2017-11-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Han är i skrivande stund anklagad för två grova våldtäkter som ska ha skett under förnedrande former samt minst ett fall utav sexuellt ofredande..

Inte i närheten av grova våldtäkter. Normalgraden.
Citera
2017-11-04, 00:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Fy fan vad jag hade garvat om det kom fram att detta drev inte handlar om Soran utan om typ Johan Glans. Ja, herregud, det hade blivit årtiondets FB-klassiker.
Citera
2017-11-04, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacBlack
Inte i närheten av grova våldtäkter. Normalgraden.

Okej, jag ska villigt erkänna att jag inte är jurist, men om kvinnornas historier flyger, med tanke på tvånget och förnedringen, kan en skicklig åklagare få det till grov våldtäkt, eller är det helt otänkbart?

https://polisen.se/Stockholms_lan/La...t/Sexualbrott/

Våldtäkt är ett av de allvarligaste sexualbrotten. Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2013:365).
Citera
2017-11-04, 00:33
Medlem
musttomtes avatar
Hon drar in cash på detta så vi behöver inte skicka en slant. Undra om dom grillar vissa media-profiler.

https://sodrateatern.com/pk-klubben/
Citera
2017-11-04, 00:33
Medlem
Jag måste erkänna att det var lite överraskande att läsa Cissis kommentarer, att det är så många som inte visste att det var SI efter den här veckan förvånade mig.
Citera
2017-11-04, 00:48
Medlem
Grymt jobbat, Cissi Wallin.. du bör upprepa det där varje vecka, så att ingen missar vem ”komikern” är..
Citera
2017-11-04, 00:51
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Våldtäkten i parken på Södermalm i somras

Våldtäkt 2 i Jönköping

Sexuellt ofredande via snapchat

Obehaglig läsning. Det är svårt att hålla tårarna borta när man läser hur våldtäktsmannen förgripit sig på de oskyldiga flickorna och förstört deras liv. Det blir ännu mer känslosamt och paralyserande när man blir införstådd att denne våldtäktsman inte gripits utan är på fri fot och kan fritt våldta en oskyldig flicka i natt eller i morgon! Här ligger ett stort ansvar på svensk media, det moraliskt rätta är att varna allmänheten och unga kvinnor för denne hänsynslöse våldtäktsman. Svenska medier, publicera identiteten på våldtäktsmannen så att inga fler oskyldiga flickor drabbas!
Citera
2017-11-04, 01:17
Bannlyst
Soran's ex kommenterar Cissis instainlägg

@kapolain "Detta har grämt mig genom åren. Det har väl med kändisskap att göra många gånger, PR, karriär, att alltid slicka uppåt, få nån slags status inom branschen gnm att hänga med personer som befinner sig högre upp på stegen..så många fega människor där ute. Tragiskt är det"
Citera
2017-11-04, 01:23
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Har fått kontakt med lite tjejer via metoo kampanjen.
I kväll berätta en trovärdig tjej om nån som begått sexövergrepp, ett mycket större namn än Soran.

Jag tror på henne, men samtidigt fick jag förståelse för hur otroligt svårt det är att bevisa en flera år gammal händelse.
Men stämmer hennes berättelse kanske fler träder fram, och då jävlar.

Så där höll folk på och tisslade och tasslade om Harvey Weinstein i flera årtionden. "Jag har hört rykten om att unga tjejer kan få en roll i en blockbuster movie om de suger av icke namngivna Hollywood-moguler". Droppa namn i lämplig skvallertråd eller håll tyst.
Citera
2017-11-04, 01:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag var tidigt inne på Glans. Men det var utan fakta, endast min känsla för Johan o likheten i utseende men Anders Eklund.
SI är den anklagade, sen får domstol avgöra, inte vi eller övrig mob.
Jag drog till med Glans för att han är så långt ifrån våldtäktsman man kan komma. Typisk mysig, rödlätt svensk som inte gör en fluga förnär. Detta vänds såklart till att Glans känns misstänkt! Han känns oerhört mycket mer misstänkt än Soran!

Sen framstår Soran också som en mysig och snäll person, men vad är det då som gör det troligare att Glans är sexförbrytare? Har läst statistisken för sexualbrott i Sverige och ingenstans står det att 85% av förövarna är Star Wars-nördar som käkar spettekaka.
Citera
2017-11-04, 01:28
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickadhalsduk
Babbe eller svenne?
Asking the right questions.

OnT: Özz Nujen har postat den här artikeln flera gånger på sin Twitter: https://www.magasinetparagraf.se/nyh...too-bli-trams/

Man undrar vad det kan bero på? /s

https://twitter.com/ozznujen
Citera
2017-11-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Nej tror faktiskt att det aldrig hamnade i Aftonbladet ens. De gjorde någon pressetisk bedömning att han ej skulle namnges. Cissi bryr sig inte om förtal i alla fall och det ska hon ha tack för.

Hon har nog på fötterna.

Tjejen i Jönköping som säger sig blivit våldtagen av riksfeministen har också en del trovärdig fakta så vi hoppas att det snart kommer ut i ljuset ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in