2017-11-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aha okej!

Slår mig också att dif är det 08-lag som haft minst hackkycklingar/”sänken” i år? I Bajen har Ögat, Solheim, Arnor, Tankovic och i viss mån Dibba och Jeppe fått skit i år, och i aik kan jag tänka mig att Linnér, Vrdoljak, Krpic och i viss mån Olsson fått det. Hur har tongångarna varit hos dif-fans gällande just detta?
Du har en poäng där, och då har DIF verkligen en (ganska ledsam) tradition av att verkligen ha hackkycklingar man gått rätt hårt åt från de egna leden. Förklaringen är väl att det för första gången på många år gått jävligt bra (förutom derbyna) och därför har viljan att sänka det egna laget inte varit lika stor. Om det är någon som fått en hackkycklingsroll är det väl Käck, och till viss del El Kabir. På slutet har även Engvall blivit lite av en hackkyckling. Skulle europaplatsen missas nu på slutet tror jag dock tongångarna kan förändras och då är det nog många som kommer få en hel del skit...
Citera
2017-11-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inför sista omgången så har Djurgården (50p), Östersund (49p), Häcken (49p) och Peking (47p) chans på sista europakvalplatsen.

IFK Norrköping har dock 17 mål att hämta in på Djurgården. Nog för att de möter sina kompisar i Elfsborg, men jag vågar nog räkna bort dem.
Citera
2017-11-03, 13:21
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Du har en poäng där, och då har DIF verkligen en (ganska ledsam) tradition av att verkligen ha hackkycklingar man gått rätt hårt åt från de egna leden. Förklaringen är väl att det för första gången på många år gått jävligt bra (förutom derbyna) och därför har viljan att sänka det egna laget inte varit lika stor. Om det är någon som fått en hackkycklingsroll är det väl Käck, och till viss del El Kabir. På slutet har även Engvall blivit lite av en hackkyckling. Skulle europaplatsen missas nu på slutet tror jag dock tongångarna kan förändras och då är det nog många som kommer få en hel del skit...

Ja Käck har haft lite problem i positionsspelet när jag har kollat dif. Engvall förstår jag också på slutet, men El Kabir har väl varit grym på hösten?

Walker har väl fått skit tidigare år, men han har alltså levererat bra i år eller?
Citera
2017-11-03, 13:53
Medlem
bagarn29s avatar

Kalmar FF - Djurgården 1-1
Malmö FF - Häcken 2-1
Jönköpings - Östersund 0-2
Göteborg - Sundsvall 1-1

Inte helt otroligt, eller hur?
Citera
2017-11-03, 14:22
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Walker har väl fått skit tidigare år, men han har alltså levererat bra i år eller?

Nu har jag ingen superkoll på Djurgården. Men Walker känns som en spelare som absolut inte borde vara ordinarie i ett lag som går för topplatserna i allsvenskan?

Sen kanske han inte är startspelare längre.
Citera
2017-11-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ja Käck har haft lite problem i positionsspelet när jag har kollat dif. Engvall förstår jag också på slutet, men El Kabir har väl varit grym på hösten?

Walker har nog gjort sin bästa säsong i DIF i år, han har också fått plus för att han varit jävligt lojal både då han blev fråntagen kaptensbindeln, och då han petats av Karlström under hösten. Inget gnäll och hårt jobb, så han har klarat sig rätt bra från kritik.
El Kabir fick en del skit under våren då han var jävligt ojämn, sen var han svinbra under sommaren och början av hösten för att sedan börja svaja igen. Jag tror att han lider lite av att vara en finesslirare, dribbla och försöka skruva in bollen snyggt i bortre. När han är bra ser det jävligt bra ut och ingen klagar, men har han en svacka ser det rätt tafatt ut. Spelare som Eriksson eller Walker kan kompensera för en dålig dag på jobbet med hårt slit och "kämpaglöd", det funkar inte riktigt för El Kabir-typen, och då får han en del skit. Käck har som du säger en del problem med positionsspelet defensivt. Jag gillar honom och tycker ofta han får överdrivet med skit, men det är kanske den position DIF varit svagast på under året.
Citera
2017-11-03, 21:39
Medlem
Citat:
aik har fortfarande inte gått ut med något mer om Sundgren eller?
Han har fått lämna sjukhuset, så livhanken borde vara säkrad. Hoppas detsamma med fotbollskarriären

http://www.aikfotboll.se/nyheter/uppdatering-gallande-daniel-sundgren
Citera
2017-11-04, 01:09
Medlem
snillet_1s avatar
Så Håkan Mild hävdar att han lämnade klubben med 22 miljoner i eget kapital i senaste avsnittet av BB Podd. Idag är klubben bankrutt, och den blev ju tidigt förklarad bankrutt för den delen efter Grens tillträde. Slösade Mats Gren bort så mycket pengar? Svårt att tro. Vad menar Mild med "22 miljoner i eget kapital" egentligen?
Citera
2017-11-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Så Håkan Mild hävdar att han lämnade klubben med 22 miljoner i eget kapital i senaste avsnittet av BB Podd. Idag är klubben bankrutt, och den blev ju tidigt förklarad bankrutt för den delen efter Grens tillträde. Slösade Mats Gren bort så mycket pengar? Svårt att tro. Vad menar Mild med "22 miljoner i eget kapital" egentligen?
Expressen skrev om det för ngr dagar sedan, vet inte om artikeln tillför ngt utöver podden.
https://www.expressen.se/gt/sport/bbpodd/hakan-mild-talar-ut-det-dar-stor-mig/
Citera
2017-11-04, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Arbetet i IFK verkar helt ologiskt och har så varit under många år. Känns som att en bomb som blåser ut hela inredningen skulle behövas. Ut med allt och alla och in med nytt.
Läste någnstans nu att en 28 åring med 1 mål 6 ass i Tippeligan är ett intressant namn.

Vem skulle du vilja se ta över efter Alf?
Själv hade jag gärna sett att TO fått chansen. Anledningen är den att han "kan" IFK och känner till dom yngre spelarna. Sedan troligen en billigare lösning. Dom som vet hur Nilsson varit vid sidan av Alf kanske kan tycka att han kan få en roll med Olsson. Och då inte för namnet eller att visa kallar han Gud.

Ser man på SHL sågår Växjö bra med en oerfaren coach (var när han fick ansvaret). Även så Färjestad går bra med en "grön" coach.
Så jag tror och tycker TO borde fått chansen. (kan ha blivit tillfråga och tackat nej)

Att det varit och delvis är kaos är inget någon kan snacka bort.

Ja, den där Lindberg känns ju lagom het. Antagligen billig men har ju aldrig imponerat. Visst att vi inte kan plocka ens från tredje-fjärde dyraste allsvenska hyllan men det där känns meningslöst, då är det bättre att låta en ungtupp agera backup.

Jag ser gärna någon ingen räknat med. TO/Hjalle/Alex kommer få sina chanser längre fram om dom fortsätter utvecklas som tränare men risken är stor att vi bränner dom om vi tar in dom nu.
Gud kan säkerligen fortsätta som assisterande, han är uppskattad av främst dom offensiva spelarna och har ju iaf såhär långt finansierats externt.

Beträffande hockey-kopplingar har jag ingen aning, den sporten intresserar mig föga, det räcker med allsvenskan april-nov och cupen feb-april...

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Vi satsade, misslyckades, satsade lite mer och misslyckades (eftersom satsningen egentligen krävde guld) varvid vi sedan stod med en tokdyr trupp som likt förbannat slutade sämre än väntat. Vi nådde inte dom gruppspel i europaspelet som satsningen nära på krävde. Vips tog pengarna slut.

Givetvis kan man diskutera hur mycket Mild borde bromsat men han fick en budget och även om den var åt helvete så verkar han ju ha hållit den.
Citera
2017-11-04, 10:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han har fått lämna sjukhuset, så livhanken borde vara säkrad. Hoppas detsamma med fotbollskarriären

http://www.aikfotboll.se/nyheter/uppdatering-gallande-daniel-sundgren

Tack gode Gud!
Citera
2017-11-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Egentligen vore det kittlande att se Torbjörn Nilsson själv ta över. Han var en alldeles utmärkt tränare tidigare. Dock är det väl så att varken han inte gillar att behöva stå i rampljuset så mycket som det innebär att träna en klubb av IFK Gbg:s storlek.

Det som jag tänker om Nilsson är att varför han inte fått chansen. Eller kan det vara så att han inte vilja ta till sig uppgiften?

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att det varit och delvis är kaos är inget någon kan snacka bort.

Ja, den där Lindberg känns ju lagom het. Antagligen billig men har ju aldrig imponerat. Visst att vi inte kan plocka ens från tredje-fjärde dyraste allsvenska hyllan men det där känns meningslöst, då är det bättre att låta en ungtupp agera backup.

Jag ser gärna någon ingen räknat med. TO/Hjalle/Alex kommer få sina chanser längre fram om dom fortsätter utvecklas som tränare men risken är stor att vi bränner dom om vi tar in dom nu.
Gud kan säkerligen fortsätta som assisterande, han är uppskattad av främst dom offensiva spelarna och har ju iaf såhär långt finansierats externt.

Beträffande hockey-kopplingar har jag ingen aning, den sporten intresserar mig föga, det räcker med allsvenskan april-nov och cupen feb-april...

Vi satsade, misslyckades, satsade lite mer och misslyckades (eftersom satsningen egentligen krävde guld) varvid vi sedan stod med en tokdyr trupp som likt förbannat slutade sämre än väntat. Vi nådde inte dom gruppspel i europaspelet som satsningen nära på krävde. Vips tog pengarna slut.

Givetvis kan man diskutera hur mycket Mild borde bromsat men han fick en budget och även om den var åt helvete så verkar han ju ha hållit den.

Vore fint att se denna trio lyckas någon annanstans.
Om man ska försöka se något bra i detta elände, så kan det vara så att IFK faktiskt kan få bra spelare trotts sin ekonomi.
Att en spelare kan välja att spela i en "storklubb" och få speltid ist för att kanske vara andra eller tredje valet i tex MFF eller AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in