2017-11-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilken är Chang Fricks roll i resan? Varför var han med? Vem är kvinnan?
Frick satt i Kristianstads kf för SD fram till 2012, så det hände väl under de åren. Som flertalet andra metoo-grejer är det 93 år gamla grejer som kommer upp...
Citera
2017-11-08, 13:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Frick satt i Kristianstads kf för SD fram till 2012, så det hände väl under de åren. Som flertalet andra metoo-grejer är det 93 år gamla grejer som kommer upp...
Inte alls. Det här ska ha hänt under resan som redan har slagits upp ganska stort. Den skedde i år för bara några månader sedan.

Frick var där av något annat skäl. Arbetshypotes: Han var med just för den här storyn. Men det visste inte Gamov. Arbetshypotes: Setup.
Citera
2017-11-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte alls. Det här ska ha hänt under resan som redan har slagits upp ganska stort. Den skedde i år för bara några månader sedan.

Frick var där av något annat skäl. Arbetshypotes: Han var med just för den här storyn. Men det visste inte Gamov. Arbetshypotes: Setup.
OK. Läste första delen slarvigt. Well, Wigs metoo-kvot var redan fylld vid tidpunkten, Bieler övade Aurora i mitten av september enligt hennes sociala konton... vem återstår som ännu inte blivit politisk vilde? Kronlid? Ehhh tror inte det.

Om det var nån från hans lokalavdelning i Uppland så finns en L.B. som ser tillräckligt halvsnygg ut för att få manliga kollegor på fyllan att snedtända.
Citera
2017-11-08, 14:11
Bannlyst
Citat:
OK. Läste första delen slarvigt. Well, Wigs metoo-kvot var redan fylld vid tidpunkten, Bieler övade Aurora i mitten av september enligt hennes sociala konton... vem återstår som ännu inte blivit politisk vilde? Kronlid? Ehhh tror inte det.

Om det var nån från hans lokalavdelning i Uppland så finns en L.B. som ser tillräckligt halvsnygg ut för att få manliga kollegor på fyllan att snedtända.

Som han faktist redan tagit på vet jag (lb)om det är hon född 96 , nu är dock sekreteraren av rysk härkomst.
Citera
2017-11-08, 14:11
Medlem
Itons avatar
Citat:
Han har aldrig känts riktigt stabil, men var är kränkningen? Att han bankade på en dörr?

Hela mitt vuxna liv har jag varit på firmafester och utekvällar där det händer grejer. Nån blir full och tuppar av. En annan drar igång ett svartsjukedrama. En tredje är närgången och det slutar med att de gifter sig en vacker dag. En fjärde har dåligt ölsinne och börjar gapa och skrika. Det springs mellan hotellrum, det sups, skrattas, knullas och kräks.

Jag har alltid trott att det här är vardagsmat för typ hela västvärlden sedan civilisationens barndom, men senaste veckorna har jag lärt mig att jag måste ha levt i en väldigt unik bubbla. I verkligheten utanför bubblan är det tydligen är så häpnadsväckande och bisarrt att människor beter sig som människor att det blir föremål för internutredningar, sparken och offentlig kölhalning.

Mitt förslag är att alla som inte kan garantera att de inte kommer att nudda någon, höja rösten eller på annat sätt bete sig opassande förses med munkorg och handklovar, så man vet vilka man ska akta sig för. Det blir mer civiliserat så.

Nu vet jag inte hur dina firmafester ser ut men det är inte acceptabelt för mig att någon dyker upp framför mitt hotellrum och börjar skrika (vem vet vad) samt slå på dörren. Och nej, det är inte vardagsmat. Det är inte heller civiliserat, för att använda det ord du nämnde.
Citera
2017-11-08, 14:16
Medlem
Clidjurs avatar
Det låter som om utrensningen av partiet går vidare. Är det någon slump att expo Frick är inblandad?
Citera
2017-11-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Nu vet jag inte hur dina firmafester ser ut men det är inte acceptabelt för mig att någon dyker upp framför mitt hotellrum och börjar skrika (vem vet vad) samt slå på dörren. Och nej, det är inte vardagsmat. Det är inte heller civiliserat, för att använda det ord du nämnde.
Utan kontext och detaljer tycker jag inte man kan vara så kategorisk.

Hypotetiskt scenario 1: Bengt och Göran har blivit skickade av företaget på en mässa. De har efterfest på Bengts rum, tömmer minibaren. När de tröttnat går Göran till sitt. Inser att han glömt mobilen i Bengts rum. Går dit och knackar på, men Bengt har redan somnat, så Göran dunkar på dörren och hojtar tills han vaknar.

Hypotetiskt scenario 2: Ove och Stina har blivit skickade av sitt parti på en studieresa till Helsingfors. De går ut och äter och går sedan till sina respektive hotellrum vid 21-tiden. 03:30 vaknar Stina av att en en totalt utflippad Ove försöker forcera hennes dörr med en fåtölj samtidigt som han vrålar "Jag är sexguden Efnos från galaxen Fnyrkx och jag ska fista din röv med min rödglödgade stålhandske, din feta satans aphora från helvetet!!!!! Öppna annars ska jag vaporisera dig genom väggen med min mäktiga laserblick!!"

Att #2 inte faller under rubriken civiliserat och acceptabelt tror jag vi kan vara överens om, men #1?
Citera
2017-11-08, 14:25
Bannlyst
Ovanligt tyst i ämnet, han är väl känd för att vara ett svin internt. Han ska lida och definitivt inte vara med på listan nästa år.
Citera
2017-11-08, 14:37
Medlem
Itons avatar
Citat:
Utan kontext och detaljer tycker jag inte man kan vara så kategorisk.

Hypotetiskt scenario 1: Bengt och Göran har blivit skickade av företaget på en mässa. De har efterfest på Bengts rum, tömmer minibaren. När de tröttnat går Göran till sitt. Inser att han glömt mobilen i Bengts rum. Går dit och knackar på, men Bengt har redan somnat, så Göran dunkar på dörren och hojtar tills han vaknar.

Hypotetiskt scenario 2: Ove och Stina har blivit skickade av sitt parti på en studieresa till Helsingfors. De går ut och äter och går sedan till sina respektive hotellrum vid 21-tiden. 03:30 vaknar Stina av att en en totalt utflippad Ove försöker forcera hennes dörr med en fåtölj samtidigt som han vrålar "Jag är sexguden Efnos från galaxen Fnyrkx och jag ska fista din röv med min rödglödgade stålhandske, din feta satans aphora från helvetet!!!!! Öppna annars ska jag vaporisera dig genom väggen med min mäktiga laserblick!!"

Att #2 inte faller under rubriken civiliserat och acceptabelt tror jag vi kan vara överens om, men #1?

Du har rätt i att vi inte varit där och inte ska vara så snabba med att döma men det är inte civiliserat att banka och skrika på dörren. Dock, ang n1, Bengt skulle nog knappast bli livrädd såsom den här kvinnan blev. Dessutom, sett till den här strulpellens track record verkar han ha varit i farten tidigare. Jag tror inte på SD:s politik i princip till 99% men tror samtidigt att det vore till deras fördel att göra sig av med den här idioten.
Citera
2017-11-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Hur vad det med pressetiska reglerna?
Aftonhoran var ju väldigt tydliga med detta i fallet Virtanen.
Man glömmer snabbt!
Fast det finns en paradox i värderingen som är att ju mer ringa brottet/förseelsen/övertrampet är, desto mindre risk för publiceringsskada och därmed svagare skäl att hålla inne med namnet. De outade ju till exempel ingen i fallet Hanna Wigh, eftersom det rörde sig om en allvarlig anklagelse med kännbara straff på skalan. Men när det handlar om att nån skrikit och bankat på en dörr är det ju inte riktigt av den digniteten...
Citera
2017-11-08, 14:41
Medlem
pizzaslajsens avatar
Alltså denna patetiska #metoo kampanj är så sjuk så man fattar ingenting. Ska nu varje jävla fruntimmer som känt sig illa bemött eller blivit aggressivt tillsagd gråta ut i pressen? Vad är det denna ryss har gjort som är så hemskt? Skrikit och tillrättavisat kvinnor som inte klarar av kritik.
Citera
2017-11-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Som han faktist redan tagit på vet jag (lb)om det är hon född 96 , nu är dock sekreteraren av rysk härkomst.
OK, men då måste man väl kunna hitta namnet nånstans. Även riksdagsgruppernas springpojkar och kaffeflickor måste väl finnas på nån offentlig sida, och försvinnande få lär ha ryska efternamn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in