2017-11-07, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Nu handlade det ju inte om att du är ett enkelt ligg utan om att inga eftertraktade kvinnor kommer vilja ha en horbock som dig som sin äkta man.

Det här är lite intressant. Det finns nämligen studier som visar att män som är eftertraktade på ett rent sexuellt plan också är män som har mycket större urval bland alla typer av kvinnor att välja mellan när det kommer till att skaffa ett förhållande och giftermål. Med andra ord: Kvinnor har en tendens att övertyga sig själva att den "coola playern" går att konvertera till en familjepappa vilket resulterar i att dessa män inte bara får ligga runt mycket - de får även de största möjligheterna till ett framtida bra förhållande.

Hanarna som står utanför blir alltså utanför även när det kommer till parbildning, den enda chansen många av dem har är att gå ned väldigt många steg nedanför sin egna utseendenivå alternativt bilda par med en kvinna som redan avlat av sig med en typisk "player".
2017-11-07, 22:47
Bannlyst
Citat:
Om du lägger din röst på Vänsterpartiet så är det idiotiskt att sedan klaga över att Vänsterpartiet hamnar i riksdagen.

Precis lika idiotiskt är det att gnälla över att folk ligger runt och ändå själv välja att ligga runt.

Uppenbarligen har ni två herrar svårt att förstå den typen av samband...
Nu riktar du istället fokus åt det andra hållet.

Det finns många SVPare som hellre hade sett SVP eller något annat ultranationalistiskt parti ta plats i riksdagen istället för SD, men många av dessa röstar ändå SD eftersom det inte hade funnits någon stor SD om SVP bara tog röster från SD men där SVP ändå inte kommer in i riksdagen.

Man klagar alltså inte över att SD eller vänsterpartiet är i riksdagen, utan man förlikar sig med den situationen då man vet att det inte går att rubba ett system (som det system som roidornot pratar om). Det är inte hållbart att försöka bryta den muren genom att själv agera eftersom en person inte kan lösa allt. Kommunisten har alltså fortfarande rätt att kräva ett rent kommunistiskt samhälle trots att han inte röstade på det rena kommunistiska partiet av förståeliga skäl.

Just hyckleri är inte tillämpbart på något man inte kan rå på även om du så gärna försöker göra det.

Jag är en hycklare om jag gör något men säger något annat där jag som person stått för handlingen eller det jag sagt. Det är helt andra saker som du alltså försöker tillämpa i din logik över Roidornots förfaranden.

Ni kvinnor försöker alltid hitta den enklaste lösningen (som oftast inte är logiska) för att backa upp era argument. Men ni lyckas förgäves.
2017-11-07, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är så jävla kul att se idioter som du springer rakt in i teser om hur miserabla och korkade vissa kvinnor som har sprungit in i väggen eller är på god väg.

Trådarna handlar inte om dig som vanligt. Det borde vara en regel här att inte få trådarna till att handla om en själv.

Vad kan han göra menar du? Kom inte med någon pop-psykologi för det funkar bara på kvinnor vars hjärna ständigt lurar en själv. Eller vet du vad: bara slut skriv och spar alla mindre narcissistisk läsning.

Visst är det lite roligt? I samtliga trådar där kvinnor deltar så får dem det direkt att handla om dem själva. "Nej jag minsann är inte sån!", "jag fungerar på det här viset!", jag jag och jag.

Kvinnans narcissism visar sig tydligt i vanlig ordning.
2017-11-07, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Det här är lite intressant. Det finns nämligen studier som visar att män som är eftertraktade på ett rent sexuellt plan också är män som har mycket större urval bland alla typer av kvinnor att välja mellan när det kommer till att skaffa ett förhållande och giftermål. Med andra ord: Kvinnor har en tendens att övertyga sig själva att den "coola playern" går att konvertera till en familjepappa vilket resulterar i att dessa män inte bara får ligga runt mycket - de får även de största möjligheterna till ett framtida bra förhållande.

Hanarna som står utanför blir alltså utanför även när det kommer till parbildning, den enda chansen många av dem har är att gå ned väldigt många steg nedanför sin egna utseendenivå alternativt bilda par med en kvinna som redan avlat av sig med en typisk "player".
Jävligt kul att kvinnor aldrig kan förstå hur de är programmerade sexuellt.

Jag kommer själv ihåg när jag skulle börja universitetet. Vi hade en introduktionsvecka där vi hamnade i smågrupper som vi tävlade med mot andra smågrupper. Varje smågrupp hade en eller två faddrar. På kvällarna gick varje smågrupp och hemmafestade hos ena faddern. Sen var det utgång.

Det roliga var att när jag på något vänster satte mig hos en tjej, la armen över henne, pratade lite och sen kysste henne så blev alla andra tjejer jävligt trånande efter mig. På klubben började en annan tjej (som faktiskt hade en pojkvän redan) kolla på mig med "åååh knulla mig" blicken då hon var full.

Jag visade respekt för hennes kille (trots att jag inte kände honom) och lät henne vara.

En tjej i samma situation visar inte respekt för killens tjej för ni är sexuellt programmerade att försöka ta den hane som redan är belägrad med en annan hona. Du ser konkurrens i ögonen och gör allt för att vinna.

Nu kommer du säga " ah men ge mig källa blabla... jag är inte så. jag jag jag."

Jag har tillräckligt med erfarenhet för att vet att devisen "tjejer vill ha killar som andra tjejer vill ha" är sann och kan vara äckligt beskärande ibland. Den kan tillämpas även i den mest känsligaste av situationer.
Senast redigerad av vitbmw 2017-11-07 kl. 22:55.
2017-11-07, 22:59
Medlem
Citat:
Tydligt är att du inte har en aning om vem du är eller hur du fungerar.

Du bevisar den raka motsatsen i denna tråd.

För att ens vara medveten om hur det faktiskt ser ut - vad som pågår bakom kulisserna - så måste man ha erfara det. En majoritet av män har inte denna erfarenhet och lever därmed i villfarelsen att det "inte är så illa ändå".

Ja, om det vore så enkelt att några enstaka individer kunde "föregå med ett gott exempel" och på så vis ändra hela samhällsstrukturen. Tyvärr fungerar det inte riktigt på det viset. Vad jag KAN göra är att upplysa män här inne om hur paradoxikal och primitiv den kvinnliga naturen är och vad som faktiskt händer bakom stängda dörrar i dagens "upplysta fria samhälle", med tiden vaknar fler och fler upp och kan tillsammans göra något - för ni kvinnor kommer aldrig göra det, i vanlig ordning.

The pen is mightier than the sword, vad vi ser i samhället just nu är ett pågående uppvaknande av den manliga befolkningen där man börjar inse att den såkallade "fria kvinnliga sexualiteten!!" kanske inte var så positiv ändå, jag är en mycket liten del i detta uppvaknande men jag kan i och med mina inlägg potentiellt få hundratals läsare att förstå principerna bakom något som tidigare kanske var väldigt rörigt och diffust. Varför kvinnor propagerar för en sak men agerar på ett helt annat vis, varför man idag ej kan lita på en överväldigad majoritet av kvinnor, varför fri sexualitet är något negativt, varför man inte nödvändigtvis behöver acceptera att ens flickvän eller fru blivit knullad av 80 araber "För att vara en riktig man!!!" eller "inte vara så omogen och osäker!!!".

Vi lever i en väldigt sjuk tid som har pågått ett bra tag nu, det börjar bli dags för en förändring och tur som är så inser fler och fler detta för varje dag som går.
Ditt tramsande döljer inte det faktum att du själv väljer att ligga runt men anser att andra inte ska ha samma rätt.

Samhället består av en massa olika individer, och genom att individerna ändrar sitt beteende så ändras samhället. Men du vill inte själv göra någon uppoffring för att ändra något, du vill alltså att någon annan ska ändra samhället så det passar dig bättre.

Så om det lagstadgades om hårda straff för sex utanför äktenskapet, skulle du tycka att det var bättre att vara utan sex än som du har det nu?
2017-11-07, 23:02
Medlem
Citat:

Uppenbarligen så har du inte lyckats äkta någon eftertraktad kvinna. Snacka går ju, men handling säger mer än ord.
2017-11-07, 23:03
Medlem
Jag kan inte hålla med om mycket mer än någon enstaka punkt, för jag vet inte hur det är. Jag har exempelvis ingen aning om hur kvinnor beter sig rent generellt under en dejt, för jag har aldrig varit på en dejt.

Men visst, din internetbeskrivning, och sociala medier-beskrivning, bilden man fått är åt det hållet du beskriver. Men det är ett intryck, inte "den enda sanna sanningen".
Senast redigerad av herrtanke 2017-11-07 kl. 23:06.
2017-11-07, 23:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Trams från dig som vanligt. Att inte ligga runt själv kan ju vara en bra början om man inte gillar ett samhälle där det liggs runt, känns det komplicerat att förstå för dig med?

Det låter som en ganska värdelös symbolhandling. Tror du verkligen att samhället skulle förändras av att han som enskild person låter bli att ligga runt? Att skriva det han gör här är extremt mycket mer effektivt och en betydligt bättre början för en samhällsförändring. Det borde inte vara så svårt att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Och om jag t.ex, som ser ut som ett träsktroll, hade svarat så hade du blivit förnärmad. Hur vågar hon närma sig en kille som är snyggare än henne??!

Jag känner mig väldigt utanför i dessa debatter, jag antar att det är för att jag är äldre och de människor jag umgås med inte ser kvinnor (eller män) som objekt. De flesta har också lyckliga samboförhållanden, eller är gifta, och de flesta har barn. Detta med personer som är "helt normala". Dvs de är inte alla supermodeller - det är vanliga människor med fel och brister.

Äldre, säger du. Japp, äldre människor var unga under en tid då det fanns en helt annan respekt mellan könen och där sunda värderingar fortfarande gällde. Jag har en väldigt stor släkt med många personer som är födda på 20- och 30-talet, dom gifte sig på 50-talet och är ALLA fortfarande gifta 60+ år senare, utom de som har dött. De växte upp under en helt annan tid. Nu är du säkert inte så gammal som dom men jag skulle säga att detta gradvist försämrats, även om många som är födda på 60-talet skiljer sig så har dessa personer ändå delvis dessa värderingar i sig. Det här sjuka samhället vi ser nu och som blir värre för varje dag är det främst 80- och 90-talister och 00-talister som påverkas av.

Ska bli intressant att se t ex om 10 år hur många av 90-talisterna i Sverige som är gifta eller sambos då. Gissar på en mycket liten andel.
2017-11-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nu riktar du istället fokus åt det andra hållet.

Det finns många SVPare som hellre hade sett SVP eller något annat ultranationalistiskt parti ta plats i riksdagen istället för SD, men många av dessa röstar ändå SD eftersom det inte hade funnits någon stor SD om SVP bara tog röster från SD men där SVP ändå inte kommer in i riksdagen.

Man klagar alltså inte över att SD eller vänsterpartiet är i riksdagen, utan man förlikar sig med den situationen då man vet att det inte går att rubba ett system (som det system som roidornot pratar om). Det är inte hållbart att försöka bryta den muren genom att själv agera eftersom en person inte kan lösa allt. Kommunisten har alltså fortfarande rätt att kräva ett rent kommunistiskt samhälle trots att han inte röstade på det rena kommunistiska partiet av förståeliga skäl.

Just hyckleri är inte tillämpbart på något man inte kan rå på även om du så gärna försöker göra det.

Jag är en hycklare om jag gör något men säger något annat där jag som person stått för handlingen eller det jag sagt. Det är helt andra saker som du alltså försöker tillämpa i din logik över Roidornots förfaranden.

Ni kvinnor försöker alltid hitta den enklaste lösningen (som oftast inte är logiska) för att backa upp era argument. Men ni lyckas förgäves.
Enklaste lösningen och att följa med strömmen är mer Roidornots grej, själv gillar jag logik och att skapa det liv jag vill ha.

Att gnälla över att samhället är fullt av folk som ligger runt och sedan själv ligga runt är hyckleri. En smart person som tycker det är fel att ligga runt väljer att inte ligga runt utan försöker istället få till ett förhållande.
2017-11-07, 23:12
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag kan inte hålla med om mycket mer än någon enstaka punkt, för jag vet inte hur det är. Jag har exempelvis ingen aning om hur kvinnor beter sig rent generellt under en dejt, för jag har aldrig varit på en dejt.

Men visst, din internetbeskrivning, och sociala medier-beskrivning, bilden man fått är åt det hållet du beskriver. Men det är ett intryck, inte "den enda sanna sanningen".
Man begränsar sig själv och sina kunskaper om man tänker att man måste ha varit med om saker för att kunna se sanningen eller kunna yttra sig. Det stämmer inte riktigt. Det går bra med att kunna lyssna på andra med öppet sinne så att säga som ett exempel. Vi hade inte kommit så långt som vi gjort om vi hela tiden hindrar oss själva från att spekulera lite och vara rädd för att man kan ha fel typ.

Varför skulle TS ljuga? Varför skulle kvinnor vara så oskyldiga som man får höra under uppväxten? Ditt namn är HerrTanke så försök leva upp till det?
2017-11-07, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ditt tramsande döljer inte det faktum att du själv väljer att ligga runt men anser att andra inte ska ha samma rätt.

Samhället består av en massa olika individer, och genom att individerna ändrar sitt beteende så ändras samhället. Men du vill inte själv göra någon uppoffring för att ändra något, du vill alltså att någon annan ska ändra samhället så det passar dig bättre.

Så om det lagstadgades om hårda straff för sex utanför äktenskapet, skulle du tycka att det var bättre att vara utan sex än som du har det nu?

Du har inga som helst argument att komma med. Det ENDA du har är: "hurrudurr men du ligger ju runt hurrduurr!", detta är irrelevant. Det spelar ingen roll om jag ligger runt, är en nunna, en dinosaurie eller en präst. Här inne diskuterar vi inte mig personligen men fenomenet i sig. Ni kvinnor har en extremt stark tendens att haka upp er på meningsmotståndarens karaktärsdrag när ni längre inte klarar av sakfrågan, jag börjar tro att det är något biologiskt, något med era hjärnor som gör att ni helt enkelt måste attackera meningsmotståndaren istället för hans argument och ståndpunkter, jag ser samma sak i diverse politiska debatter, barnsligt om inte annat.
2017-11-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det låter som en ganska värdelös symbolhandling. Tror du verkligen att samhället skulle förändras av att han som enskild person låter bli att ligga runt? Att skriva det han gör här är extremt mycket mer effektivt och en betydligt bättre början för en samhällsförändring. Det borde inte vara så svårt att förstå.
Om man inte gillar ett samhälle där folk ligger runt så är det ju rejält ointelligent att själv välja att ligga runt. Det är som att gnälla över att folk skräpar ner i naturen och sedan själv kasta skräp i naturen. Gillar man inte att folk ligger runt så är det betydligt smartare att inte bidra till det och istället bara ha sex i förhållande.

Tror ni att staten ska gå in och styra upp ert sexliv så är ni ju oerhört curlade, hört talas om eget ansvar för egna handlingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in