2017-11-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
TO har iaf själv sagt att han lämnar för att få ta över ett seniorlag, det får han inte hos oss.

Visst att Gren inte dragit jämnt med alla men här har jag svårt att se att det är p.g.a. honom. Att han inte vill ta in en helt orutinerad pjäs nu som tränare kan man givetvis ha olika åsikter om.
Haglund etc vore förbannat tråkigt dock...

Arbetet i IFK verkar helt ologiskt och har så varit under många år. Känns som att en bomb som blåser ut hela inredningen skulle behövas. Ut med allt och alla och in med nytt.
Läste någnstans nu att en 28 åring med 1 mål 6 ass i Tippeligan är ett intressant namn.

Vem skulle du vilja se ta över efter Alf?
Själv hade jag gärna sett att TO fått chansen. Anledningen är den att han "kan" IFK och känner till dom yngre spelarna. Sedan troligen en billigare lösning. Dom som vet hur Nilsson varit vid sidan av Alf kanske kan tycka att han kan få en roll med Olsson. Och då inte för namnet eller att visa kallar han Gud.

Ser man på SHL sågår Växjö bra med en oerfaren coach (var när han fick ansvaret). Även så Färjestad går bra med en "grön" coach.
Så jag tror och tycker TO borde fått chansen. (kan ha blivit tillfråga och tackat nej)
Citera
2017-11-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Vad f-n ska Isaksson hålla tyst för när "fans" från Djurgårdsklacken skriker okvädningsord till honom just efter att han hållit nollan, att slå hårt mot hårt behövs tyvärr ibland? Du föredrar att han står där som en blyg mes och vänder andra sidan till?
Att ta en strid mot fansen under pågående säsong är nästan alltid mindre smart.
Citera
2017-11-03, 00:23
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Försök till byte av ämne:

Magnus Eriksson fick priset som årets järnkamin. Tycker ni gårdare att det var välförtjänt, eller skulle någon annan ha haft det? Om inte, vem var närmaste utmanare?
Kerim alla dagar i veckan. Sen får man ha i åtanke vad statuterna för Årets Järnkamin är:
Citat:
Precis som vanligt handlar det inte bara om poängsnitt eller sulfinter utan betydligt mer om inställning. Om hur man burit DIF-skölden på ett värdigt sätt. Kampvilja, frenetiskt bolljagande, hårda tacklingar och lagkänsla premieras.
Årets spelare i DIF är i min mening 1. Kerim 2. Isaksson 3. Une/Mange.
Citera
2017-11-03, 00:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Arbetet i IFK verkar helt ologiskt och har så varit under många år. Känns som att en bomb som blåser ut hela inredningen skulle behövas. Ut med allt och alla och in med nytt.
Läste någnstans nu att en 28 åring med 1 mål 6 ass i Tippeligan är ett intressant namn.

Vem skulle du vilja se ta över efter Alf?
Själv hade jag gärna sett att TO fått chansen. Anledningen är den att han "kan" IFK och känner till dom yngre spelarna. Sedan troligen en billigare lösning. Dom som vet hur Nilsson varit vid sidan av Alf kanske kan tycka att han kan få en roll med Olsson. Och då inte för namnet eller att visa kallar han Gud.

Ser man på SHL sågår Växjö bra med en oerfaren coach (var när han fick ansvaret). Även så Färjestad går bra med en "grön" coach.
Så jag tror och tycker TO borde fått chansen. (kan ha blivit tillfråga och tackat nej)
Egentligen vore det kittlande att se Torbjörn Nilsson själv ta över. Han var en alldeles utmärkt tränare tidigare. Dock är det väl så att varken han inte gillar att behöva stå i rampljuset så mycket som det innebär att träna en klubb av IFK Gbg:s storlek.
Citera
2017-11-03, 07:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Kerim alla dagar i veckan. Sen får man ha i åtanke vad statuterna för Årets Järnkamin är:

Årets spelare i DIF är i min mening 1. Kerim 2. Isaksson 3. Une/Mange.

Fast då borde väl, med den motiveringen, Mrabti hållas högre än Eriksson även av juryn? Inte för att Eriksson är illojal, men Mrabti är väl galet lojal i press- och försvarsspel, och spelar väl rätt ”fair” i övrigt?
Citera
2017-11-03, 08:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Fast då borde väl, med den motiveringen, Mrabti hållas högre än Eriksson även av juryn? Inte för att Eriksson är illojal, men Mrabti är väl galet lojal i press- och försvarsspel, och spelar väl rätt ”fair” i övrigt?

Han har ju varit skadad typ halva säsongen, svårt att få den titeln då tyvärr. Men i mina ögon är han lätt årets Järnkamin. Isaksson tycker jag inte kvalar in alls där heller iof.
Citera
2017-11-03, 08:33
Medlem
Cupmästarna Östersund toppar fortsatt sin grupp i EL. Imponerande av en klubb som kom åtta i allsvenskan förra året. Undra hur de placerat i år om de inte dubblerat.

Som AIK:are kan man konstatera att Braga tagit lika många poäng som Östersund.

Inför sista omgången så har Djurgården (50p), Östersund (49p), Häcken (49p) och Peking (47p) chans på sista europakvalplatsen.
Djurgården har Kalmar borta.
Häcken har Malmö borta.
Östersund har J Södra borta.
Peking har Elfsborg borta.

Även vem som kommer fyra kan vara viktigt då de ger en europakvalchans om lag 1-3 tar cupen.

Sett till de senaste fem omgångarna har Djurgården sämst form. Kalmar har inte förlorat hemma sedan de mötte AIK i början av september.
Östersund kommer från förlust mot Bilbao.
Häcken var en gång ett boogieteam för Malmö. Den matchen kan bli härligt grinig.

Hur slutar det?

Slår Östersund J Södra så blir även Göteborg mot Sundsvall tabellmässigt intressant.

För övrigt tycker jag (fortsatt) att de lag som placerar sig 1-8 ska få avsluta hemma påföljande säsong.
Citera
2017-11-03, 08:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inför sista omgången så har Djurgården (50p), Östersund (49p), Häcken (49p) och Peking (47p) chans på sista europakvalplatsen.
Peking har en del målskillnad att ta igen om de ska komma 3a dock. Men ja, vi ligger fan fittrisigt till!
Citera
2017-11-03, 10:11
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Kalmar har inte förlorat hemma sedan de mötte AIK i början av september.

Senast vi förlorade hemma var den 9 juli mot AIK. 30 juli vann vi borta mot Aik.
Tack för din medverkan.
Citera
2017-11-03, 10:20
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Cupmästarna Östersund toppar fortsatt sin grupp i EL. Imponerande av en klubb som kom åtta i allsvenskan förra året. Undra hur de placerat i år om de inte dubblerat.

Som AIK:are kan man konstatera att Braga tagit lika många poäng som Östersund.

Djurgården har Kalmar borta.
Häcken har Malmö borta.
Östersund har J Södra borta.
Peking har Elfsborg borta.

Även vem som kommer fyra kan vara viktigt då de ger en europakvalchans om lag 1-3 tar cupen.

Sett till de senaste fem omgångarna har Djurgården sämst form. Kalmar har inte förlorat hemma sedan de mötte AIK i början av september.
Östersund kommer från förlust mot Bilbao.
Häcken var en gång ett boogieteam för Malmö. Den matchen kan bli härligt grinig.

Hur slutar det?

Slår Östersund J Södra så blir även Göteborg mot Sundsvall tabellmässigt intressant.

För övrigt tycker jag (fortsatt) att de lag som placerar sig 1-8 ska få avsluta hemma påföljande säsong.

Kan Östersund upprepa spelet de uppvisat de senaste matcherna så kommer man vinna komfortabelt i Jönköping. Man gjorde trots allt en klart godkänd insats borta mot Bilbao och nu väntar ett 3 veckor långt uppehåll efter sista allsvenska omgången. ÖFK kommer matcha bästa möjliga lag och har allt i egna händer avseende tredjeplatsen.

DIF måste skärpa till sig rejält om man vill ha poäng med sig från Kalmar och Häcken vinner inte i Malmö.

Ergo, ÖFK kommer sluta trea!

De är dessutom f.n. Sveriges bästa klubblag!
Citera
2017-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Dock utser juryn inte Årets järnkamin, utan de nominerar några spelare som man sedan kan rösta på.
Citera
2017-11-03, 11:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Dock utser juryn inte Årets järnkamin, utan de nominerar några spelare som man sedan kan rösta på.

Aha okej!

Slår mig också att dif är det 08-lag som haft minst hackkycklingar/”sänken” i år? I Bajen har Ögat, Solheim, Arnor, Tankovic och i viss mån Dibba och Jeppe fått skit i år, och i aik kan jag tänka mig att Linnér, Vrdoljak, Krpic och i viss mån Olsson fått det. Hur har tongångarna varit hos dif-fans gällande just detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in