2017-10-29, 08:43
Medlem
Pallestroms avatar
Och olycklig och beroende...
Citera
2017-10-29, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
När du väl blir beroende av en drog så kommer den alltid göra dig glad och lycklig
Tänkte mer en drog som man kan läkaren utskriven så man kan fungera normalt.
Läste lite om lyrica, men jag vet inte.

Är i en mörk plats nu. En veckas AT från fentanyl. Gud hjälpe er all :P
Citera
2017-10-29, 09:50
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kefke
Jag har aldrig letat efter ett rus. JAg vill bara vara glad och lycklig.

Finns det sånna droger?

Finns inte, i början kommer du bli glad sen kommer beroendet och sökande efter drogen. Till slut kommer du bli olycklig igen
Citera
2017-10-29, 10:38
Moderator
Morfar-52s avatar
"Bästa drogen för att bara var glad och lycklig person?" infogad./mod
Citera
2017-10-29, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Finns inte, i början kommer du bli glad sen kommer beroendet och sökande efter drogen. Till slut kommer du bli olycklig igen
Vad är utvägen då? Självmord? Låta läkaren skirva ut?

Vill bara ha namn på en drog som man kan må bra på. typ lyrica? (aldrig testat(
Citera
2017-10-29, 11:18
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:

Lyrica är ju mot ångest inget du direkt blir lycklig av, besök en läkare och säg att du är deppig.
Citera
2017-10-29, 11:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Utvägen är att skaffa sig en hobby och vänner samt ett jobb man trivs med och lära sig finna sig i tillvaron i sitt liv. Alternativt ta livet av sig såklart, det funkar ju det också.
Citera
2017-10-30, 00:32
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Jag har aldrig letat efter ett rus. JAg vill bara vara glad och lycklig.

Finns det sånna droger?
Finns bara droger som funkar temporärt. Temporär lycka. Sedan kommer abstinensen och avtändningen och då är du tusen gånger olyckligare än vad du var tidigare. Inte värt det.
Droger tar man för att man mår bra, inte för att man ska må bra.
Skaffa nya vänner, kanske en flickvän och hitta på mer saker. Eventuellt träffa en psykolog med.
Citera
2017-11-03, 19:06
Medlem
Drog man blir lycklig utav utan risk att snea

Tja, har på senaste tiden, dels efter att läst på flashback och fått en lite sundare syn på droger, och att jag helt enkelt är jävligt uttråkad, har insett att man kan kombinera droger med en annars hälsosam livsstil och att om man använder dem rätt kanske tom ökad livskvalite för vissa!

Så jag vill kortsagt ha tips på nån drog som får mej att må BRA o ångestfri

Mdma har jag faktiskt blivit erbjuden flera ggr men tackat nej då jag åt SSRI förut, och har fått för mej att det inte är så bra att ta när man mår halvkasst.. LSD och svamp är nog inte heller nånting för mej i nuläget, det kan väl gå riktigt fel om man inte är riktigt "100"

Vet att man inte ska ta nått, inte ens alkohol eller cannabis om man inte är på topp, men om jag unnar mig nånting nån helg då o då är det väl inte värre än att supa skallen av sig tkr jag

Så ös på med tips har bara erfarenhet av mängder utav cannabis o alkohol iprincip, alkohol är så uttjatat och cannabis skulle jag inte säga jag mår bra utav 🤔, känns bara "annars" samt att man somnar lättare och skrattar som fan åt dåliga skämt.

Har vid enstaka tilfällen testat benso, lyrica, tradolan.. alla dem är väl nice på sitt sätt men helt lycklig tkr jag inte att man blir!

Har inte heller några planer på att missbruka utan lever annars ganska sunt, försöker träna, käka nyttigt mm
Citera
2017-11-03, 19:12
Medlem
CommonSenses avatar
Nu är jag drogfri efter 20år med cannabis ska jag tipsa nått så är det cannabis det bästa valet om man ska bruka en drog. Det är mitt personliga tips
Citera
2017-11-03, 19:14
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Kärlek och total lycka är ju MDMA/E. Åtminstone de första gångerna, innan "magin" med det hela försvinner. Annars är ju benso eller opiater/opioider lycka och total ångestfrihet för mig. Då gärna i lite högre doser..
Citera
2017-11-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Nu är jag drogfri efter 20år med cannabis ska jag tipsa nått så är det cannabis det bästa valet om man ska bruka en drog. Det är mitt personliga tips
jo det är klart, väldigt harmlös är den ju, men är ute efter nått lite mer exotiskt och känns onödigt att pröva sig fram.

Ja gillar cannabis men tkr inte man mår bra av det, skrattat mer, maten blir godare och sover djupare men inte så mke mer än då imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in