2017-11-07, 14:05
Medlem
Ken Drydens avatar
7

Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Homos brukar väl ha "gaydar", har det framkommit att bara kvinnor blivit utsatta?
Enl artiklarna handlar det om kollegor och människor.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=gaydar

F.ö. kan ju omdömet ifågasättas, i samband med ngn insamling till fattiga och svältande barn skulle LB lotta ut en lyxmiddag med Carl-Jan och Christer Lindarw för att fira de stackars barnen.
(Min mamma berättade)
Klassisk journalistisk metod: handlar det om homosexuella övergrepp får du inte nämna offrens kön om gm:s kön är känt. Samma sak när det gällde övergreppen mot barn begångna av katolska präster. 99 procent av offren var småpojkar, så media skrev att offren var "barn" för att inte stigmatisera hbtq-gruppen (de flesta läsare utgick från att det handlade om småflickor). Samma sak här: Gm är flata och offren är unga tjejer.
Citera
2017-11-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad är det för mes som går med på såna arbetsförhållanden? Herregud, jag tycker nästan att personen får skylla sig själv (om det var en vuxen person med fast arbete och ingen psykisk ohälsa).

Att jobba för en känd mediepersonlighet är ett steg i karriären. Folk är beredda att gå med på en hel del för att ta sig fram. Dessutom är väl nästan alla yngre "projektanställda" i mediebranschen och sitter konstant löst. Det är som upplagt för maktmissbruk.
Citera
2017-11-07, 14:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nåtts av info från en med insyn:

Klippt i texten och bytt ut "o" mot "*".

Är det män eller kvinnor som har blivit utsatta av denna människa?
Citera
2017-11-07, 14:36
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Var inte så jäkla binär. Personen ifråga hade lika gärna kunnat tafsa på ett hen.
Citera
2017-11-07, 14:44
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Tror att avsaknaden av Lotta Bromé i radion inte ska tas som intäkt för att hon är den anklagade.
Av hennes Twitter framgår att hon är med vad jag uppfattar som hennes pappa på någon cancerbehandling.
Gissar att det är ett legitimt skäl att inte jobba så mycket.

Därmed inte sagt att man kan utesluta henne.
Jobbar Lotta Bromé alls nu?
Sitter Lotta Bromé på Strålbehandlingsavd Ingång 11 idag? Någon som kan kolla?
Citera
2017-11-07, 14:45
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag kollade på P4 Extras sida under kommande program.
Hela veckan är uppbokad med ersättare, Blix, Svjetlana o.s.v..
LB har heller inte twittrat på fyra dagar.

Det känns som vi har ringat in förövaren.

Jag har under flera år, dagligen lyssnat på P4 Extra och Lotta har varit borta under långa perioder tidigare för att sedan dyka upp som gubben i lådan när man minst anar det. Perioder som inte rimligen kan tänkas vara semestrar, förutsatt att dom inte har extremt generösa villor vad gäller ledighet. Kan tänka mig att hon har annat att sysselsätta sig med än radio.

Med detta sagt så vill jag inte påstå huruvida hon är skyldig eller ej utan det är bara ett torrt konstaterande.
Citera
2017-11-07, 14:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Vet inte, men personen ville klargöra att det inte handlar om H*nn* H i alla fall. Bedömer infon som så trovärdig den kan vara i sådana här sammanhang.
Citera
2017-11-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Eller ett väldigt tajmat sammanträffande.

Efter någon dag kommer det ut att hon har tagit tjänstledigt på obestämd tid.... sedan lämnar hon, officiellt då med motiveringen att hon inte fixar att jobba för det är för jobbigt..?

Ett tillfälle för SR att låta henne gå på eget bevåg, istället för att behöva officiellt* kasta ut henne.. edit; med anklagelserna och alla storys som kommer bli besvärliga*

Tror att du har helt rätt här! Hon kommer att sluta "på egen begäran" med pappans sjukdom som anledning.

Frågan är bara hur SR då hanterar frågor om programledaren som skulle internutredas? Även folk som inte läser här borde ju kunna räkna ut att det handlade om Lotta.
Citera
2017-11-07, 15:47
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Lotta är så manhaftig att bögstämpel också kan ingå. Hen tar nog det som finns tillgängligt. Synd bara att inte Timell jobbade på SR samtidigt då dom kunde turas om att ta varandra i röven.
Citera
2017-11-07, 16:21
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Jag har under flera år, dagligen lyssnat på P4 Extra och Lotta har varit borta under långa perioder tidigare för att sedan dyka upp som gubben i lådan när man minst anar det. Perioder som inte rimligen kan tänkas vara semestrar, förutsatt att dom inte har extremt generösa villor vad gäller ledighet. Kan tänka mig att hon har annat att sysselsätta sig med än radio.

Med detta sagt så vill jag inte påstå huruvida hon är skyldig eller ej utan det är bara ett torrt konstaterande.
Ja, undrar vad hon sysslar med när hon är borta.. Elchockbehandling? Alkohol? Konstiga syndrom?

Hur som helst så går snacket och om jag hade varit i LBs sits, och inte varit inblandad i
denna sak, hade jag gett livstecken ifrån mig för att döda ryktet.

Men nu verkar det verkligen vara något skumt. Det där med cancersjuk pappa är nog
inget som hon behöver var ledig för. Farsan blir inte friskare för det, men det är en perfekt
täckmantel för att hålla sig borta från det jobb där hon utreds för trakasserier.
Citera
2017-11-07, 16:29
Medlem
Orobanches avatar
Nu kommer mer om programledaren och hon har tydligen utretts tidigare av SVT men ingenting förbättrades. Intressant att hon kastar sig över andra kvinnor! Sjukt!

https://www.expressen.se/noje/sr-pro...for-overgrepp/
Citera
2017-11-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vi förbiser både Cecilia Strömberg och Katrin Zimmerman som båda leder
P1-morgon. Det var ett tag sen nån av dom ledde programmet. Har dom tagit "Time out"?

Har fått ett PM från en helt nyreggad medlem med hittills noll inlägg som påstår att Cecilia Strömberg har varit borta ett längre tag från jobbet. Jag har givetvis svårt att bedöma vad det tipset är värt men jag får inte PM särdeles ofta och eftersom det är en helt nyreggad medlem så tja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in