Citat:
I fupen berättar den elvaåriga sonen A att när han kom hem en dag låg Aki naken på soffan och helt utslagen. Han hade kissat i soffan vilket Johanna tvättade bort senare. Efter ett tag kvicknade han till lite och lyckades sätta sig vid köksbordet men pratade då helt i det blå om båtar. Elvaåringen trodde själv att det var ett test inför vad som skulle ske lite senare. Stackars barn att behöva bevittna något sådant.
Jo, jag har läst det också.
Min framlidna dotter missbrukade, och i augusti 2014 köpte hon någon konstig nätdrog (det var inte illegalt att köpa nätdroger då i UK) som gjorde henne extremt blå i munnen och extremt medgörlig, men samtidigt med en enorm afasi (bokstäverna i orden var så huller om buller att det inte gick att förstå vad hon sa alls). Jag har funderat i de tankebanorna......Aki hade ju spår av något turkosaktigt i munnen....
Min teori om hur mordet på Aki gick till:
Jag tror på någon slags grillfest med umgänge med barnen (som lockbete för Aki), men inte på Granliden men i närheten, kanske någon camping eller dylikt. Där drogas Aki med något i drinken, han blir "jättefull" och ska "köras hem" (som förklaring om andra campinggrannar undrar).....är de ensamma (JM med "klan") låter de honom bara ligga där.....
Sedan var planen att köra honom till Granliden och dumpa honom i vattnet så att han drunknar på riktigt där i vattnet, men man låter honom ligga för länge och/eller har givit honom för mycket av drogen så att han faktiskt dör INNAN han dumpas i vattnet.
De som dör av en överdos "drunknar/kvävs" liksom inifrån......
Jaa, min lilla teori utifrån min personliga lärdom/erfarenhet av droger och överdoser.
.
Dessutom lämnade han huset de ägde tillsammans och sade sig vara helt ovetandes om att JMs föräldrar hade tagit över äganderätten........
? Hon är verkligen en Superwoman som SMSar och mördar/dumpar/arrangerar samtidigt, och det sittandes i båten!