2017-11-03, 08:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
– Det blev som ett slag i ansiktet på det systerskap jag känt så starkt dagarna innan i och med hashtaggen #metoo, säger Paula
Man tror fan inte att dessa idioter finns på riktigt.
Citera
2017-11-03, 08:26
Medlem
Jag tycker den kvinnliga dörrvakten gjorde rätt. Män får inte klä sig hur som helst på krogen så varför skulle kvinnor få göra det? Troligen förebyggande åtgärd från dörrvakten så att inget dåligt skulle hända. Då skulle väl krogen riskera att få skit för det. Tjejen verkar ha missförstått #metoo, det handlar inte om systerskap utan det handlar om människor som trakasserar andra människor oavsett kön. Vill tjejen ha en ursäkt av krogen? Hon borde tacka dem istället.
Citera
2017-11-03, 08:32
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Hon fick inte hora ut sig på krogen, så hon väljer att hora ut sig i media istället, hon lär ju rent vibrera av glädje över att äntligen ha blivit kränkt, som hon har försökt och försökt utan att någon har nappat
#kränkmigmed
Citera
2017-11-03, 08:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Ser onekligen lite fnaskigt ut - kanske misstänkte vakterna att hon var prostituerad? Bra agerat. Kommer vi då få se fler kvinnliga vakter nu, må tro? Som kan säga sanningen utan att anmälas med # metoo?
Citera
2017-11-03, 08:33
Medlem
Den unga kvinnan visar ännu en gång vilken privilegeriad varelse hon är när att bli utkastad från krogen är så kränkande att det blir nationella nyheter. Själv har jag bl.a. blivit utkastad efter ha betalat en hunka i inträfe för att jag råkade snubbla till på en tröskel framför en vakt och blev bedömd som ett redlöst fyllo. Shit happens.
Citera
2017-11-03, 08:34
Medlem
Denna händelse får mig att undra över hur många i #meetoo som medvetet har klätt sig som billiga fnask och sen lipar över att någon berört dom.
Och då menar jag inte de som verkligen har blivit utsatta på goda grunder utan de som hänger på för att de inte har fattat hur "män därute" fungerar.

Personligen tycker jag det är de nice att se sexiga lättklädda brudar på krogen och jag har inga problem att hålla händerna i styr. Men SAMTIDGIT vet jag att detta inte gäller alla män och jag kan faktiskt inte anklaga dom heller. Huvet därnere tar liksom över ibland inte minst under berusning.

Till alla unga tjejer vill jag säga att det är andra tider nu. Dagen Å som i Återhållsamhet är här nu. Det är andra tider nu. För alltid är den tiden förbi när tjejer kunde supa till, ta på kortokort o nätstrumpor o lalla iväg till krogen och bara bli bjuden på drinkar och inte bli bjuden på tafs.
FACE IT!
Citera
2017-11-03, 08:41
Medlem
Helt rätt av vakten. Bra att åtminstone någon markerar.

Det är helt sanslöst hur lättklätt många kvinnor går på krogen idag. När jag är ute i min hemstad ser jag massvis med tjejer, oftast unga tjejer i 18-20-års åldern, i s.k. "magtröja" vilket innebär att de visar hela magen och halva brösten. Det är ju som att de vill bli objektifierade, all värdighet och kvinnlig anständighet är som bortblåst. För att inte tala om självrespekten.

Hade jag vart farsa till en som klätt sig så hade jag fan låst in henne i källarn tills hon lärt sig uppträda anständigt.
Citera
2017-11-03, 09:11
Medlem
jack.danielss avatar
Det är klart att en sån klädsel anses opassande när sverige till inte oanselig del består av kulturer som kräver att kvinnor klär sig i svarta tält som skymmer all hud! Våra värderingar blandas upp med ”deras” värderingar, inte konstigt alls. Kuturkrock mao. vad som däremot är konstigt är att de små liven inte inser att deras lebensraum begränsas ju mer mångkultur vi importerar. Tvärtom tycker jag mig se att de flesta kvinnor är för mångkultur.
Senast redigerad av jack.daniels 2017-11-03 kl. 09:31.
Citera
2017-11-03, 09:29
Medlem
Att tjejer klär sig lättklätt är för att signalera att de är tillgängliga och då kan de fan inte bli ledsna när någon tar kontakt. Det är rätt åt henne. Kvinnor kommer aldrig vara lättklädda och ta initiativet, det är mannen som ska ta initiativet. Punkt slut.

Hon klär sig som en billig kvinna så det är helt rätt av vakten att kasta ut henne. Sjukt att hon fick komma in med tanke på hur mycket man ser genom hennes klädsel.
Citera
2017-11-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är klart att en sån klädsel anses opassande när sverige till inte oanselig del består av kulturer som kräver att kvinnor klär sig i svarta tält som skymmer all hud! Våra värderingar blandas upp med ”deras” värderingar, inte konstigt alls. Kuturkrock mao. vad som däremot är konstigt är att de små liven inte inser att deras lebensraum begränsas ju mer mångkulturell vi importerar. Tvärtom tycker jag mig se att de flesta kvinnor är för mångkultur.
Finns det inget däremellan? Det står och väger mellan tält och korta magtröjor med hål i?

Ok.
Citera
2017-11-03, 09:34
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Finns det inget däremellan? Det står och väger mellan tält och korta magtröjor med hål i?

Ok.

Klart det finns nånting mittemellan, har jag påstått nåt annat?
Citera
2017-11-03, 09:39
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Och jag tror att det är en tjej som vill ha uppmärksamhet.
Är benägen att hålla med.

På sin blogg visar hon upp sig naken insvept i något slags tyg, så det verkar vara en hona som vill vara extremt tydlig med att hon är sexuellt tillgänglig – i det aktuella fallet så att ingen av hannarna på stället kunde missförstå signalen.
http://oi67.tinypic.com/sqpg14.jpg

Hon behöver någon som tar hand om henne och skyddar henne från världens ondska, då hon uppenbarligen är för naiv för att kunna ta hand om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in