2017-11-04, 06:03
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag har inte uteslutit någon annan GM än Linna
Men faktum är att han hade kriminella tankar och att han har slängt ur sig rånplaner och tänkbara tillvägagångssätt liknande hur brottet utfördes när folk hört på är fullt möjligt.

Jag håller med, en märklig rånplan.

Nu vet jag inte hur nära KL och Bertil du står, men tro inte att KL heller är denna skenheliga typ som du menar att Bertil inte är låter det som i a f

Där gör du ett misstag Ebon Lundin!

Märk väl, jag har aldrig påstått att Linna är någon ängel. Men jag vågar påstå att de övriga du räknat upp inte är några änglar heller. Det finns gott om potentiella gärningsmän i skaran och att Bertil gråtit och beklagat sig gör honom inte som mindre misstänkt som GM, snarare tvärtom. Jag har en viss erfarenhet av missbrukare och det jag genom åren lärt mig är deras försök att manipulera och vilseleda. Deras förmåga att få både personal och anhöriga att "tycka synd" om dem är otrolig, minst sagt.
Citera
2017-11-04, 06:07
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste "Gratis-121" / Denna förklarings-fråga var egentligen ställd direkt till medlemen "Mantilla" , och "Mantilla" har klart och tydligt påpekat att den Mobila uppkopplingen aldrig hade ägt rum i (LÅNGTRÄSK) den 15/4 år 2004 klockan (00:10:30) och efter som "Mantilla" har betydligt större insikt i detta och genom sin vetskap direkt ifrån Stefan Lisinski , så vill jag gärna att "Mantilla" klargör detta för mig som lékman.

KálaMarksMordet på HemmansÄgorna i KálaMark 30. 946 91 Roknäs. 14/4 2004.

Ok, förlåt.
jag ska skriva i eget inlägg nästa gång, alltså inte som svar på ditt inlägg
Men jag ser bara hur fel och vlilseledande mantillas uppfattning är ang telefontrafiken , så jag har svårt att bara se pä.
Citera
2017-11-04, 06:08
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Jo, det blev också polisens huvudspår.
Jag förstår att du tro att det är så, det hade jag också gjort i ditt läge.
Han fick ju sitta häktad.

Så jag tror inte du försöker skydda kaj eller så, men jag har lite andra teorier och jag tror mkt på Bertil i det här fallet,

Denna bastu grej är ju ingen bevisning mot kaj inte.
Men inte heller kan det användas till hans fördel.

Återigen halkar du in på Linnas bevisning, för eller mot. Är du så enögd så att du inte kan se andra potentiella gärningsmän? De övriga som Bertil nämnde det för? Bertil själv? Varför haka upp dig på Linna?
Citera
2017-11-04, 06:10
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Märk väl, jag har aldrig påstått att Linna är någon ängel. Men jag vågar påstå att de övriga du räknat upp inte är några änglar heller. Det finns gott om potentiella gärningsmän i skaran och att Bertil gråtit och beklagat sig gör honom inte som mindre misstänkt som GM, snarare tvärtom. Jag har en viss erfarenhet av missbrukare och det jag genom åren lärt mig är deras försök att manipulera och vilseleda. Deras förmåga att få både personal och anhöriga att "tycka synd" om dem är otrolig, minst sagt.

Tjena

Jaha, vad sköj då har vi samma bakgrund.
Vi är vinnare båda 2 i o m att vi slipper vara bakis i morrn😁
Citera
2017-11-04, 06:11
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Jo, det blev också polisens huvudspår.
Jag förstår att du tro att det är så, det hade jag också gjort i ditt läge.
Han fick ju sitta häktad.

Så jag tror inte du försöker skydda kaj eller så, men jag har lite andra teorier och jag tror mkt på Bertil i det här fallet,

Denna bastu grej är ju ingen bevisning mot kaj inte.
Men inte heller kan det användas till hans fördel.

Vad får dig att tro på Bertil?
Vad menar dumed "i mitt läge"?
Senast redigerad av EbonLundin 2017-11-04 kl. 06:20.
Citera
2017-11-04, 06:19
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:

Hej.
Jag utesluter ingen, men jag vill påpeka att Bertil i förhör samt rättegång aldrig riktigt svajat samt alltid svarat pä frågor och bemött frågorna med rakhet.
Ett tecken för mig att han inte har nåt att döja.
Kaj har till skillnad ofta ifrågasatt frågor han fått på ett lite arrogant sätt och det får det att verka som stt han befunnit sig på ett minfält och en oskyldig person beter sig inte så anser jag.
Citera
2017-11-04, 06:27
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Vad menar du
med "i mitt läge"?

Jag antar att du inte har närmare kännimgar till Kaj utan bara ser fallet med sunda ögon som vilken person som helst, och det är då ditt läge så att säga.
Alltså att du inte har blivit färgad pga att du känner nån inblandad.
Citera
2017-11-04, 06:43
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Hej.
Jag utesluter ingen, men jag vill påpeka att Bertil i förhör samt rättegång aldrig riktigt svajat samt alltid svarat pä frågor och bemött frågorna med rakhet.
Ett tecken för mig att han inte har nåt att döja.
Kaj har till skillnad ofta ifrågasatt frågor han fått på ett lite arrogant sätt och det får det att verka som stt han befunnit sig på ett minfält och en oskyldig person beter sig inte så anser jag.

Absolut, jag utesluter ingen heller. Linna gjorde 13 år, med ett antal avslag på sina resningsansökningar. Med nya bevis, en stark advokat och bevisbördan hos åklagaren har nog till och med jag känt, och kanske uppvisat en viss tillfredsställelse, när huvudvittnet tillintetgjorts av advokaten.

Å andra sidan så har Bertil & co haft 13 år på sig att fundera ut en fungerande historia, en historia som nästan gick hem om inte... huvudvittnet Magnus fallerat och snubblat på svaren både här och där.

Hade Magnus svarat uppriktigt om hur han upplevde saker och ting de aktuella dygnen så hade Linna suttit fängslad än i dag. Nu drog han ett konstruerat händelseförlopp men "tappade" bort det mesta av vad han blivit tillsagd att säga.
Citera
2017-11-04, 07:22
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Absolut, jag utesluter ingen heller. Linna gjorde 13 år, med ett antal avslag på sina resningsansökningar. Med nya bevis, en stark advokat och bevisbördan hos åklagaren har nog till och med jag känt, och kanske uppvisat en viss tillfredsställelse, när huvudvittnet tillintetgjorts av advokaten.

Å andra sidan så har Bertil & co haft 13 år på sig att fundera ut en fungerande historia, en historia som nästan gick hem om inte... huvudvittnet Magnus fallerat och snubblat på svaren både här och där.

Hade Magnus svarat uppriktigt om hur han upplevde saker och ting de aktuella dygnen så hade Linna suttit fängslad än i dag. Nu drog han ett konstruerat händelseförlopp men "tappade" bort det mesta av vad han blivit tillsagd att säga.

Ja, Nils minns ju nästan inget i senaste rättegången.
Citera
2017-11-04, 07:40
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Återigen halkar du in på Linnas bevisning, för eller mot. Är du så enögd så att du inte kan se andra potentiella gärningsmän? De övriga som Bertil nämnde det för? Bertil själv? Varför haka upp dig på Linna?

Ja, visst är det så.
Att det klika gärna hade kunnat vara nån av dem!

Men de föll bort tidigt i utredningen
Förutom Nils och Bertil då.
Citera
2017-11-04, 08:18
Medlem
habets avatar
Citat:
Ja, visst är det så.
Att det klika gärna hade kunnat vara nån av dem!

Men de föll bort tidigt i utredningen
Förutom Nils och Bertil då.

Talar det för eller emot dem?
Med tanke på hur denna utredning gjordes menar jag?
Citera
2017-11-04, 09:03
Medlem
Citat:
Så du menar att Bertil, i all sin snövita skepnad, bara i förbigående nämnt att bröderna var lätt att lura och de hade cash hemma? Linna (bara Linna, ingen annan) nappade direkt av alla de du räknade upp som tog del av informationen?

Allvarligt talat, det du försöker pracka på oss talar mer mot Bertil än Linna. Varför menar du att just Linna, av de du räknat upp, skulle ta åt sig informationen från Bertil och utföra dådet först 7-8 år senare?

Sök sanningen närmare i tiden, om Jokermannen får klarhet i de kaotiska telefonlistorna så är fallet i stort sett löst.

Något jag inte kan begripa är tillvägagångssättet. Allt börjar med GM utför ett mord, sen tar sig in i huset för att misshandla den funktionshindrade brodern. Sen utför GM rånet. Varför lurpassa på Roger i ladugården? GM har ju lika gärna kunnat passa på att utföra rånet i huset medans Roger var i ladugården. Det verkar ju snarare vara ett "planerat" mord än ett "vanligt" rån och stöld-brott.

KálaMarksMordet på HemmansÄgorna i KálaMark 30. 946 91 Roknäs 14/4 2004.

Bäste "EbonLundin" Den klokaste tanken från en persón på denna TrådSidan , som jag fått stifta bekantskap med , på riktigt länge.

Bäste "EbonLundin" Om du försöker att draga dig själv till minnes och då retrospektivt sagt gällande mina tidigare skrivna och då postade inlägg , så har jag därinom skrivrutan berättat att den då 59-årige HemmansÄgaren vid namn Ólov Róger Lindberg som då misshandlades med en sådan grym och empatilös kraft från gärningsmannens' vapen , och då i form av en StandardSågad TräRegel (gjord av Massivt FuruTrä) , så att gärningsmannen spräckte Ólov Róger Lindbergs' huvud från hans' högra tinnings-region och runt om hans' huvud och fram till den vänstra tinnings-regionen strax ovanför hans' hörselgångar med ett djup på cirka en centimeter ned i själva skall-benet och en bit av själva hjärnan fick en mycket svår kross-skada med djupa vävnads-bryggor. Gärningsmannen sparkade okså då med hjälp av sina fötter och då på en totalt försvarslös HemmansÄgare som då låg på markgrunden strax utanför Latrin-Boden intill den stora LaduGårds-anläggningen , och så till råga på allt elände okså spräckte HemmansÄgarens' tre revben , först då i hans' högra bröstkorgs-halva och sedan även därtill ytterligare tre revben i hans' då vänstra bröstkorgs-halva , Obs ! och inte nog med denna då grymma och brukade misshandeln mot den då stackars försvarslöse HemmansÄgaren , utan han spräckte okså offrets vänstra öga med hjälp av TräReglen , vilket då slutligen hade resulterat i att halva HemmansÄgarens' öga hängde utanför hans' egentliga ögon-håla. 》Obs ! det finns mycket mera för mig att tillägga till denna nu och tillsvidare av mig gjorda beskrivningen av gärningsmannens' brutala och empatilösa tillväga-gångs-sätt som gärningsmannen då brukade sig av mot HemmansÄgaren då under Onsdags-kvällen den 14 April år 2004. Obs ! det mest avslöjande i denna då gjorda misshandeln av HemmansÄgaren , är det mycket , mycket particuljära och Observera ! (Anatomiska) bindnings-sättet av HemmansÄgaren som då gärningsmannen brukade sig av för att då slutligen orsaka HemmansÄgarens' egentliga död. Obs ! här finns otroligt mycket mera för mig som mordutredare av KálaMarks-fallet att kunna beskriva vidare om beträffande den dåvarande HemmansÄgaren Ólov Róger Lindberg. Jag vill avsluta detta inlägget med att säga , att i dag , är jag 100-procent säker på att , HemmansÄgaren Ólov Róger Lindberg skulle röjas ur vägen och helt enkelt sagt , avlivas , det vill säga att , Mordet på HemmansÄgaren var in i minsta detalj planerat av gärningsmannen , och själva rånet av pengarna vid sidan av själva Mordet , var endast och sonika sagt ett tilläggande , den som vill framhäva det motsatta , lever i en förvrängd verklighet , och jag vet vad jag talar om i detta fallet , själv har jag medicinska kunskaper och erfarenheter att kunna bruka mig utav och just i sådana här fall för att kunna fastställa orsaker med hjälp av de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna som jag har tillgång till på den då avlidne manspersónen vid namn Ólov Róger Lindberg.

KálaMarksMordet av den dåvarande HemmansÄgaren Ólov Róger Lindberg från KálaMark 30. 946 91 Roknäs.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-11-04 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in