2017-11-05, 21:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hamad, Wiland, Tankovic, Svendsen får väl ses som seriösa värvningssatsningar också?

Ja, men de kan inte lira ihop obviously. Sånt jävla misslyckande och vi kommer inte vara bättre nästa år heller. Fattas bara att någon spelare anonymt läcker till pressen att JM tappat omklädningsrummet.
Citera
2017-11-05, 21:44
Medlem
efter ytterligare en stark höst så kände jag mig manad att kolla lite på hur illa AIKs vårsäsonger faktiskt sett ut. 1 2 3 4. ser ju verkligen helt absurt ut, hur kan man inte lyckats identifiera problemet på 6 säsonger? tappade spelare under vinsterfönstret i all ära (sker ju även under sommaren), men uppenbarligen gör man ju något väldigt fel under försäsongen/tidiga våren. jämför t.ex. med malmö 1 2 3 4, otroligt jämna över hela säsongerna. (omgång 11-30 ska det stå på stapeldiagrammen, inte 11-20, orkar inte ändra)
Citera
2017-11-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
efter ytterligare en stark höst så kände jag mig manad att kolla lite på hur illa AIKs vårsäsonger faktiskt sett ut. 1 2 3 4. ser ju verkligen helt absurt ut, hur kan man inte lyckats identifiera problemet på 6 säsonger? tappade spelare under vinsterfönstret i all ära (sker ju även under sommaren), men uppenbarligen gör man ju något väldigt fel under försäsongen/tidiga våren. jämför t.ex. med malmö 1 2 3 4, otroligt jämna över hela säsongerna. (omgång 11-30 ska det stå på stapeldiagrammen, inte 11-20, orkar inte ändra)
Var denna höst så stark? 29 poäng sista 15 omgångarna, 28 poäng på första 15? Jag tror inte det är rättvist att jämföra med Malmö som har råd att inte sälja av halva truppen i förtid de har ex. råd att låta bänkspelare som Eikrem att sitta ut kontrakt. Jämför hellre vår/höst med lag som behöver spela ihop sig. "Mindre" lag som kommer från exempelvis superettan klarar sig oftasr hyffsat i blrjan om de kunnat behålla sitt lag (där spelarna inte är "värda" att sälja).
Citera
2017-11-05, 22:07
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, men de kan inte lira ihop obviously. Sånt jävla misslyckande och vi kommer inte vara bättre nästa år heller. Fattas bara att någon spelare anonymt läcker till pressen att JM tappat omklädningsrummet.
Nu hoppas jag ju att du har rätt men i regel tar det ju en stund att få ihop ett lag av alla dessa legoknektar som hämtas in gruppvis. Jag tror Hammarby är bättre nästa år.
Citera
2017-11-05, 22:12
Medlem
Är DIF första klubben att fira en tredjeplats (eller andraplats för den delen)? Ingen diss eller försök att vara rolig utan en uppriktig fråga då jag inte kan komma på någon som gjort det tidigare.
Citera
2017-11-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var denna höst så stark? 29 poäng sista 15 omgångarna, 28 poäng på första 15? Jag tror inte det är rättvist att jämföra med Malmö som har råd att inte sälja av halva truppen i förtid de har ex. råd att låta bänkspelare som Eikrem att sitta ut kontrakt. Jämför hellre vår/höst med lag som behöver spela ihop sig. "Mindre" lag som kommer från exempelvis superettan klarar sig oftasr hyffsat i blrjan om de kunnat behålla sitt lag (där spelarna inte är "värda" att sälja).

nej, visst var det en marginell förbättring i år, men det är fortfarande en skillnad mellan före och efter sommaruppehållet (dvs runt omg 10-12 beroende på säsong, inte före/efter omgång 15). jag köper inte försäljnings-bortförklaringen som enda orsak. vi kan bortse från malmö, vad jag kan se så är inget annat (icke bottenlag) konsekvent sämre under våren jämfört med resterande del av säsongen.
Senast redigerad av M.S 2017-11-05 kl. 22:25.
Citera
2017-11-05, 22:24
Medlem
0174Affes avatar
Att komma 7a som nykomlingar tycker jag e jäkligt bra, framför allt med alla skador och så. Grattis Sirius till en väl genomförd debut i AS!
Citera
2017-11-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Att komma 7a som nykomlingar tycker jag e jäkligt bra, framför allt med alla skador och så. Grattis Sirius till en väl genomförd debut i AS!

UNT med en intressant chart över hur vi startat under säsongen: https://twitter.com/UNTFotboll/status/927270323531198466/photo/1

Där syns fem olika mittbackar bredvid Pehrsson(enda spelare att starta hela säsongen), sex stycken har fått testa på vänsterbacksplatsen, fem stycken har försökt axla Sarfos kreativa roll på mitten, sju stycken har fått starta som vänsterytter, sex som högerytter och fem stycken har fått testa på anfallsrollen.
Citera
2017-11-06, 00:09
Medlem
Astrorbits avatar
Varför får man medalj när man kommer fyra?

Hoppas Daniel lägger ned och Zlatan tar över sportchefsrollen. Där han spårar ut fullständigt och allt går åt helvete för MFF....
Senast redigerad av Astrorbit 2017-11-06 kl. 00:18.
Citera
2017-11-06, 00:17
Bannlyst
Zlatan med MFF-halsduk och deltog i firandet: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-zlatan-rackte-over-bucklan-till-rosenberg-vi-kom-overens/

Förvånande för mig, trodde han sket i MFF. Han såg ut som ett barn på julafton.
Senast redigerad av Elvira96 2017-11-06 kl. 00:20.
Citera
2017-11-06, 00:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

AIK har spelat utan en fungerande anfallare första halvan av säsongen de senaste 6 säsongerna. Nu är förhoppningsvis Stefanelli bra men senaste bra värvningen som inte var en återvändare och som spelade en hel säsong var Igboannanike.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Varför får man medalj när man kommer fyra?

Hoppas Daniel lägger ned och Zlatan tar över sportchefsrollen. Där han spårar ut fullständigt och allt går åt helvete för MFF....

Brons? Man får väl stora och lilla silvret.
Citera
2017-11-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Är DIF första klubben att fira en tredjeplats (eller andraplats för den delen)? Ingen diss eller försök att vara rolig utan en uppriktig fråga då jag inte kan komma på någon som gjort det tidigare.
Fira? Nöjda över att få spela i Europa.

Ingen stormade plan idag, Ucs klev ner dit och tog ett foto och fjantade sig i hög när alla andra lämnat. De första trettio minuterna efter matchen stod samtliga på läktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in