2017-11-04, 18:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Vilka är dessa väderbetingelser och hur vanliga är de?
Temperatur och relativ fuktighet.
Citera
2017-11-04, 18:24
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför syns dessa inte över Stockholm? Jag har som sagt aldrig sett några mystiska natoplan som släpper ut strimmor.

Så antingen flyger dessa bara över ditt huvud eller så ser du helt enkelt i syne.
Jag har lagt upp bilder,inte svårt att se på dom
Citera
2017-11-04, 18:41
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du förstår alltså inte vad du själv skriver? Du skriver att de kan uppstå under "vissa" väderbetingelser.

Svaret på frågan "vilka väderbetingelser" kan ju inte bli "väderbetingelser".

Svaret måste ju bli DESSA väderbetingelser + en beskrivning av väderförhållandena. Jo, du verkar nog dessvärre aningen retarderad.
Eftersom du inte kan räkna ut det själv så är de rätta betingelserna rätt temperatur och hög relativ fuktighet, då stannar contrails kvar en längre tid än annars.

Bra så?

Du kanske skulle fundera på vad du är själv om du kallar folk för det du kallade mig nyss. Det brukar komma tillbaka och bita en i baken.
Citera
2017-11-04, 18:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom

Men dina bilder ser ju ut som vanliga k-strimmor.
Jag har sett massor av strimmor som ser ut precis som de på dina foton. Skillnaden är som sagt att de är k-strimmor som kommer från vanliga passagerarplan.
Citera
2017-11-04, 18:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du förstår alltså inte vad du själv skriver? Du skriver att de kan uppstå under "vissa" väderbetingelser.

Svaret på frågan "vilka väderbetingelser" kan ju inte bli "väderbetingelser".

Svaret måste ju bli DESSA väderbetingelser + en beskrivning av väderförhållandena. Jo, du verkar nog dessvärre aningen retarderad.

Om daggpunkten passeras så kondenserar vattnet. Om det är minusgrader så fryser vattnet.

Rätt väderbetingelser är väldigt vanligt. Ser du moln så är det rätt betingelser. Och moln är ju inte direkt ovanligt.
Citera
2017-11-04, 18:48
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Men dina bilder ser ju ut som vanliga k-strimmor.
Jag har sett massor av strimmor som ser ut precis som de på dina foton. Skillnaden är som sagt att de är k-strimmor som kommer från vanliga passagerarplan.
Som jag sagt tidigare så samflyger ej passagerarplan. Inom loppet av ca en minut så kom 7 plan. Och de kan ej göra kvadratkilometer stora moln med normala contrails...
Citera
2017-11-04, 18:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som jag sagt tidigare så samflyger ej passagerarplan. Inom loppet av ca en minut så kom 7 plan. Och de kan ej göra kvadratkilometer stora moln med normala contrails...

Samflygande de natoplan existerar som sagt inte över Stockholm och jag har dessutom aldrig sett några bilder på fenomenet.

Synd att du aldrig lyckas ta kort på planen.
Citera
2017-11-04, 18:55
Medlem
madtops avatar
Citat:

Den här typen av strimmor ser jag ofta
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Vanliga passagerarplan. Och synliga på FR24.

Om jag tolkar dig rätt så är detta inte chemtrails? Det är ju inga natoplan utan helt vanliga reguljärflyg.
Citera
2017-11-04, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Eftersom du inte kan räkna ut det själv så är de rätta betingelserna rätt temperatur och hög relativ fuktighet, då stannar contrails kvar en längre tid än annars.

Bra så?

Du kanske skulle fundera på vad du är själv om du kallar folk för det du kallade mig nyss. Det brukar komma tillbaka och bita en i baken.

Bravo!

Rätt temperatur och hög relativ fuktighet alltså, fint nu har vi ju kommit en bit på väg minsann.

Återstår bara att du svarar på frågan också.

Alltså VILKA? ... VILKEN "rätt" temperatur behöver det vara och ... VILKEN relativ fuktighet krävs?
Citera
2017-11-04, 18:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Bravo!

Rätt temperatur och hög relativ fuktighet alltså, fint nu har vi ju kommit en bit på väg minsann.

Återstår bara att du svarar på frågan också.

Alltså VILKA? ... VILKEN "rätt" temperatur behöver det vara och ... VILKEN relativ fuktighet krävs?

Läs på om daggpunkt.
Eller så kan du studera moln.

Jag får intrycket att du vill göra gällande att moln inte existerar. Och det är väl en tämligen korkad inställning, vi kan ju alla se att moln finns.
Senast redigerad av madtop 2017-11-04 kl. 19:03.
Citera
2017-11-04, 18:59
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Samflygande de natoplan existerar som sagt inte över Stockholm och jag har dessutom aldrig sett några bilder på fenomenet.

Synd att du aldrig lyckas ta kort på planen.
Titta på mina bilder istället för att vara hånfull och relativisera. Mängder av bilder jag lagt upp visar på fenomenet.
Om du vill kan jag komma och förklara och peka om det är för svårt för dig..
Citera
2017-11-04, 19:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Titta på mina bilder istället för att vara hånfull och relativisera. Mängder av bilder jag lagt upp visar på fenomenet.
Om du vill kan jag komma och förklara och peka om det är för svårt för dig..

Om mitt minne inte sviker mig så har du aldrig lagt upp några bilder på samflygande plan. Men visst, länka till dina bilder igen så kan vi kolla på dem en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in