Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Arbetet i IFK verkar helt ologiskt och har så varit under många år. Känns som att en bomb som blåser ut hela inredningen skulle behövas. Ut med allt och alla och in med nytt.
Läste någnstans nu att en 28 åring med 1 mål 6 ass i Tippeligan är ett intressant namn.
Vem skulle du vilja se ta över efter Alf?
Själv hade jag gärna sett att TO fått chansen. Anledningen är den att han "kan" IFK och känner till dom yngre spelarna. Sedan troligen en billigare lösning. Dom som vet hur Nilsson varit vid sidan av Alf kanske kan tycka att han kan få en roll med Olsson. Och då inte för namnet eller att visa kallar han Gud.
Ser man på SHL sågår Växjö bra med en oerfaren coach (var när han fick ansvaret). Även så Färjestad går bra med en "grön" coach.
Så jag tror och tycker TO borde fått chansen. (kan ha blivit tillfråga och tackat nej)
Att det varit och delvis är kaos är inget någon kan snacka bort.
Ja, den där Lindberg känns ju lagom het. Antagligen billig men har ju aldrig imponerat. Visst att vi inte kan plocka ens från tredje-fjärde dyraste allsvenska hyllan men det där känns meningslöst, då är det bättre att låta en ungtupp agera backup.
Jag ser gärna någon ingen räknat med. TO/Hjalle/Alex kommer få sina chanser längre fram om dom fortsätter utvecklas som tränare men risken är stor att vi bränner dom om vi tar in dom nu.
Gud kan säkerligen fortsätta som assisterande, han är uppskattad av främst dom offensiva spelarna och har ju iaf såhär långt finansierats externt.
Beträffande hockey-kopplingar har jag ingen aning, den sporten intresserar mig föga, det räcker med allsvenskan april-nov och cupen feb-april...
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Så Håkan Mild hävdar att han lämnade klubben med 22 miljoner i eget kapital i senaste avsnittet av BB Podd. Idag är klubben bankrutt, och den blev ju tidigt förklarad bankrutt för den delen efter Grens tillträde. Slösade Mats Gren bort så mycket pengar? Svårt att tro. Vad menar Mild med "22 miljoner i eget kapital" egentligen?
Vi satsade, misslyckades, satsade lite mer och misslyckades (eftersom satsningen egentligen krävde guld) varvid vi sedan stod med en tokdyr trupp som likt förbannat slutade sämre än väntat. Vi nådde inte dom gruppspel i europaspelet som satsningen nära på krävde. Vips tog pengarna slut.
Givetvis kan man diskutera hur mycket Mild borde bromsat men han fick en budget och även om den var åt helvete så verkar han ju ha hållit den.