2017-11-08, 23:04
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
På vilka grunder håller du det fullständigt ossanolikt?

För det första så tror jag inte att R.G på något sätt hade med mordet i Ulricehamn att göra.
Han blev ju dessutom frisläppt därifrån visserligen med "citat" ej avförd från utredningen.
Det är ju dock bara en snyggare sorti från åklagaren.

Att då R.G 10 dagar senare skulle vara inblandad i ytterligare en händelse håller jag som fullständigt osannolikt.

Såklart har ju polisen koll på hur det ser ut FB så därmed så är det säkert inte otroligt om de hör R.G upplysningsvis det är därmed inte sagt att han på något sätt är inblandad.

Det låter lite TV2 deckarhistoria över det hela.......
Citera
2017-11-08, 23:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
För det första så tror jag inte att R.G på något sätt hade med mordet i Ulricehamn att göra.
Han blev ju dessutom frisläppt därifrån visserligen med "citat" ej avförd från utredningen.

Att då R.G 10 dagar senare skulle vara inblandad i ytterligare en händelse håller jag som fullständigt osannolikt.

Såklart har ju polisen koll på hur det ser ut FB så därmed så är det säkert inte otroligt om de hör R.G upplysningsvis det är därmed inte sagt att han på något sätt är inblandad.

Om han är knepig och lite av utböling så är det kanske så att folk har tipsat om honom?
Citera
2017-11-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det är liten håla och som inflyttad/utböling är det nog lätt hänt.
Mitt tips är nog nån av dom rödhåriga inavlade svenneskäggen som GM.
Nu är det iofs två hålor det rör sig om. Och bara en av dem där man vet att han varit gripen, i Åre är det bara spekulationer och andrahandsinformation att det är han som är gripen.

Men, det känns som en del pekar ditåt just nu.

Du som sa att det är osannolikt, känner du honom?
Senast redigerad av Bozwreck 2017-11-08 kl. 23:11. Anledning: .
Citera
2017-11-08, 23:27
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozwreck
Nu är det iofs två hålor det rör sig om. Och bara en av dem där man vet att han varit gripen, i Åre är det bara spekulationer och andrahandsinformation att det är han som är gripen.

Men, det känns som en del pekar ditåt just nu.

Du som sa att det är osannolikt, känner du honom?

Nej jag känner honom absolut inte. Har bara följt Ulricehamnstråden ganska noggrant och
har en egen uppfattning om att han inte har med den händelsen att göra.
Bevisligen så är ju åklagaren i det fallet av samma uppfattning.
Citera
2017-11-08, 23:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Det är liten håla och som inflyttad/utböling är det nog lätt hänt.
Mitt tips är nog nån av dom rödhåriga inavlade svenneskäggen som GM.
Men Liselotte mördades ju i en helt annan stad, Ulricehamn. Men ändå är samma man misstänkt. Alldeles för osannolikt att bara vara en slump.
Citera
2017-11-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men Liselotte mördades ju i en helt annan stad, Ulricehamn. Men ändå är samma man misstänkt. Alldeles för osannolikt att bara vara en slump.

Men vänta lite nu, att det är han som är misstänkt baseras väl bara på spekulationer här på flashback? Den enda kopplingen är att han är FB-vän med BO samt söker bostad i Åre för tillfället. Eller har jag missar något då du så säkert skriver "misstänkt"

Och angående diskussioner om utbölingar så är mer än varannan person det i Åre då det knappast är någon vänlig "håla" vi talar om.
Citera
2017-11-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonumusislegion
Men vänta lite nu, att det är han som är misstänkt baseras väl bara på spekulationer här på flashback? Den enda kopplingen är att han är FB-vän med BO samt söker bostad i Åre för tillfället. Eller har jag missar något då du så säkert skriver "misstänkt"

Och angående diskussioner om utbölingar så är mer än varannan person det i Åre då det knappast är någon vänlig "håla" vi talar om.

Visst är det så. Oddsen att han skulle vara skyldig till båda som alla normalbegåvade
förstår är skyhöga.
Citera
2017-11-09, 00:04
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Visst är det så. Oddsen att han skulle vara skyldig till båda som alla normalbegåvade
förstår är skyhöga.

Men är det så att han nu sitter gripen i Åre för detta mord så sjunker helt plötsligt oddsen för att han är skyldig till båda morden, tror det ger 1 x pengarna. För vad är sannolikheten att bli misstänkt i två mordfall inom loppet av två veckor på två helt skilda platser? Hata slumpen som våran gode professor brukar säga.
Citera
2017-11-09, 00:06
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Nej jag känner honom absolut inte. Har bara följt Ulricehamnstråden ganska noggrant och
har en egen uppfattning om att han inte har med den händelsen att göra.
Bevisligen så är ju åklagaren i det fallet av samma uppfattning.

Åklagaren har inte sagt något om sin uppfattning, bara att det inte finns bevisning för att hålla honom häktad.

Är det så att han nu sitter gripen för detta mord hamnar allt i ett annat läge.
Citera
2017-11-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Men är det så att han nu sitter gripen i Åre för detta mord
Vem säger att han gör det? Gör han det?
Citera
2017-11-09, 00:09
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:

Tror snarare att polisen hade RG under bevakning och därför kunde han nu grips så snabbt när hon hittades död.

Men är det så att RG är oskyldig till båda morden är det ett fantastiskt lågvattenmärke av Flashback att hänga ut samma person för två olika mord på två veckor.
Citera
2017-11-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonumusislegion

Men kom igen, hur kan man inte misstänka honom? Hur stor är sannolikheten att R.G blir misstänkt och anhållen i ett mordfall i Ulricehamn där han jobbar och bor, som jag förstått de under sommaren och sedan kommer tillbaks till Åre efter 2 veckor där hans "kompis" F.P blir mördad och han återigen blir misstänkt för mord/dråp? Jag tror absolut inte på sammanträffanden och jag tror att han har nånting med både Ulricehamn och Åre mordet att göra.

Min teori är även att efter Ulricehamn "incidenten" så flydde han tillbaka till trygga lilla Åre som han kände igen och hängde med gamla vänner och självklart träffade han då även Fr*da hemma hos henne, och där hände nånting. Exakt vad har jag inte börjat spekulera om, bara att hon nu är död och R är inblandad på nåt vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in