2017-11-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Bylund var väl i Aftonbladet? Eller har jag drömt det? Skillnaden mellan fallen var väl att Wigh och Bylund haft ett "långvarigt" förhållande och därför dog det rätt snabbt.

Även i ett förhållande kan du dömas för våldtäkt.
Citera
2017-11-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Även i ett förhållande kan du dömas för våldtäkt.

Ja absolut, jag menade bara att media tappade intresse fort när det kom fram om förhållandet.
Citera
2017-11-04, 01:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Asking the right questions.

OnT: Özz Nujen har postat den här artikeln flera gånger på sin Twitter: https://www.magasinetparagraf.se/nyh...too-bli-trams/

Man undrar vad det kan bero på? /s

https://twitter.com/ozznujen
Fulkurden Usch Nejen, insinuerar såklart att #MeToo har blivit trams (och att våldtäktskurden Soran därmed är oskyldig), precis som det står i artikeln, så är det inte olagligt att tilltala en kvinna man inte har blivit presenterad för. Det ligger en viss poäng i det här, att snart kommer man att kunna bli anmäld för våldtäkt om man bara stirrar några sekunder extra på en snygg brud som går förbi på stan (detta är såklart feministernas stora våta totalitära dröm, att bara kunna fängsla män till höger och vänster). Det är också en tidsfråga innan helt vanlig kosher porr kommer att klassas som våldtäktsmaterial av feministerna; feministerna kommer att våldtäktsstämpla män som kollar på mainstreamporr.

Men den här artikeln kan hur som helst inte rädda Soran Ismail. Hans karriär är över. Det spelar faktiskt ingen roll om han är helt oskyldig; han är redan dömd nu av samhället, och det är ytterst tveksamt om han kommer kunna ståuppshowa framöver. Och detta är bra, eftersom våldtäkt eller inte våldtäkt, så är Soran Ismail en ond politisk kraft i det svenska samhället, och det är bra om han försvinner från rampljuset.

Det intressanta med #MeToo dock, är att den verkar ha mer eller mindre bara drabbat politiskt korrekta vänsternissar, självutnämnda feminister och liknande PK-män. Harvey Weinstein är ju politiskt korrekt vänsterjude, ungefär som Soran, Virtanen verkar vara trendvänster, och på den vägen fortsätter det.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-11-04 kl. 01:50.
Citera
2017-11-04, 01:57
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Bylund var väl i Aftonbladet? Eller har jag drömt det? Skillnaden mellan fallen var väl att Wigh och Bylund haft ett "långvarigt" förhållande och därför dog det rätt snabbt.

Jag tror inga stora medier outade Bylund, för det var lite skakiga anklagelser; hon namngav honom först efter påtryckningar från SD och SD polisanmälde det. Sedan erkände hon i princip på sin facebook-live sändning att de haft ett förhållande och att hon haft en förtrolig relation med honom. Det blev lite svagt då speciellt som hon var under polisutredning för misshandel och SD hade ett uteslutningsärende mot henne innan hon "lämnade" partiet. Jag säger inte att hon har fel men det ser lite dåligt ut.
Citera
2017-11-04, 01:59
Medlem
rex144s avatar
Hela denna masshysteri började efter att man ändrat lagen i Sverige, där allt är numera våldtäkt,
tidigare var det så att endast penetration med penis var en våldtäkt, sedan fanns det tex. sexuellt tvång om någon tvingade någon att runka eller suga av,

medan tafsande var "en annan sexuell handling"
Citera
2017-11-04, 02:24
Bannlyst
Ni så kallade feminister är problemet! om ni nu haft stake att anmäla dessa övergrepp när de skedde så hade ni varit delaktiga att hjälpa många kvinnor att inte bli utsatta senare. Istället vimsade ni runt och pekade finger åt alla andra håll så länge det gynnade er själva i er karriär/tro. Tyvärr om ni inte ens nu förstått eran egen efterblivenhet så kommer ni aldrig förstå den. Ni är inget och kommer aldrig bli mer än den där skrikandes tonårsfjortisen som vill ha allt men kan inget, värdelösa kräk inget annat.
Rymdkram
Citera
2017-11-04, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Asking the right questions.

OnT: Özz Nujen har postat den här artikeln flera gånger på sin Twitter: https://www.magasinetparagraf.se/nyh...too-bli-trams/

Man undrar vad det kan bero på? /s

https://twitter.com/ozznujen

Väldigt bra och vågad krönika oavsett som vågar vara lite kritisk. Det här med att kvinnan bestämmer om det är ett sexuellt övergrepp är så löjeväckande.
Citera
2017-11-04, 02:29
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
"Rape play" är med någon man tycker om och litar på det är på lek inte våldtäkt av ett okänt äckel. Ditt problem med manlig befolkning tror jag inte händer; de män som är feminister på riktigt eller ovanligt mesiga kanske reagerar så men inte de flesta män; ni kan helt enkelt inte kontrollera er så bra ni kommer fortsätta smöra och spela manliga för det är er natur. Vår studie är kvalitativ inte kvantitativ då du grundar den på ett studieobjekt.
Du missförstår mig. Hela min poäng med rape play är att inte ENS de flesta med våldtäktsfantasier vill ha det. Det är alltså ännu färre (väldigt få) som vill bli våldtagna på riktigt. Som sagt, färre än 10% av fantasierna är "averse"/överfall av random.

Du kan ha rätt om det senare. Min rädsla är utan minsta tvekan befogad i någon mån. Frågan är bara hur mkt.
Citera
2017-11-04, 02:36
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Hela denna masshysteri började efter att man ändrat lagen i Sverige, där allt är numera våldtäkt,
tidigare var det så att endast penetration med penis var en våldtäkt, sedan fanns det tex. sexuellt tvång om någon tvingade någon att runka eller suga av,

medan tafsande var "en annan sexuell handling"

Håller med... Och begreppet har blivit allt mer urholkat. Samma brottsrubricering när man sticker in handen innanför bikinin och för in ett finger som när man med våld håller fast och tvingar sig till fullbordat sex.

Jag rättfärdigar inget av det, men det är tydligt att ordet urholkats och det är inte bra.
Citera
2017-11-04, 03:06
Medlem
dobbelinas avatar
Denna tråd har f.n. över 6.5 miljoner visningar.
Man undrar när bubblan skall spricka?, och PK pressen går ut med hans identitet.
När det sker, hasta la vista Sorans karriär.
#Metoo giljotinen har skördat ännu ett offer...SCHHATUNG!
Senast redigerad av dobbelina 2017-11-04 kl. 03:11.
Citera
2017-11-04, 03:26
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag tycker det låter som Persbrandt, det vore underbart roligt att se, då kommer Sanna vilja ha hälften.
Var på en studentfest på Högskolan Väst 2011 när en tjej skröt om Persbrandt. Det blev konstig stämmning när det kom fram att det hänt flera år tidigare när hon bara var 14. Några tjejer försökte övertyga henne om att det var fel, men hon lyssnade inte på dem.

Ska tilläggas att hon suttit på ett boende för borderlinetjejer, så man bör ta det hon säger med en nypa salt.
Citera
2017-11-04, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Denna tråd har f.n. över 6.5 miljoner visningar.
Man undrar när bubblan skall spricka?, och PK pressen går ut med hans identitet.
När det sker, hasta la vista Sorans karriär.
#Metoo giljotinen har skördat ännu ett offer...SCHHATUNG!

Hans "karriär" är redan rätt så söndrig Även om inte MSM går ut med bild så vet i princip alla vad han gjort! Skillnaden i allt är att föregående #metoo-drabbade gjort en massa pudlar! SI fortsätter att gömma sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in