2017-11-08, 01:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
I fupen berättar den elvaåriga sonen A att när han kom hem en dag låg Aki naken på soffan och helt utslagen. Han hade kissat i soffan vilket Johanna tvättade bort senare. Efter ett tag kvicknade han till lite och lyckades sätta sig vid köksbordet men pratade då helt i det blå om båtar. Elvaåringen trodde själv att det var ett test inför vad som skulle ske lite senare. Stackars barn att behöva bevittna något sådant.

Jo, jag har läst det också.

Min framlidna dotter missbrukade, och i augusti 2014 köpte hon någon konstig nätdrog (det var inte illegalt att köpa nätdroger då i UK) som gjorde henne extremt blå i munnen och extremt medgörlig, men samtidigt med en enorm afasi (bokstäverna i orden var så huller om buller att det inte gick att förstå vad hon sa alls). Jag har funderat i de tankebanorna......Aki hade ju spår av något turkosaktigt i munnen....

Min teori om hur mordet på Aki gick till:

Jag tror på någon slags grillfest med umgänge med barnen (som lockbete för Aki), men inte på Granliden men i närheten, kanske någon camping eller dylikt. Där drogas Aki med något i drinken, han blir "jättefull" och ska "köras hem" (som förklaring om andra campinggrannar undrar).....är de ensamma (JM med "klan") låter de honom bara ligga där.....

Sedan var planen att köra honom till Granliden och dumpa honom i vattnet så att han drunknar på riktigt där i vattnet, men man låter honom ligga för länge och/eller har givit honom för mycket av drogen så att han faktiskt dör INNAN han dumpas i vattnet.

De som dör av en överdos "drunknar/kvävs" liksom inifrån......

Jaa, min lilla teori utifrån min personliga lärdom/erfarenhet av droger och överdoser.
Citera
2017-11-08, 02:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det var ett av fosterbarnen,från Halmstad, som enligt mamma Möller dog sen. Det var konstigt.
Ordet sen, kan faktiskt innebära att barnet dog EFTER att ha lämnat JMs omvårdnad. Det nämndes något om drunkning...Saken måste iaf undersökas och om polisen vet att det inte kan ha koppling till JM bör de gå ut med dementi och kanske en förklaring.

Jo, ja, men jag uppfattade/tolkade det som sades i förhöret med AM som att det var en pojke av ett tvillingpar (pojke/flicka) i förskoleålder från socjouren i Stockholm (Vallentuna) som drunknade när JM bodde ihop med AGs pappa i Hammarby/Eskilstuna.

Och sedan nämner AM "OCH denna fosterflickan som dog, det var mycket konstigt, det där."

Jag vill inte tala illa om brottsoffer men jag har flera gånger tänkt på hur AM använder sitt språk......jag får liksom känslan av att hon inte heller är så intresserad av att prata med polisen.....om det inte gäller det hon själv blivit utsatt för. I mitt tycke spelar hon dum.....eller så är hon dum/korkad på riktig.....hon verkar fiska efter hur mycket polisen vet innan hon uttalar sig.......men jag kan ju ha fel .

AGs pappa är väl den ende av de tre barnafäderna som sluppit vårdnadstvist och rakt av "lyckats" att bli boendeförälder.....det verkar ju som att det kan finnas en stor hållhake här på JM som utnyttjats.... Dessutom lämnade han huset de ägde tillsammans och sade sig vara helt ovetandes om att JMs föräldrar hade tagit över äganderätten........

Märkliga affärer inom Möller-Klanen måste jag säga.......

Så "fosterflickan" kom från Halmstad då, har du källa på det?
Citera
2017-11-08, 06:04
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Nu ber jag de som är medmisstänkta som med stor sannolikhet läser detta.

JM kommer inte ut ens om ni förtiger hela sanningen, det är vi relativt säkra på.

Om ni är inblandade till den grad att det har inneburit att en annan människa bragts om livet så önskar jag bara framföra er detta att ta er en ordentlig funderare på.

Vi är många fler än ni tror som ser förmildrande omständigheter för de människor som olyckligtvis blivit manipulerade av Johanna. Genom att träda fram så kan man få en klarare bild just hur mycket denna person var kapabel till.
Det må hända att ni/du får ett fängelsestraff, absolut. Men med alla givna faktorer så lär det röra sig om en bestämd tid.
Att inte berätta som det är kommer att innebära en livstidsdom av psykisk ohälsa som ångesten den kommer åsamka kommer att behövas bedövas antingen genom självmedicinering eller föreskriven medicin. Jag gissar vilt att den förstnämnda redan pågår.

Föreställ er Akis familj vilket fruktansvärd saknad och ovisshet om hur och varför. Johanna kommer alltid ändå finnas att besöka..... men Aki är borta. Tänk på de två små barnen som även de alltid kommer att få undra. Är det rätt att skall behöva lida psykiskt för att aldrig fått veta om deras pappa blivit mördad. Tänk vad hemskt att alltid undra om deras mamma eller syskon var ansvariga. Sannolikheten ligger ju nära till hands att ana att även där föreligger en risk att medicinering kommer behövas.... känns det rätt?

Ni är rädda, förståeligt!!! För en dom... men livstid har ni redan fått genom att hålla den mörka sanningen inom er.....

Vi alla ber er att berätta, hjälp alla förstå för deras skull så har du/ni kommit långt i ert livslånga straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Helt riktigt! Det skulle gå att fortsätta.

Ett fängelsestraff är inte en orättvisa utan ett mått på hur länge ens medmänniskor anser det befogat att utsätta någon för frihetsberövande sanktion för en viss förbrytelse. Detta också för att inte vem som helst ska bära hand på den misstänkte eller gå med misstankar, som aldrig upphör. Straffet bestämmer därmed också när förbrytelsen är sonad och misstankarna ska upphöra och förtroende kan återupprättas. Straffet är en gåva jämfört med alternativen. Det är vårt samhälles adelsmärke, principiellt sett. Den som är misstänkt är laglös och har inget liv att hoppas på.

Därtill kommer självföraktet och allt annat för evig tid.

Att ta ett steg fram och säga, "så här var det och så upplevde vi det" kommer att mötas med största möjliga förståelse. Därmed har ni också visat ett relativt mod och ansvar och självständigt förstånd som JM saknar. Att markera distans till henne på det sättet är den enda framkomliga vägen. Det är vägen till återupprättat förtroende.

Naivt måhända men jag vill så gärna tro på att vi som fortarande skriver i tråden delar ungefär ovan tankar och att vi alla kan påverka de medskyldiga till att göra rätt.

Ju mer vi ”trycker” på detta desto mer effekt tror jag.
Citera
2017-11-08, 07:09
Medlem
Bewitcheds avatar
Är det möjligt?

Börja ungefär vid #14666...... #14681 kn vara av intresse.

(FB) Diskussioner om dubbelmordet i Arboga
Citera
2017-11-08, 08:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Är det möjligt?

Börja ungefär vid #14666...... #14681 kn vara av intresse.

(FB) Diskussioner om dubbelmordet i Arboga

Nej. Finns ju inga pengar att tjäna. Att döda barn på det sättet med kraftigt våld är inte JM:s stil. CS är skyldig så det räcker pch blir över.
Citera
2017-11-08, 09:26
Medlem
Jag hittar ingen live-rapportering från hovrättsförhandlingarna. Har nån länk? Eller det kanske är paus idag?
Citera
2017-11-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hittar ingen live-rapportering från hovrättsförhandlingarna. Har nån länk? Eller det kanske är paus idag?

Ja det är det, fortsatt sakframställan i morgon. Här har du förhandlingsplanen (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2017-11-08, 10:04
Medlem
Ska bli intressant att se hur AH/JM kommer tackla den här nya temsningen....

Om det nu, som Wenna säger, KRÄVS att man är ute på sjön för att koppla upp mot Biskopsvrak har hon inget att komma med. Eller var det fåren igen ? Hon är verkligen en Superwoman som SMSar och mördar/dumpar/arrangerar samtidigt, och det sittandes i båten!
Citera
2017-11-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, jag har läst det också.

Min framlidna dotter missbrukade, och i augusti 2014 köpte hon någon konstig nätdrog (det var inte illegalt att köpa nätdroger då i UK) som gjorde henne extremt blå i munnen och extremt medgörlig, men samtidigt med en enorm afasi (bokstäverna i orden var så huller om buller att det inte gick att förstå vad hon sa alls). Jag har funderat i de tankebanorna......Aki hade ju spår av något turkosaktigt i munnen....

Min teori om hur mordet på Aki gick till:

Jag tror på någon slags grillfest med umgänge med barnen (som lockbete för Aki), men inte på Granliden men i närheten, kanske någon camping eller dylikt. Där drogas Aki med något i drinken, han blir "jättefull" och ska "köras hem" (som förklaring om andra campinggrannar undrar).....är de ensamma (JM med "klan") låter de honom bara ligga där.....

Sedan var planen att köra honom till Granliden och dumpa honom i vattnet så att han drunknar på riktigt där i vattnet, men man låter honom ligga för länge och/eller har givit honom för mycket av drogen så att han faktiskt dör INNAN han dumpas i vattnet.

De som dör av en överdos "drunknar/kvävs" liksom inifrån......

Jaa, min lilla teori utifrån min personliga lärdom/erfarenhet av droger och överdoser.
Din teori är nog den mest tänkbara. Tror också att han dog för tidigt av "misstag" och därefter dumpades i vattnet därför frånvaron av kiselalger.
Citera
2017-11-08, 11:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Naivt måhända men jag vill så gärna tro på att vi som fortarande skriver i tråden delar ungefär ovan tankar och att vi alla kan påverka de medskyldiga till att göra rätt.

Ju mer vi ”trycker” på detta desto mer effekt tror jag.

Det kan kanske vara naivt att tro att människor låter sig påverkas, men naivast är de som tror att de kan gå på som förut när lagen ändå kommit ifatt dem och hittat dem. I skogen och på rummet är alla kung, men när lagen tillämpas så förflyttas berg.

Jag skulle ju gissa att de inblandade erbjudits alla upptänkliga former av mentalt stöd och juridisk rådgivning för att kunna komma tillrätta med sina sitsar. Om de nyttjat det eller om de tagit det till sig är en annan femma.

Så förutsättningarna finns nog.
Citera
2017-11-08, 11:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ska bli intressant att se hur AH/JM kommer tackla den här nya temsningen....

Om det nu, som Wenna säger, KRÄVS att man är ute på sjön för att koppla upp mot Biskopsvrak har hon inget att komma med. Eller var det fåren igen ? Hon är verkligen en Superwoman som SMSar och mördar/dumpar/arrangerar samtidigt, och det sittandes i båten!

Kanske spökena efter de drunknade fåren då....
Citera
2017-11-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, den där "indiern". Han är tydligen adopterad och har ett svenskt namn typ Tobias eller Tommy. Finns tidigt i FUP med ett av JMs "alibin", hon sålde sex på någon parkeringsplats.

Han är väl typ känd hallick tror jag. Har tyvärr inga sidnummer

Tobias Lund heter han. Han satt på kåken när hon påstod sig ha träffat honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in