Citat:
Ursprungligen postat av
Iton
Nu vet jag inte hur dina firmafester ser ut men det är inte acceptabelt för mig att någon dyker upp framför mitt hotellrum och börjar skrika (vem vet vad) samt slå på dörren. Och nej, det är inte vardagsmat. Det är inte heller civiliserat, för att använda det ord du nämnde.
Utan kontext och detaljer tycker jag inte man kan vara så kategorisk.
Hypotetiskt scenario 1: Bengt och Göran har blivit skickade av företaget på en mässa. De har efterfest på Bengts rum, tömmer minibaren. När de tröttnat går Göran till sitt. Inser att han glömt mobilen i Bengts rum. Går dit och knackar på, men Bengt har redan somnat, så Göran dunkar på dörren och hojtar tills han vaknar.
Hypotetiskt scenario 2: Ove och Stina har blivit skickade av sitt parti på en studieresa till Helsingfors. De går ut och äter och går sedan till sina respektive hotellrum vid 21-tiden. 03:30 vaknar Stina av att en en totalt utflippad Ove försöker forcera hennes dörr med en fåtölj samtidigt som han vrålar "Jag är sexguden Efnos från galaxen Fnyrkx och jag ska fista din röv med min rödglödgade stålhandske, din feta satans aphora från helvetet!!!!! Öppna annars ska jag vaporisera dig genom väggen med min mäktiga laserblick!!"
Att #2 inte faller under rubriken civiliserat och acceptabelt tror jag vi kan vara överens om, men #1?