Citat:
Madsens personlighetstyp är väldokumenterad. Det är inte viktigt att fråga Madsen för att förstå hur hans hjärna fungerar och varför han gjort som han gjort. Han har haft en fristad där han kunnat göra precis som han ville utan någon som helst risk för att någon ska kunna avbryta honom. Denna möjlighet i kombination med en idé om hur han ska kunna klara sig undan/lura polisen, ledde till att han gjorde precis det han ville. Psykopater hindras normalt sett annars bara av brottsbekämpande myndigheter och risken för straff. De är precis lika ointresserade av att sitta i finkan som du och jag.Fast det kommer vi aldrig få reda på, inse det!
Skulle PM förklara varför han gjorde som han gjorde, så skulle det bara vara för hans egen agendas skull.
Du kan glömma att få en förklaring. Men skulle PM ge en ärlig förklaring, så skulle det bara bli mer absurt.
Det går inte få fram, varken genom en utredning, eller diskussion, hur han tänker. Troligtvis vill vi inte heller veta hur han tänker.
Ge dig nu. Pajas.
Skulle PM förklara varför han gjorde som han gjorde, så skulle det bara vara för hans egen agendas skull.
Du kan glömma att få en förklaring. Men skulle PM ge en ärlig förklaring, så skulle det bara bli mer absurt.
Det går inte få fram, varken genom en utredning, eller diskussion, hur han tänker. Troligtvis vill vi inte heller veta hur han tänker.
Ge dig nu. Pajas.
Så här fungerar Madsen:
Den totala avsaknaden av empati för offret gjorde att han behandlade sitt offer precis som han hade lust att göra. KW betydde lika mycket för honom som en mikrovågsugn betyder för mig eller dig. Om jag ville skruva upp en mikrovågsugn för att jag var jättenyfiken på hur den såg ut på insidan så hade jag gjort det om jag hade kommit över en sådan. Men, om det varit kriminellt att skruva upp en mikrovågsugn så hade jag varit hemskt försiktig eftersom jag naturligtvis inte ville hamna i fängelse. Då hade jag definitivt inte skruvat upp första bästa mikrovågsugn.
Men så hade jag kanske gått dag ut och dag in och funderat på hur en mikrovågsugn beter sig när man skruvar upp den. Och den här nyfikenheten hade lett till att jag skapat mig en mental lista över olika experiment som jag ville göra med mikrovågsugnen när jag väl fick chansen, vilket gjort det väldigt jobbigt för mig. Jag hade laddat ner filmer på öppnade mikrovågsugnar från internet och till slut tänkt ut en plan - jag skulle använda min ubåt där jag skulle kunna skruva i lugn och ro. Sedan skulle jag ljuga för polisen och media eftersom jag parallellt med mitt mikrovågsugnsintresse hade en släng av narcissism vilket gjorde att jag trodde att jag var smartare än andra människor.