2017-11-06, 00:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Fira? Nöjda över att få spela i Europa.

Ingen stormade plan idag, Ucs klev ner dit och tog ett foto och fjantade sig i hög när alla andra lämnat. De första trettio minuterna efter matchen stod samtliga på läktaren.
Skutta runt i straffområdet likt ett gruppboende på utflykt. Tänk att bli så glada trots 2 av 12 derbypoäng och att man återigen hamnade efter gnaget.
https://twitter.com/Sofialaktaren1/status/927216444538019842

Tror det är äkta men misstänkte länge att det var något elakt AIK eller Hammarby klippte ihop.
Citera
2017-11-06, 01:23
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skutta runt i straffområdet likt ett gruppboende på utflykt. Tänk att bli så glada trots 2 av 12 derbypoäng och att man återigen hamnade efter gnaget.

Tror det är äkta men misstänkte länge att det var något elakt AIK eller Hammarby klippte ihop.
Folk har våndats, rest långt, fick bästa möjliga resultat och vill ha roligt.

Sjung du E-type-låtar med double digit-gänget och låt rimligt folk ha kul.
Citera
2017-11-06, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Är DIF första klubben att fira en tredjeplats (eller andraplats för den delen)? Ingen diss eller försök att vara rolig utan en uppriktig fråga då jag inte kan komma på någon som gjort det tidigare.

Det tror jag inte.
De får ju spela ute i Europa.
Citera
2017-11-06, 07:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Varför kickades Lennartsson för det här? Jag tänkte skriva att Göteborg på nationalarenan var den sämsta inställning jag sett från något lag i år. Men det verkade vara än sämre på hemmaplan i sista matchen mot ett Halmstad som inte hade ngt att spela för?

Med JL kvar hade vi, som bäst, fått kvala. Alf var sannerligen ingen mirakelman men boosten i truppen vi fick under några veckor där efter bytet räddade vårt kontrakt.

Av lagen under oss i tabellen tog vi alltså 16 pinnar totalt. Och 21 mot lagen ovanför...

Gårdagens insats var det sämsta jag sett oss göra på Gamla Ullevi sedan nyinvigningen 09. Det var så genomuselt på ALLA sätt och vis att det var direkt pinsamt att folk ens stannade kvar till slutsignal.
Bara att be om ursäkt till allsvenskan i allmänhet och J.Södra i synnerhet för att vi lät GIF hänga kvar och J.Södra tvingas kvala.
Hade ju varit skönt att bli av med ett plastlag (som dessutom är långt bort...) och fått upp ett gräslag.
Citera
2017-11-06, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Med JL kvar hade vi, som bäst, fått kvala. Alf var sannerligen ingen mirakelman men boosten i truppen vi fick under några veckor där efter bytet räddade vårt kontrakt.

Av lagen under oss i tabellen tog vi alltså 16 pinnar totalt. Och 21 mot lagen ovanför...

Gårdagens insats var det sämsta jag sett oss göra på Gamla Ullevi sedan nyinvigningen 09. Det var så genomuselt på ALLA sätt och vis att det var direkt pinsamt att folk ens stannade kvar till slutsignal.
Bara att be om ursäkt till allsvenskan i allmänhet och J.Södra i synnerhet för att vi lät GIF hänga kvar och J.Södra tvingas kvala.
Hade ju varit skönt att bli av med ett plastlag (som dessutom är långt bort...) och fått upp ett gräslag.

Verkligen uruselt att inte kunna prestera bättre hemma i avslutningsomgången. Ni borde kanske ha legat vid kvalplats för att spelarna skall visa lite anamma för de verkar ha tagit semester de 3 sista omgångarna.

Sedan undrar jag även ifall det finns någon som vågar ta över. Det blåser rejält just nu och det är rätt så tydligt att klubben inte mår bra så vem vågar steppa upp.
Citera
2017-11-06, 08:23
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Kalmar värvade väl väl i sommarfönstret också?
Örebro bytte ut Axén under säsongen.
Ah ok glömde Axen. Örebro är typ seriens mesta mellanmjölkslag. Oftast helt ointressant då det sällan är toppstrid och sällan nedflyttningsrisk. Har ni någon ärkefiender eller profiler? Känns för mig som ni är seriens ointressantaste lag därför. Intrycket är helt spänningslös och neutralt. Inga känslor väcks, mer än anti balkongmatta. Men ni smälternju in även där för balkongmattorna är ju i majoritet.

Gällande våra förvärv så var de helt nödvändiga. Med denna truppens skadeläge i år hade inte Nanne enbart kunnat rädda oss.

Kalmariter har upplevt en jävligt pissig säsong. Men nu är lugnet återställt och ekonomin sanerad. Den enda vägen är upp!
Citera
2017-11-06, 08:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Haha det där missade jag helt, måste ha varit långt långt efter slutet av matchen va? Denna säsong hade kunnat bli perfekt men vi tappade det för ett tag sen och Malmö drog ifrån och vann tillslut välförtjänt, grattis Malmö. Jag hade varit helt nöjd med säsongen om vi hade vunnit ett enda derby, men nu har vi fortfarande inte gjort det och utan en derbyvinst kan man inte vara nöjd..

Men nu ska vi ut i Europa, FYFAN VAD ROLIGT!
Citera
2017-11-06, 08:54
Medlem
Citat:
Varför kickades Lennartsson för det här? Jag tänkte skriva att Göteborg på nationalarenan var den sämsta inställning jag sett från något lag i år. Men det verkade vara än sämre på hemmaplan i sista matchen mot ett Halmstad som inte hade ngt att spela för?
Det var vi som hade äran att bli förnedrade av Halmstad i sista matchen.

Sån jävla losermemtalitet i den här föreningen. Inte ens hemma mot en avhängd jumbo kan vi vinna för att få hemmafördel i cupen. Jävla överbetalda sopor.

Är inte detta sista året som jag får höra att man bygger inför nästa säsong så får jag fan en psykos.

Bedrövlig säsong, vi förtjänar verkligen att komma sämre än nia.
Citera
2017-11-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Fira? Nöjda över att få spela i Europa.

Ingen stormade plan idag, Ucs klev ner dit och tog ett foto och fjantade sig i hög när alla andra lämnat. De första trettio minuterna efter matchen stod samtliga på läktaren.
Det så väldigt glatt ut när Özcan gick runt och bolmade.
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Det tror jag inte.
De får ju spela ute i Europa.
Visst, kul och viktigt för föreningen och speciella förutsättningar när guldet är borta så tidigt men jag kan fortfarande inte komma på någon annan som firat plats två till tre eller hypat jakten på Europaplatserna.
Citera
2017-11-06, 13:49
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Mer pinsamt att klanka ner på att supportrar uppskattar och visar glädje åt sitt lag. Allt hängde på den här matchen, man städar av matchen proffesionellt och snyggt.

En torsk idag hade förstört hela säsongen för DIFs del, nu vann de och glädjeyran är befogad om du frågar mig.
Precis så.

Dessutom var det ingen som stormade planen. Kanske en timme efter matchens slut gick några in och tog en bild och firade europaplatsen. Alltså inte en klassisk SM-guld planstormning.

Väldigt nöjd med DIF 2017. Kim kommer hem, Olsson värvas in och är grym. Beijmo kliver rakt från div1 in i startelvan i ett topplag. Isaksson steppar upp och är ännu bättre än 2016. Mange vinner (delar) skytteligasegern, första blårand som gör det sen" Baloo" 1978. Matcherna mot ösk var två av de bästa matcher jag sett DIF göra. Vi gör grymt bra matcher mot mff och får oförtjänt 0p när det lika gärna kunde varit 6. Att vi inte vinner ett derby är en stor besvikelse. Men vi kniper till slut 3e platsen väldigt förtjänat.
Citera
2017-11-06, 13:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det var vi som hade äran att bli förnedrade av Halmstad i sista matchen.

Sån jävla losermemtalitet i den här föreningen. Inte ens hemma mot en avhängd jumbo kan vi vinna för att få hemmafördel i cupen. Jävla överbetalda sopor.

Är inte detta sista året som jag får höra att man bygger inför nästa säsong så får jag fan en psykos.

Bedrövlig säsong, vi förtjänar verkligen att komma sämre än nia.
Det enda positiva är väl att säsongen är över.

Och jag instämmer i allt i ditt inlägg, grymt pinsamt att förlora mot ett lag som redan åkt ur i sista hemmamatchen.

Men man vet ju att fansen ändå kommer vallfärda till arenan nästa säsong, hur maltraterade de än blir.
Senast redigerad av gato12 2017-11-06 kl. 14:09.
Citera
2017-11-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ah ok glömde Axen. Örebro är typ seriens mesta mellanmjölkslag. Oftast helt ointressant då det sällan är toppstrid och sällan nedflyttningsrisk. Har ni någon ärkefiender eller profiler? Känns för mig som ni är seriens ointressantaste lag därför. Intrycket är helt spänningslös och neutralt. Inga känslor väcks, mer än anti balkongmatta. Men ni smälternju in även där för balkongmattorna är ju i majoritet.

Gällande våra förvärv så var de helt nödvändiga. Med denna truppens skadeläge i år hade inte Nanne enbart kunnat rädda oss.

Kalmariter har upplevt en jävligt pissig säsong. Men nu är lugnet återställt och ekonomin sanerad. Den enda vägen är upp!
Frågar du mig så är det Djurgården i första han och Bajen i andra hand - finns väl en rivalitet mot Göteborg också.

(Fast jag är förstås AIK)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in