2017-11-05, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vi får väl se vilken bevisning som kan läggas fram. 14 stick med något vasst föremål i/kring KW:s underliv, tycker jag är svårt att inte kalla för sexualiserat våld.

Nu handlade det om att GW tror på ett närmande från PM och att han fått kalla handen. Det skulle då innebära att PM var intresserad av ömsesidig sex, vilket verkligen inte är jämförbart med att bli stucken med kniv 14 gånger i könet!

Knivsticken kan vara sexualsadism, men måste inte vara det.

Citat:
LGWP har sagt (baserat på utsagor i häktningsförhandlingarna?) att våldsgärningen, vad nu det exakt omfattade, hade pågått under en utdragen tid. Jag minns inte exakt ordbruk (i Veckans brott), men innebörden var att våldet inte var något ögonblicks verk. Om han med det menade att KW kan ha fått lida länge vet jag inte.

Ja, han uttalade sig ungefär så, och andemeningen verkade vara som du säger. Exakt vilken information han har som tyder på eller bevisar detta, vet vi dock inte. Men tyvärr finns det ju onekligen en del som tyder på att KW fått lida.
Citera
2017-11-05, 22:47
Medlem
Citat:
Om din hypotes stämmer med sanningen, så torde det väl innebära att mordet var planerat? Eller kan man tänka sig att den latenta tanken, möjligheten, impulsen triggades i det slutna rummet som ubåten utgjorde?

Att planera ett sånt mord - där person, plats och tid var så definierat och allom bekant - torde innebära en god portion hybris hos PM. Sånt man kan föreställa sig hos en grandios eller "derelict" seriemördare gör; som börjat slarva eller ta större och större risker, ju mer på fallrepet, eller mer tvångsmässig vederbörande blivit. Frågan som mäler sig är om PM mördat fler.

Många spekulationer, och PM' invitationer av andra kvinnor kring händelsen, tyder väl på att han försökte hoppa från ett påvert liv till ett annat, mer i rampljuset.

I hans värld skulle han sitta och le som ett vittne i rätten, till att KW försvunnit i efter avlämning i land, nu är han en odugling, och kunde i föra den planen i land.....din oduglige klant, till slut föll du, när du i din grandiositet trodde du du kunde utföra något på egen hand, utan alla duktiga supporters som du annars omgav dig av, ruttna i en cell, eller bli omhändertagen av en annan kriminell i fängelset.

Det skulle kanske kunna bli vård, men mycket talar för att det blir fängelse rakt av. Dock kommer det fler försök till att smita från ansvar, jag gissar på något långt under bältet, typ att KW bad om sex eller liknande, vi får se, det kan bli riktigt snaskigt, i hans försöka att undkomma det centrala; HUR DOG KW??
Citera
2017-11-05, 22:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutbrannare
Det finns en möjlighet att KW frivilligt tog av sig trosorna och strumpbyxorna i maskinrummet. Därefter förflyttade man sig in i ”salongen” där resten av kläderna togs av frivilligt eftersom kläderna var intakta, det vill säga inte hade slitits av.
Sexleken gick sedan över styr och KW dog oplanerat av kvävning. PM fortsatte sexorgien med att stycka och skända KW innan hon och kläderna dumpades i havet. Trosorna och strumpbyxorna glömdes kvar i maskinrummet och upptäcktes först senare av PM som då inte hade tid att göra sig av med plaggen.

Den kommentaren som fälldes av Polisen gällande "intakt", avsåg att det som låg i plastpåsarna var "intakt" i andemeningen att innehållet hade skyddats från havets påverkan av plastpåsarna. Inget annat! Vi har ingen aning om huruvida kläderna har någon form av skador från vad som skett ombord ubåten.

Det faktum att man fortfarande inte kunnat fastställa en dödsorsak, tyder på att PM inte kvävt KW.
Citera
2017-11-05, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och PM förnekar sig självklart inte chansen till lite dejligt narcissteri: 'Därmed blir E den första människan någonsin som flyger i ett luftfartyg designat av Peder Madsen,..'.
(egen översättn)
Kan spekulationsvis tro att PM har haft denna tankefigur som någon typ av mental ledstjärna; den att han är den som är menad till att för första gången erbjuda/utsätta kvinnor för fenomen/situationer som de inte tidigare har varit i närheten av.
Tänker att detta kanske har eskalerat hos PM, att han successivt har tänjt på gränserna åt en alltmer aggressiv riktning som han ej längre har kunnat hantera.
Har någon någonsin tidigare blivit styckad i en ubåt?
Kan motivet skönjas i citatet ovanför, genom att man byter ut E mot KW och 'flyger i ett luftfartyg' mot 'blir styckad i en ubåt'?
Tror hans tankebanor rör sig i alla riktningar (och ofta kolliderar), och ibland är han tvetydig på ett sätt som om han vet att han snuddat vid något förbjudet, eller något han inte borde ha sagt men som han är nyfiken på och inte kan avhålla sig från att utforska. Han rör sig lika obehindrat upp mot de högre höjderna som ned i underjorden: raket och ubåt, himmel och helvete, liv och död; gillar inte "lagom"; är på alla områden en ytterlighetsmänniska utan gränser och med stort och maniskt expansionsbehov. Detta behov torde också gälla hans sexualitet som kan antas vara lika otyglad som hans övriga verksamhet - med undantag av att det är han som i varje given situation håller i tyglarna: hur är nog mer en fråga om vilken sida han vaknat på och vilka blixtar som för stunden korsar varandra i hans huvud.

Förutom bränsle till sina raketer (där han experimenterat med egna och andras recept) behövde hans person också bränsle till de egna fantasierna. I hans hårddisk hittades tydligen en del av detta bränsle - som så småningom kan ha kommit att testas i hans ubåtslaboratorium.

Under läsningen av hans bloggar har jag mer än en gång tänkt: Han är tokig på riktigt. - Ibland har jag tänkt samma sak om de som kommenterat... så det är ju inte uteslutet att det är jag som är tokig.
Citera
2017-11-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, även på punkten om planering tror jag GW har fel. Visst, alla saker skulle kunna ha funnits i båten. Men en av de mest osannolika är de små rörstumparna. En annan detalj är sågen. Av någon anledning talar GW om en bågfil, men det har hela tiden gällt en fogsvans. Detta verkar GW fått om bakfoten. En bågfil hade varit mer troligt än en fogsvans.

Jag har hela tiden hävdat att det inte alls är så säkert att PM mördat förr. GW var helt inne på den linjen inledningvis, som en följd av den snabba styckningen, men har nu börjat backa på den punkten också och är inte alls lika övertygad längre. Jag tror ju att styckningen var en del av planeringen och en av huvudanledningarna till mordet. Det fanns nog två-tre anledningar som tillsammans drev PM till detta. Fascinationen om dödsinsikt, själva styckningen, samt eventuellt någon form av kvinno-hat.

Det som talar allra mest emot GW's teori, tycker jag, är den totala avsaknaden av bevis för eller ens indikationer på sexuell aktivitet. Det finns nada, noll, zilch, på den punkten.

Ofta är det helt andra saker än sexuell penetration som ger njutning eller tillfredsställelse som driver denna typ av personer. Ofta är denna typ av gärningsman impotent eller tänder inte på "normalt" sex. Därmed förefaller våldtäkt i den meningen inte trolig för mig.

Vet inte varför GW tror det, även om det ligger i linje med de basantaganden han gör. T.ex. att det var helt oplanerat, nej det tror jag inte alls. Jag tror han under relativ lång tid byggt upp denna fantasi, som han nu fick en möjlighet att iscensätta och det kunde han inte motstå.

Däremot delar jag att han mycket väl kunnat ha kommit undan och lyckats, om inte torson flutit upp.

Å andra sidan blir Madsen mer känd på detta vis och, som GW påpekar, skriver in sig i kriminalhistorien.

Efter torson flutit upp och jag insåg vad detta starkt pekade mot, närde jag länge ett inre tvivel om detta var exakt vad han egentligen ville skulle hända. Att han regisserat ett krimaldrama som skulle göra honom känd ... Att han medvetet bestyckat torson så lite att den dramatiskt skulle flyta upp där och då. Och i det chockerande/brutala skicket ...

Att Madsen ägde Kontrollen hela tiden ...
Citera
2017-11-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det skulle kanske kunna bli vård, men mycket talar för att det blir fängelse rakt av. Dock kommer det fler försök till att smita från ansvar, jag gissar på något långt under bältet, typ att KW bad om sex eller liknande, vi får se, det kan bli riktigt snaskigt, i hans försöka att undkomma det centrala; HUR DOG KW??
Jag skulle bli mycket förvånad om PM döms till annat än fängelse - förmodligen livstid. Det är svårt att få intrycket att han skulle vara allvarligt psykiskt störd i lagens mening. Han verkade helt sammanhållen, om inte faktiskt oberörd, när han kom upp på landbacken efter räddningen till sjöss, efter att ha sänkt ubåten. Efter att ha mördat och styckat KW. Det är inte vem som helst som kan begå såna brott. Inte vem som helst som kan vara sammanhållen inför TV-kameror, till råga på allt efter att ha begått dessa brott. Vem vet, kanske kan lugnat sig med några tabletter? Oavsett om hans skruvade psyke hanterade allt detta utan hjälp av exempelvis lugnande medel, så har han hittat på lögn efter lögn i "förklaringen" av vad som inträffat. Han har bara medgett vad han i princip måste medge, när bevisningen lagts fram för honom.

Han är som raket- och ubåtsbyggare säkerligen kapabel att agera långsiktigt och besitta tålamod. Om ett skruvat libido triggades på impuls vet jag inte. Antingen har denne äventyrare ett libido som frikopplar honom från riskmedvetenhet eller respekt för konsekvenser, eller så sätter han sig över omständigheterna som så snävt ramar in honom till brottsgärningen, vad det gäller personen, tiden och platsen. Hur kan man sätta sig över en så uppenbar risk att åka fast? En grav överskattning av sina magiska utbrytarkonster?
Citera
2017-11-05, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Den här tråden vore ofullständig utan propagandaminister PM:s radiobloggar i vilka man förutom hans lugna och eftertänksamma stämma också får tillfälle att höra vilka förebilder han haft i sitt liv och i sin verksamhet; vilka röster som ekat i hans bakhuvud inför varje ordergivning i sin rostiga rymdhangar (som enligt PM själv kostar 15.000 DKK/mån) .

Kan laddas ned här i form av korta ljudfiler:
https://web.archive.org/web/20160116085935/http://www.raketmadsen.dk/
Första filen finns också här:
http://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/10777275/17:14/

En längre intervju med PM och TD (som skrivit biografin om ”Raket-Madsen”:
http://rml.space/sites/default/files/ing.dk-Ny%20bog%20portr%C3%A6tterer%20Raket-Madsen%20%20l%C3%A6s%20med%20her%20%20Ingeni%C3%B8 ren.pd f

https://www.radio24syv.dk/programmer/ak-24syv/10663082/ak-24syv-01-12-2014-1
(27:00)

”Det gäller att tänka utanför boxen och hitta på något smart”, säger PM vid flera tillfällen och i olika tonarter. Denna förmåga (eller oförmåga) kommer han inom kort att få manifestera när han ska förklara vad som egentligen ägt rum på hans ubåt.

- - -

PM kommenterar uppskjutningen av den förste dansken i rymden:
https://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/12131275/24syv-morgen-0605-02-09-2015-1
(30:38)
Citera
2017-11-06, 00:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

”Det gäller att tänka utanför boxen och hitta på något smart”, säger PM vid flera tillfällen och i olika tonarter. Denna förmåga (eller oförmåga) kommer han inom kort att få manifestera när han ska förklara vad som egentligen ägt rum på hans ubåt.

Det har han ju redan misslyckats med flera gånger bara de senaste månaderna. Hade han varit smart och kunnat tänka utanför boxen, hade han till att börja med kommit undan med sitt illdåd redan från start, men nu då i alla fall kunnat ange förklaringar till de fynd som görs, som hade gjort att man både häpnat och insett att de inte skulle gå att motbevisa. Men inget av detta har vi sett. Snarare bara tafatta bortförklaringar. och att bygga ubåtar och raketer på en nivå som motsvarar förra seklets första halva, uppvisar ju inte heller vare sig det ena eller det andra. PM var aldrig mer än ett, så kallat, original, ett psykopatiskt original.
Citera
2017-11-06, 00:21
Medlem
trngws avatar
Jo, ytterligare ett misstag som GW gör i sin senaste krönika, gäller det första av hans tre scenarior på slutet, där han skriver att man inte kan bortse från möjligheten att ubåten under kvällen varit in vid land. Vi vet med säkerhet att ubåten inte varit inne vid land. Det är med teknisk bevisning fastställd fakta.
Citera
2017-11-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, ytterligare ett misstag som GW gör i sin senaste krönika, gäller det första av hans tre scenarior på slutet, där han skriver att man inte kan bortse från möjligheten att ubåten under kvällen varit in vid land. Vi vet med säkerhet att ubåten inte varit inne vid land. Det är med teknisk bevisning fastställd fakta.

Som sagt för att vara insatt, som han borde vara, förstår jag inte det heller. Jag vet inte vad som är anledningen.
Han kanske inte släppt sin första tanke än.
Bågfilen har väl hängt med ända från början.
Citera
2017-11-06, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krutbrannare
Det finns en möjlighet att KW frivilligt tog av sig trosorna och strumpbyxorna i maskinrummet. Därefter förflyttade man sig in i ”salongen” där resten av kläderna togs av frivilligt eftersom kläderna var intakta, det vill säga inte hade slitits av.
Sexleken gick sedan över styr och KW dog oplanerat av kvävning. PM fortsatte sexorgien med att stycka och skända KW innan hon och kläderna dumpades i havet. Trosorna och strumpbyxorna glömdes kvar i maskinrummet och upptäcktes först senare av PM som då inte hade tid att göra sig av med plaggen.

säger nej till din teori av för mig flera övertygande orsaker. Dels främst har hon inget skäl att klä av sig, hon är från en helt annan planet än PM..har helt andra referensramar, helt andra behov, och det finns ingenting han skulle kunna locka henne med förutom en signerad tur med ubåten - enkom i hennes tjänst som frilandsjournalist om än impulsivt nyfiken på denna " raketmadsen " som persona - för att därigenom ta lite foto på båten och spara anteckningarna i " slasken " för framtida skrivklåda. Men definitivt ingen sex.

Sedan är det närmast ett bisarrt legio att mördare - oavsett motiv - behåller trofeer från sina offer om det är sexuellt betingat, det kan mer liknas som tvångshandling. Det finns en del kända fall som man löst just pga av detta av ren slump, att polisen hittat personliga ägodelar från försvunna kvinnor när de gjort husrannsakan i andra ärenden, det är liksom inget nytt. Mer eller mindre i alla dessa kriminalcase framkommer smycken, plånböcker, foton, tidningsurklipp, kläder, intimplagg - som en del av gärningsmannens möjlighet att återuppleva sina minnen då han utfört sina handlingar. Och i det här fallet tror inte jag att PM är ett undantag, inte för fem öre. Han skulle spara det och ta det med sig hem helt enkelt, för mig är den mannen så vriden - så jag skulle inte ens bli förvånad om han t.om tänkt att använda plaggen själv i något avseende. Långt innan han förstod att det skulle gå åt helvete.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-11-06 kl. 01:46. Anledning: ..
Citera
2017-11-06, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den här tråden vore ofullständig utan propagandaminister PM:s radiobloggar i vilka man förutom hans lugna och eftertänksamma stämma också får tillfälle att höra vilka förebilder han haft i sitt liv och i sin verksamhet; vilka röster som ekat i hans bakhuvud inför varje ordergivning i sin rostiga rymdhangar (som enligt PM själv kostar 15.000 DKK/mån) .

Kan laddas ned här i form av korta ljudfiler:
https://web.archive.org/web/20160116085935/http://www.raketmadsen.dk/
Första filen finns också här:
http://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/10777275/17:14/

En längre intervju med PM och TD (som skrivit biografin om ”Raket-Madsen”:
http://rml.space/sites/default/files/ing.dk-Ny%20bog%20portr%C3%A6tterer%20Raket-Madsen%20%20l%C3%A6s%20med%20her%20%20Ingeni%C3%B8 ren.pd f

https://www.radio24syv.dk/programmer/ak-24syv/10663082/ak-24syv-01-12-2014-1
(27:00)

- - -

PM kommenterar uppskjutningen av den förste dansken i rymden:
https://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/12131275/24syv-morgen-0605-02-09-2015-1
(30:38)

Man förstår att Rymnlaboratoriet bara var en lekstuga när man ser vilken ekonomi den rörde sig med (=nästan inga pengar alls). Inte undra på att han måste tänka utanför boxen....

Bokslut 2015 och 2016:
http://www.proff.dk/regnskab/raketmadsens-...

Årsrapport 2016:
https://regnskaber.cvrapi.dk/70184063/ZG9r...

Som Ingeniøren fortalte for et par uger siden, har bestyrelsen i Raketmadsens Støtteforening indkaldt til ekstraordinær generalforsamling den 30. september med henblik på at opløse foreningen. Den har siden stiftelsen i 2014 sendt omkring 330.000 kroner til RML ApS indsamlet gennem kontingenter og forskellige aktiviteter.
Ingeniøren har været i kontakt med det selskab, der ejer 75 procent af Raketmadsens Rumlaboratorium ApS, Georg Poul Artmann Holding ApS.
Selskabet støttede oprindeligt Copenhagen Suborbitals, og fulgte senere med over i Raketmadsens Rumlaboratorium ApS, da Peter Madsen og Copenhagen Subortitals splittede op og skød oprindeligt 250.000 kroner ind i RML.
Udover ejerne af ApS-selskabet har RML to sponsorer. Hos den ene sponsor, selskabet Wismann Property Consult A/S, ser man også tiden an. Her besluttede ejeren, Lars Wismann, så sent som i juni at donere 25.000 kroner til RML, og sponsoratet løber et år.

En kommentar på Ingeniören:
Jeg vil også foreslå at vi dropper tilnavnet Raketmadsen. Han har ikke skudt én eneste raket siden han forlod CS, og hans seneste handlinger fortjener ikke et positivt ladet tilnavn.
Jeg er gammel nok til at huske hvad han blev kaldt i folkemunde tidligere, og det vil jeg fra nu af og fremefter bruge igen. GALEMADSEN!

https://ing.dk/artikel/raketmadsens-stoetteforening-vil-oploese-sig-selv-droemmen-bristet-203393
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in