Farbror Persson har uppenbarligen svårt att slita sig från fallet Wall & Madsen, det blev ju en
ny text idag om det förskräckliga som hänt och här tror bland annat GW nåt som jag däremot
inte finner som särskilt sannolikt. Nämligen följande:
"Själv tror jag att det gått till på följande sätt: Någon gång under kvällen, vid tiotiden enligt min rekonstruktion, har Madsen gjort närmanden mot Wall. Hon har avvisat honom varpå han har överrumplat henne och fängslat henne. Därefter har han inlett ett sexuellt övergrepp mot henne som slutat med att hon har dött. Sannolikt genom att han har strypt henne. Det är också nu som han får en idé om hur han skall kunna undgå ansvar för det han gjort trots att omständigheterna är sådana att han inte ska kunna göra det."
Några närmanden syftande till att få lägra fröken Wall på vanligt vis tror jag inte dansken
alls var intresserad av. Istället ville han från första början
åt hennes liv.
Han ville åstadkomma ett stort lidande och när han var nöjd med hur omfattande det blivit så
var det dags att släcka sitt offers liv.
Göka kunde han göra annars, nu var det tal om nåt helt annat alltså.
Plåga och förinta. Det brann han för att få uppleva hur det kunde vara att få göra nåt sånt.
Och förmodligen fann han det också riktigt lustfyllt att få testa detta med att ta isär en människokropp.
Kunde man sedan komma undan med det som hänt så var det ju alldeles strålande.
Men även om han nu inte lyckades med den saken i slutändan så skitsamma.
Han hade ju till slut fått genomföra något som han så hett och länge åstundat.
Och så hade han ju dessutom sett till att han aldrig skulle bli bortglömd vilket han kanske
hade riskerat om han bara blivit förknippad med alla sina lite barnsliga projekt med
raketer och ubåtar.
Nu en säkrad plats i nordisk kriminalhistoria som en monstruös styckmördare.
Han lär folk minnas. Precis som man aldrig glömmer bort hans stackars offer.
Och så avslutningsvis låter vi farbror Persson få ordet igen:
"Tänk efter själva. Om inte bålen efter Kim Wall hade flutit i land, om man inte hade kunnat bärga ubåten, om man inte hade kunnat slå hål på Madsens förklaringar så skulle han i dag ha varit en fri man."
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kopenhamnspolisen-har-gjort-en-lysande-utredning/
Precis. Så kunde det gått.