Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 17:02
  #361
Medlem
159ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Bara för han är släppt betyder inte att han är oskyldig. Åklagaren hade väl inte tillräckligt med bevis JUST NU för häktning. Betyder inte att att han är helt avskriven. Att vara anhållen två gg för mord är ingen tillfällighet. Han kommer tas in igen för gott när polisen har mera kött på benen.

Som GW så tror jag inte på slumpen.

Avskriven i Ulricehamnsmålet. Men av texten framgår det ej om han även är avskriven i Åremålet. Endast att han är släppt.

https://www.expressen.se/gt/misstank...amn-avskriven/

"Nu meddelar polisen, enligt P4 Sjuhärad, att mannen inte längre är misstänkt för mordet i Ulricehamn.
– Utredningsarbetet har lett till att vi nu har sådant underlag att vi kan avskriva honom, säger biträdande åklagaren John Nilsson till kanalen."

EDIT: Såg på andra artiklar att han är avskriven även i detta ärende då det inte rubriceras som mord/dråp längre.
__________________
Senast redigerad av 159th 2017-11-13 kl. 17:06.
Citera
2017-11-13, 19:29
  #362
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-11-14, 01:59
  #363
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159th
Avskriven i Ulricehamnsmålet. Men av texten framgår det ej om han även är avskriven i Åremålet. Endast att han är släppt.

https://www.expressen.se/gt/misstank...amn-avskriven/

"Nu meddelar polisen, enligt P4 Sjuhärad, att mannen inte längre är misstänkt för mordet i Ulricehamn.
– Utredningsarbetet har lett till att vi nu har sådant underlag att vi kan avskriva honom, säger biträdande åklagaren John Nilsson till kanalen."

EDIT: Såg på andra artiklar att han är avskriven även i detta ärende då det inte rubriceras som mord/dråp längre.

Jaa, nu kan RG köpa trisslott och har några historier att berätta. Måste ha varit skrämmande säkert. Tragiskt och hemskt också förstås, i Åre.

Vi får hoppas han går stark ur det och hålls skadelös, och lämnas ifred.
Citera
2017-11-14, 04:41
  #364
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Bara för han är släppt betyder inte att han är oskyldig. Åklagaren hade väl inte tillräckligt med bevis JUST NU för häktning. Betyder inte att att han är helt avskriven. Att vara anhållen två gg för mord är ingen tillfällighet. Han kommer tas in igen för gott när polisen har mera kött på benen.

Som GW så tror jag inte på slumpen.

Tror inte heller riktigt att det är en slump. Dom kan ha anhållit honom för senaste dödsfallet för att få en chans till att göra husrannsakan och kolla igenom mobil och dator igen osv och se om några nya indicier i Ulricehamnsdådet kommer upp.

Jag tror dom gärna vill klara upp mordet i Ulricehamn.
Citera
2017-11-21, 23:10
  #365
Medlem
Magkänslan säger att något inte stämmer i det här.

Bara inte hon blir ett offer för jämtlandspolisens inkompetens när det kommer till att klara upp brott. Deras utredningsenhet är lika med oexisterande. Brott som de klarar upp är uteslutande drog- och trafikbrott. Om det skulle vara ett iscensatt självmord är jag inte säker på att de skulle klara av att avgöra skillnaden.

Jag hoppas att jag har fel.
Citera
2017-11-23, 04:10
  #366
Medlem
Den här tjejen har inte tagit livet av sig..

Var är han nu, tysken?
Har han bytt stad igen?
Citera
2017-11-24, 00:45
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Den här tjejen har inte tagit livet av sig..

Var är han nu, tysken?
Har han bytt stad igen?

I måndags efterlyste han skjuts i en bilkollektiv-grupp och skrev bland annat:
" Behöver ta mig till trelleborg så fort som möjligt"
Citera
2017-11-24, 04:46
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c00kies
I måndags efterlyste han skjuts i en bilkollektiv-grupp och skrev bland annat:
" Behöver ta mig till trelleborg så fort som möjligt"
Hoppas de har ögonen på honom och bara låtsas att de tror han är oskyldig.
Citera
2017-11-26, 22:46
  #369
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00kies
I måndags efterlyste han skjuts i en bilkollektiv-grupp och skrev bland annat:
" Behöver ta mig till trelleborg så fort som möjligt"

Hm, Trelleborg kan antyda om att han planerade en färjetripp till Tyskland. Hoppas de har övervakningskameror i Trelleborg och i Rostock eller Travemünde.
Citera
2017-12-04, 11:12
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tellus
Magkänslan säger att något inte stämmer i det här.

Bara inte hon blir ett offer för jämtlandspolisens inkompetens när det kommer till att klara upp brott. Deras utredningsenhet är lika med oexisterande. Brott som de klarar upp är uteslutande drog- och trafikbrott. Om det skulle vara ett iscensatt självmord är jag inte säker på att de skulle klara av att avgöra skillnaden.

Jag hoppas att jag har fel.

Jag tror att du har rätt i dina antaganden. Framförallt åklagare här uppe är otroligt inkompetenta.
Går det att få fram vad polisens/åklagarens anledning att skiva av allt och säga sannorlikt inte mord?
Citera
2017-12-13, 16:06
  #371
Medlem
R.G. skulle bara hämta en bil i Trelleborg.
Nu e han på väg upp igen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback