Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-10-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Det ska väl ha sin charm också, se exempelvis https://www.reddit.com/r/MDMA/comments/6831cx/rolling_alone/ och http://www.bluelight.org/vb/threads/429353-Doing-MDMA-alone. Men det hade jag bara rekommenderat om du har tagit flera gånger innan och vet hur du reagerar på saker och ting.

MEN, ska du göra det för första gången ska du definitivt inte vara ensam för du vet inte hur du kommer reagera på det (och det kan bli mycket negativa tankesprialer som man vill undvika). Så om någon av dina kompisar kan vara spotter så är det väl rimligt. Samt läs igenom en del av det som finns skrivet på internet i form av FAQs, exempelvis http://www.bluelight.org/vb/threads/657228-Six-Simple-Rules-To-MDMA och det första inlägget i denna tråden.
tack för ditt svar
Citera
2017-10-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
Själv är man sjukt sugen på att testa både mdma och lsd, de känns givande. Synd att jag inte får med mig någon polare, ska tydliget inte vara värt ensam, lr är ja ute o cyklat?

Jag har aldrig tagit E ensam men kan tänka mig att man direkt börjar ringa folk och vill prata om djupa saker för man blir i allmänhet extremt social av drogen. Då är det nog bättre att vara med någon som från början vet varför du beter dig "konstigt". Jag har tagit E i grupper där kanske bara hälften har varit E'ade och det har fungerat bra men bäst är det utan tvekan om alla är med! Det viktigaste är iaf att man har folk runtomkring sig som är någorlunda öppensinnade så att de kan ta emot all kärlek du kommer att sprida . Det kommer nämligen mest troligen att vara rätt så uppenbart att du är påverkat av något annat än alkohol. Om alla är stupfulla så kan du kanske komma undan med det men då missar man ju också lite av poängen med MDMA tycker jag. Varför göra något halvdant när man kan göra det 100%? Gällande LSD är det nog annorlunda... Vad jag har hört så kan man ta LSD ensam utan att känna att trippen är waste'ad.
Citera
2017-10-31, 00:19
Medlem
GuldBuddahs avatar
Jag har hört att man inte ska blanda alkohol och E. Men vad händer om man poppar efter en krogen-runda? Inte helt wasted, men så där skön liksom. Är det fysiskt farligt, eller hur är era erfarenheter? Vad händer om jag är packad och blandar in E i leken?
Citera
2017-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Satt och reflekterade lite över alla gånger jag tagit ecstasy. Har aldrig varit några monsterdoser (120-200mg) och tillfällena har alltid varit spridda. I vilket fall som helst kan jag alltid minnas tillbaka till dessa tillfällen och det är som att ett litet lyckorus direkt kickar in!

Känslorna och minnesbilderna är otroligt starka från de gånger jag tagit ecstasy, jämfört med de gånger jag druckit bärs t.ex. Mötena mellan människorna, upplevelserna, tankarna, känslorna, måendet överlag.

Liten flummig formulering, men någon mer som känner likadant? Att MDMA inte bara är ett rus, de ger än något mer! Något beständigt... ?

Är helt med dig!
Får exakt samma känslor etc etc, för mig har mdma bara varit givande.
Tror allt handlar om set och setting samt pre och after loaden
Citera
2017-10-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Jag har hört att man inte ska blanda alkohol och E. Men vad händer om man poppar efter en krogen-runda? Inte helt wasted, men så där skön liksom. Är det fysiskt farligt, eller hur är era erfarenheter? Vad händer om jag är packad och blandar in E i leken?

Vad är ditt syfte med att kombinera dem? Men det är ju inte direkt "erkänt" jättedumt att kombinera de två, om du är orolig under come-upen kan det underlätta med några få enheter om det skulle få effekten att du blir lite lugnare och inte nojjar dig så mycket över vad som ska/inte ska hända. Men glöm inte bort att båda är dehydrating så du behöver vara ännu mer noggrann med att inta vätska, men samtidigt inte för mycket så du får sodium imbalance.

Och tidsmässigt om du ska ta det efter en "krogen-runda" är ju klockan sannolikt ganska sent så då får du antagligen räkna med att du inte kan sova innan 12 dagen efter.

Här är en artikel som uttalar sig ganska negativt: http://drug.addictionblog.org/mixing-ecstasy-with-alcohol/
Senast redigerad av evasolo 2017-10-31 kl. 20:56.
Citera
2017-10-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag har aldrig tagit E ensam men kan tänka mig att man direkt börjar ringa folk och vill prata om djupa saker för man blir i allmänhet extremt social av drogen. Då är det nog bättre att vara med någon som från början vet varför du beter dig "konstigt". Jag har tagit E i grupper där kanske bara hälften har varit E'ade och det har fungerat bra men bäst är det utan tvekan om alla är med! Det viktigaste är iaf att man har folk runtomkring sig som är någorlunda öppensinnade så att de kan ta emot all kärlek du kommer att sprida . Det kommer nämligen mest troligen att vara rätt så uppenbart att du är påverkat av något annat än alkohol. Om alla är stupfulla så kan du kanske komma undan med det men då missar man ju också lite av poängen med MDMA tycker jag. Varför göra något halvdant när man kan göra det 100%? Gällande LSD är det nog annorlunda... Vad jag har hört så kan man ta LSD ensam utan att känna att trippen är waste'ad.
tack för ditt svar, jo det skulle nog säkert gå ordna. Dock så är jag psykislt instabil, folk säger man ska undvika sånt som lsd,svamp mdma mm då. Å andra sidan så "snear" jag aldrig på cannabis och det säger ju folk också är dåligt om man mår halvkasst.
Citera
2017-11-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Satt och reflekterade lite över alla gånger jag tagit ecstasy. Har aldrig varit några monsterdoser (120-200mg) och tillfällena har alltid varit spridda. I vilket fall som helst kan jag alltid minnas tillbaka till dessa tillfällen och det är som att ett litet lyckorus direkt kickar in!

Känslorna och minnesbilderna är otroligt starka från de gånger jag tagit ecstasy, jämfört med de gånger jag druckit bärs t.ex. Mötena mellan människorna, upplevelserna, tankarna, känslorna, måendet överlag.

Liten flummig formulering, men någon mer som känner likadant? Att MDMA inte bara är ett rus, de ger än något mer! Något beständigt... ?
Kände exakt så i flera år. Sen när det väl vände kände man mig sig mer skamsen för var gång istället
Citera
2017-11-03, 18:40
Medlem
Jag har en till fråga. Många säger att man inte ska ta mdma om man mår dåligt, men vissa verkar mena på att det inte ska vara några problem..

Droger som LSD,svamp ex har jag förstått att man ska undvika om man mår lite halvkasst, å andra sidan säger vissa samma sak om cannabis men det har jag rökt flera ggr i veckan! Någon som kan komma med lite förslag?
Senast redigerad av P3rmorberg 2017-11-03 kl. 18:43.
Citera
2017-11-04, 11:24
Medlem
Citat:
Jag har en till fråga. Många säger att man inte ska ta mdma om man mår dåligt, men vissa verkar mena på att det inte ska vara några problem..

Droger som LSD,svamp ex har jag förstått att man ska undvika om man mår lite halvkasst, å andra sidan säger vissa samma sak om cannabis men det har jag rökt flera ggr i veckan! Någon som kan komma med lite förslag?

MDMA flödar serotoninet, en väldigt viktig signalsubstans som har enormt mycket med välmående att göra, i din hjärna under ruset. Efter ruset är det som om serotonindepåerna (tillfälligt) har tagit slut.

Det går inte att entydigt säga "du ska" eller "du ska inte", alla människors kroppar fungerar annorlunda och den ena människan mår dåligt av neurologiska anledningar, den andre av dålig miljö, den tredje av psykosociala faktorer och den fjärde kanske blandar ihop sitt dåliga mående med en tråkig men ganska allmän existensiell kris och känsla av vilsenhet i livet.

Vissa människor som är deprimerade eller mår dåligt får en skjuts av MDMA för att de upplever ett intensivt glädjerus och får en kick av hur det är menat att kännas när man mår bra. Vissa mår skitbra under ruset men är helt förstörda medan serotoninet återhämtar sig under nästföljande dagar och mår märkbart värre en tid efter en skitfet kväll.

Sanningen är att det beror på så långt mycket fler faktorer än den binära frågan "mår du dåligt?". Rent allmänt kan man säga att om du lider av psykiska problem av endera slag bör du ta det lugnt med droger. Dels för att vissa drogers effekter antingen kan väcka latenta psykiska sjukdomar till liv, men inte minst för att många psykoaktiva drogers effekter i sig själv påminner om vissa symtom och effekter av vissa psykiska sjukdomar. Sedan har du det faktum att människor har olika förutsättningar för hur mycket de 'tål' (stress-sårbarhetsmodellen). Det finns människor som är totalt dumma i huvudet och beter sig som undermänniskor som kan knarka ett helt liv utan några problem och vice versa kan den mentalt starkaste människan du kan tänka dig balla ur fullständigt av en spliff.

Det finns helt enkelt för lite kunskap om dessa mekanismer för att någon ska kunna svara för vad som kommer funka för dig och vad som är över gränsen.

Om du mår dåligt är det viktigaste att ta en funderare över varför du knarkar och om knarkandet används som substitut för att ta itu med de egentliga orsakerna till varför du mår som du gör. Så länge du har en vuxen hållning till ditt knarkande och inte låter det gå överstyr, har ett socialt skyddsnät ifall du ballar ur och är ärlig mot dig själv om du mår dåligt (sämre) av drogbruket (vilket kan vara nog så svårt under sinnesförändrande substansers kort- och långvariga intag tillsammans med eventuell beroendeproblematik) så kommer det mest troligt inte sluta katastrofalt för dig, men vet att det finns dem som går fullständigt bananas när alla andra har det bra.

Låt inte dig själv luras av att du inte har haft några problem med cannabis trots att du rökt det flera gånger under veckan. Att jag fortfarande inte har några hälsoproblem av ciggaretter efter 15 års rökning betyder inte att det är ofarligt att röka. På samma sätt ska din tur med droger inte rationalisera bort det faktum att det är ganska vrickade saker man gör med sin kropp och hjärna när man knarkar.
Citera
2017-11-04, 19:01
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah

Det är värdelöst. Alkohol tar över effekten av ecstasy, dom är två helt olika saker. Ska du ta E så ta det utan alkohol, betydligt mer värt pengarna.
Citera
2017-11-04, 19:04
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:

Jag mår skit, jag knarkar ändå. Jag tar tillochmed ecstasy o sånt TROTS att jag tar SSRI och SNRI läkemedel (serotoninupptagningshämmare) vilket man INTE ska göra.

Och vad har jag lärt mig av det? Jo nämligen fler knep på hur jag ska ta livet av mig. Man mår ännu mer dåligt om man tar droger när man redan mår dåligt. Riktigt dum fråga tycker jag, droger är dåligt i alla lägen.
Citera
2017-11-05, 23:40
Medlem
Går det att återkombinera MDMA kristaller

Tjenare, har alltid undrat detta om man vill få en liten större kristall än bara små smulor som man måste bomba istället för att bara svälja en hel, går det på nått sätt att återkombinera kristallerna?
Tex droppa ner någon droppe vatten i en påse med 1g o låta det dunsta? Hittar absolut inget om detta på google osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in