Citat:
Ursprungligen postat av
kosto
Du omformar vänlighet till att bli vidrighet. Det kallas för att "projicera", dvs man vänder det man själv gör och säger till att det är "motståndaren" som gör det. Sker ofta utan att vederbörande tänker på det därför att det är ett under lång tid invant mönster. Men tack vare att jag är så trygg i mig själv tål jag det. Inga problem för mig men jag skulle önska att man slutar med sådan mobbmentalitet.
Som vanligt svamlar kosto och undviker alla sakfrågor. Men nu handlar inte tråden om vad användaren kosto tycker om sig själv utan om gruppen #jagärhär och dess medlemmars postande. (För övrigt använder kosto termen projektion uppenbart utan att förstå dess innebörd.)
Så, åter till topic: Faktiska förhållanden visar att #jagärhär tycks vara en fascistoid grupp som missbrukar Facebooks algoritmer genom att spamma kommentarsfält och massanmäla åsiktsmotståndare i syfte att få dem avstängda. Gruppen är av allt att döma en åsiktspolis med stöd i PK-medier och PK-etablissemanget upp till regeringen. Gruppen är därmed ett uppenbart hot mot åsiktsfrihet och demokrati. (Faktiska förhållanden har nu påvisats gång på gång men användaren kosto fortsätter sitt debila svamlande ad nauseam.)
En ytterligare fråga (bland flera andra nya och alla ännu obesvarade gamla frågor) dyker upp i samband med artikeln i
Samhällsnytt igår (7/11). Där finns följande länk till ”Alla mejlkonversationer mellan nätverket #jagärhär och Kulturdepartementet”:
https://samnytt.se/wp-content/uploads/2017/11/VB-SV-jagärhär-MUCF-12-sept.pdf
På sidan 13 f finns ett mejl från Mina Dennert till Elisabet Modée, kansliråd på ”Enheten för demokrati och det civila samhället” på Kulturdepartementet. Mina Dennert skriver bland annat (s 14):
Det vi har lyckats med i #jagärhär är att konkretisera en enkel problemlösning
som handlar om civilkurage: Att stärka människor i att reagera och stå upp när
andra bli utsatta för hat och hot. Att stoppa polariseringen och genom att ta den
politiska diskussionen på ett sakligt sätt. Samt att hindra spridning av
desinformation genom att hjälpa andra med källor till faktagranskad information.
Exakt VAD betyder detta och VAR finns ”problemlösningen” dokumenterad?