2017-11-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Med JL kvar hade vi, som bäst, fått kvala. Alf var sannerligen ingen mirakelman men boosten i truppen vi fick under några veckor där efter bytet räddade vårt kontrakt.

Av lagen under oss i tabellen tog vi alltså 16 pinnar totalt. Och 21 mot lagen ovanför...

Gårdagens insats var det sämsta jag sett oss göra på Gamla Ullevi sedan nyinvigningen 09. Det var så genomuselt på ALLA sätt och vis att det var direkt pinsamt att folk ens stannade kvar till slutsignal.
Bara att be om ursäkt till allsvenskan i allmänhet och J.Södra i synnerhet för att vi lät GIF hänga kvar och J.Södra tvingas kvala.
Hade ju varit skönt att bli av med ett plastlag (som dessutom är långt bort...) och fått upp ett gräslag.
När var det JL fick gå? Har ni ett bättre poängsnitt efter?
Citera
2017-11-06, 16:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det enda positiva är väl att säsongen är över.

Och jag instämmer i allt i ditt inlägg, grymt pinsamt att förlora mot ett lag som redan åkt ur i sista hemmamatchen.

Men man vet ju att fansen ändå kommer vallfärda till arenan nästa säsong, hur maltraterade de än blir.
Fast du vet ju hur man kommer känna i vår. Allt som hände denna pissiga säsong är glömt, själen är är fylld av nya stora förväntningar om den nya och man verklig längtar att allsvenskan ska starta. Glad och lycklig vandrar man över Skanstullsbron för att se Bajen spela 0-0 mot typ Kalmar och så minns man hur allt var. Fy fan för att vara Hammarbyare.

Fast den här skitsäsongen tror jag det är fler supportrar av olika lag som tycker samma sak, var en ovanligt jävlig årgång av allsvenskan. Nästa kan inte bli sämre.
Citera
2017-11-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
AIK har spelat utan en fungerande anfallare första halvan av säsongen de senaste 6 säsongerna.

Nu är förhoppningsvis Stefanelli bra men senaste bra värvningen som inte var en återvändare och som spelade en hel säsong var Igboannanike.
.
Isak eller Strandberg (båda) var väl hyffsat fungerande i fjol?
Bangura eller Goitom 2015?
Citera
2017-11-06, 17:11
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fast du vet ju hur man kommer känna i vår. Allt som hände denna pissiga säsong är glömt, själen är är fylld av nya stora förväntningar om den nya och man verklig längtar att allsvenskan ska starta.

Det blir lite bakvänt för oss mästare. Jag har de senaste 3 säsongerna känt oro när det börjar närma sig "Hur fan ska vi toppa fjolåret?" typ. Såklart är det också mycket glädje när det väl sätter igång men själva optimismen finns inte riktigt där på samma sätt som för er andra tror jag.

Med det sagt, på återseende!
Citera
2017-11-06, 17:16
Moderator
vfs avatar
Inte många i Blåvitt som får godkänt i år, Hysén, Dahlberg, Seb E, Boman är godkända sett över hela säsongen av startspelarna. Övriga är ej godkända. Men nu måste det rensas i ledningen också.

MFF vinner nog nästa år också, har Sarfo fått sparken än?

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Med JL kvar hade vi, som bäst, fått kvala. Alf var sannerligen ingen mirakelman men boosten i truppen vi fick under några veckor där efter bytet räddade vårt kontrakt.

Det tror jag också, det var en usel period där.
Citera
2017-11-06, 17:26
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt GP är Andreas Brännström Blåvitts förstaval:

Citat:
Enligt uppgifter till GP från ett flertal av varandra oberoende källor är det Dalkurds succétränare som ska ligga närmast att få jobbet som tränare för IFK Göteborg.

”Han är nära klubben”, säger en källa till GP.

Brännström står i dagsläget under kontrakt med Dalkurd och IFK Göteborg kommer därmed behöva köpa loss 41-åringen, som tog upp Dalkurd till allsvenskan nyligen.
– Andreas har kontrakt ett år till med oss. Vi har inte hört något från någon förening och vi utgår från att Andreas är med oss nästa år, säger sportchefen Adil Kizil.

http://www.gp.se/sport/fotboll/han-%C3%A4r-bl%C3%A5vitts-huvudval-i-jakten-p%C3%A5-ny-tr%C3%A4nare-1.4804090
Citera
2017-11-06, 17:37
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inte många i Blåvitt som får godkänt i år, Hysén, Dahlberg, Seb E, Boman är godkända sett över hela säsongen av startspelarna. Övriga är ej godkända. Men nu måste det rensas i ledningen också.

MFF vinner nog nästa år också, har Sarfo fått sparken än?

Det tror jag också, det var en usel period där.

Får se hur de andra lagen värvar och vad som händer på de olika fronterna. Vad jag förstår så har vi inte rört CL-pengarna än, utan tagit av försäljningsinkomsterna. Nu blir de ju ordentliga rokader i laget med tanke på att nästan en halv startelva byta ut.

Sarfo ska nog bara dömas först. Han har inte varit i närheten, nog inte ens på träningsanläggningen, sen allting uppdagades. Tror bara skillnader för föreningen är att om han döms så har han skrivit på uppförandekontrakt som kan bryta hans anställning, alternativt att han frias och Malmö väljer att bryta på de sättet istället.
Citera
2017-11-06, 17:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Får se hur de andra lagen värvar och vad som händer på de olika fronterna. Vad jag förstår så har vi inte rört CL-pengarna än, utan tagit av försäljningsinkomsterna. Nu blir de ju ordentliga rokader i laget med tanke på att nästan en halv startelva byta ut.

CL-pengarna har väl använts till att amortera av lånen på arenan?

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Sarfo ska nog bara dömas först. Han har inte varit i närheten, nog inte ens på träningsanläggningen, sen allting uppdagades. Tror bara skillnader för föreningen är att om han döms så har han skrivit på uppförandekontrakt som kan bryta hans anställning, alternativt att han frias och Malmö väljer att bryta på de sättet istället.

Dömas? Han hade väl erkänt, släng ut peddot.
Citera
2017-11-06, 17:41
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Örebro är typ seriens mesta mellanmjölkslag. Oftast helt ointressant då det sällan är toppstrid och sällan nedflyttningsrisk. Har ni någon ärkefiender eller profiler? Känns för mig som ni är seriens ointressantaste lag därför. Intrycket är helt spänningslös och neutralt.

Det där var ju precis Kalmar FF du beskrev ju!
Citera
2017-11-06, 18:14
Medlem
Cruachans avatar
Det är så väldigt lätt att ett guldfirande blir löjligt pajigt, särskilt då guldet säkrats flera omgångar från slutet. Så blev det inte i går. Har precis sett om firandet och fylls återigen med en enorm stolthet över Malmös historia och storhet. Tårar i ögonen när Yvonne Bjerkenlöv, med 40 år i föreningen, räckte över guldmedaljen till Mackan.

Ja jäklar.
Citera
2017-11-06, 19:12
Medlem
civilians avatar
59 mål i röven och sämsta säsongen på 13 år. Skönt att denna miserabla säsong äntligen är över.

Finner en aning tröst i att Elfsborgs ungdomslag fortsatt går oförskämt bra. Det ger en åtminstone lite framtidstro.
Citera
2017-11-06, 19:25
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
59 mål i röven och sämsta säsongen på 13 år. Skönt att denna miserabla säsong äntligen är över.

Finner en aning tröst i att Elfsborgs ungdomslag fortsatt går oförskämt bra. Det ger en åtminstone lite framtidstro.
Hur har Simon Olsson sett ut? Trodde inför säsongen att han skulle slå igenom stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in