stora rubriker av det är bra för lösnummerförsäljningen och tittarsiffror.
Finns absolut många som beter sig så. Finns även många som inte gör det. Jag tycker att de som ska representera Sverige i ett sådant här sammanhang bör tillhöra den sistnämnda kategorin. Det är bra att det finns en bredd av politiker. Ser gärna alla klasser, kön, åldrar, läggningar etc i riksdagen och gärna att det stämmer överens någorlunda med demografin. Däremot vet jag inte riktigt om det finns något behov av att gruppen "personer som beter sig som svin" finns representerade i riksdagen. Känns ungefär lika viktigt som att våldtäktsmän ska ha några riksdagsplatser. Helt oviktigt.
Citera
2017-11-09, 11:38
Medlem
Låt oss få glädjas en liten stund åt vänstertomtarna som är inne i en väldigt jobbig period just nu. När pk folket faller som käglor i meetoo kampanjen.
Dom har nu fått det dom hela tiden velat ha. En SD anhängare på pålen.
Klart att detta kommer förstoras upp för att ta fokus från annat...
Räknar med att SD tar i med kraft,och visar handlingskraft i detta. Så gör dom precis tvärtemot dom andra och vinner dubbelt på det.
Citera
2017-11-09, 11:57
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Ja jävlar. Hoppas Chang fortsätter följa Pavel. Finns redan tillräckligt med historier om honom för att utklassa Borat med hästlängder.

Nästa gång någon här träffar Pavel kan ni väl fråga honom om han fick några nakenbilder till sist?
Citera
2017-11-09, 12:17
Medlem
Provokatörs avatar
Först och främst måste jag lyfta på hatten för Chang Frick och gratulera honom till ett mycket gott journalistiskt hantverk ur den äldre skolan.

Chang har näsa för vad som säljer och tvekar inte att publicera ett knäck om hur illa en riksdagsman oavsett partifärg beter sig. Jag slås av vilken pajas den här PG verkar vara, checka in på ett femstjärnigt hotell, spela Allan Ballan och sen visar det sig att han inte ens har med sig ett par rena kalsonger, flera kostymer eller pengar, jag dör av komiken.

På bilden i NyheterIdag så ser han ut som komikern Carl Stanley, fast Carl är ju rolig på riktigt. Brudarna på bilden tycker jag ser inklippta ut, dessutom är dom inte direkt snygga, nåja den funkar.

Resan skedde för fler månader sedan och Chang har suttit på storyn hela tiden och funderat på hur han på bästa sätt profiterar på knäcket. Aftonbladet var först med att publicera vilket var bingo för Chang som kunde kontra med sin redan färdigskrivna artikel samtidigt som han fick hjälp av Aftonbladet att driva trafik. Rimligtvis har det förekommit korrespondens mellan SD och Chang innan publicering av en artikel med sprängkraft av detta format.

Jag hittar nu inget om PG på varken Aftonbladets eller Expressens förstasidor längre, har dom insett att Chang trollat drakarna och att med ytterligare publicitet så driver dom ännu mer trafik till honom? Dom kanske hade hoppats på att dra honom och SD i skiten igen, men tji fick dom. SD utreder PG och hanterar ärendet enligt manualen, PG kommer få silkessnöret ganska omgående.

Expressens rapportering är däremot mer bedräglig dom refererar bara till Aftonbladet och nämner inte NyheterIdag öht, osnyggt men förväntat och genomskinligt.

Ja det var sannerligen en uppfriskande läsning med ett underhållningsvärde långt högre än vad kvällstidningarna publicerat på många, många år och vi kan vara säkra på att denna dråpliga historia har många fler bottnar än vi ännu ens kan ana oss till.

I sådana här lägen så tycker jag Kungen ska rycka in och offentligt tillrättavisa odågan för att han skämmer ut Sverige!

/Provokatör
Citera
2017-11-09, 12:25
Medlem
Jätteintressant historia men Frick skriver verkligen som en kratta. Bara titeln: "Svenska diplomaten"? Så kanske man kan säga i talspråk men när "diplomaten" syftar på en man ska man faktiskt skriva "Svenske diplomaten." Det är så många språkliga och kontextuella missar i texten. Gamov pratar ryska? OK, kanske på sin plats att nämna att han är född i Ryssland någonstans? Nä. Och en sån sam som att han villkorar fortsättningen på årets scoop med att han måste flytta först och vill ha hjälp att hitta en luftig och fräsch lägenhet innanför tullarna, typ... oj oj. Han är på många sätt en riktigt dålig journalist - som antagligen just på grund av att han är så kass lyckas göra en story som den här. Istället för att hålla något som helst professionellt avstånd till Gamov delar han säng med honom... och t.om. underkläder. Hade han haft bättre stil på språket och mer självinsikt hade det kanske funkat som ett Gonzoreportage... men det känns i slutändan mest bara klantigt.

Jag ska säga att trots alla artikelns brister diggar jag ändå Chang. Han verkar lite halvkorkad men han rör om i grytan och fegar verkligen inte runt i meningslösa plattityder som resten av den svenska journalistkåren.
Citera
2017-11-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borglab
Jätteintressant historia men Frick skriver verkligen som en kratta.
Frick behärskar inte svenska språket till fullo.
Men han gör så gott han kan, de flesta romer kan varken skriva eller läsa.
Frick har den typiska rom-mentaliteten och trivs säkert som fisken bland bottenskrapet.
Citera
2017-11-09, 12:58
Medlem
Citat:
... så häpnadsväckande och bisarrt att människor beter sig som människor att det blir föremål för internutredningar, sparken och offentlig kölhalning.

Beter sig som svin, menar du? Bara för att "alla gör det" så innebär det inte att det är önskvärt. Om du inte kan hantera alkoholen, ge då fan i att dricka. Eller är det plötsligt status att regrigera till neanderthalare?
Citera
2017-11-09, 13:13
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
På bilden i NyheterIdag så ser han ut som komikern Carl Stanley, fast Carl är ju rolig på riktigt. Brudarna på bilden tycker jag ser inklippta ut, dessutom är dom inte direkt snygga, nåja den funkar.
Nja, har sysslat lite med fotoredigering och sånt och det ser autentiskt ut tycker jag. Direktlänk till bilden: https://nyheteridag.se/wp-content/up...ver=1505418490

Skulle ju inte säga nej till en dejt med hon till vänster, fast jag föredrar mörkhåriga över blondiner egentligen.

På tal om tjejer.. nästan så jag har lust att berätta en liten historia om en tjej som jag eh... träffade ett tag, och som han tjatade på att han ville ha nakenbilder av, antagligen på fyllan. Finns flera dussin sådana historier, kan jag lova. När han väl är ute ur leken borde han sälja berättelsen om sitt liv till Warner Bros eller några. Skulle bli bättre än Borat kan jag garantera!

För det verkar ju ordna sig till sist i alla fall... faktiskt en väldigt lovande trend i SD numera. Ni vet ju hur det är att vara bakis. När man väl har spytt ut allt det där det bruna och illaluktande känns allting så mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in