Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-02, 23:52
  #1
Medlem
S.Kandals avatar
Inte utan att jag känner lite skadeglädje. Våra feminister har uppenbarligen gjort ett alldeles strålande jobb, tydligen så bra att det nu börjar slå tillbaka på dem själva.
Fattar människan inte att hon riskerar att utsättas för taffsande medelålders svenska män om hon bär ett par svarta jeans med hög midja, och en röd magtröja.

Citat:
– Vi kom dit strax efter midnatt. När vi stod på dansgolvet runt 01 så var det en av vakterna som gjorde tecken att jag skulle komma till henne.
Vakten sa att Paula var för lättklädd, och bad henne sätta på sig koftan som hon knutit runt höfterna när det blivit för varmt på dansgolvet.
– Hon sa ”antingen sätter du på dig den eller så får du gå ut”. Jag blev helt ställd.

http://www.expressen.se/nyheter/paul...for-lattkladd/

Jaha, vad anser ni om denna händelse?
Citera
2017-11-03, 00:00
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Det hon har på sig i bilden verkar vara exakt vad alla flickor springer runt med... Så hon måste ha betett sig på ett visst vis för att blir utslängd. De valde att säga klädsel, hon ringde sedan media för att få uppmärksamhet. MEN det handlade säkert inte om kläderna.
Citera
2017-11-03, 00:13
  #3
Medlem
Vissa uteställen kräver att gästerna klär sig anständigt, lite white trash över henne.
Citera
2017-11-03, 00:25
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Det hon har på sig i bilden verkar vara exakt vad alla flickor springer runt med... Så hon måste ha betett sig på ett visst vis för att blir utslängd. De valde att säga klädsel, hon ringde sedan media för att få uppmärksamhet. MEN det handlade säkert inte om kläderna.

Detta. Känns som en billig ursäkt - inte minst eftersom det utspelade sig i vänsterfeminismens Mecka i form av Umeå, fullt utav lättkränkta hennar och genusgalningar som inte tvekar att ringa tidningar och gråta ut för likes och styjkekjamaj för minsta lilla.
Citera
2017-11-03, 00:26
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Dagens tjejer klär sig väldigt billigt. Ungefär som prostituerade på film. Ingen självrespekt eller moral.
Bra av vakten.
Citera
2017-11-03, 00:32
  #6
Moderator
Nospheratus avatar
Alla som blir utslängda från krogen brukar ju känna sig kränkta och måla upp rena rama Kafkahistorier om hur vakterna har ingått i någon konspiration för att jävlas. För de själva hade inte gjort nååånting. Jag själv har suttit och svurit i taxin på väg hem över att vakterna ljugit och hittat på att jag var för full och skickade ut mig. Jag som nästan var helt nykter ju. Tills man vaknar dagen därpå med öken i käften och det känns som någon misshandlat njurarna med baseballträ. Och man inser att jo, jag kanske var rätt packad igår ändå.

Vakter brukar inte gilla att man knyter kläder runt kroppen. I synnerhet inte på klubbar och krogar som har garderob. Folk skiter i att betala garderobsavgift och knyter jackan/tröjan runt midjan istället. Sen kan man diskutera påfundet med obligatorisk garderobsavgift. Men det är ofta därför krogvakter fittar sig om att ha kläder runt midjan. "Antingen står du och svettas som en idiot för att spara 20 kr. Eller går ut. Du får inte springa omkring med jackan runt midjan".

Kan det inte vara så att vakten just av den anledningen bett damen ta på tröjan, eller lämna stället. Hon känner sig kränkt och förudmjukad, så som alla gör när de blir utslängda. Hon vrider och vänder på det och kommer fram till att vakten nog hade moraliska åsikter om hennes klädsel. För det kan ju inte vara så att hon helt enkelt var full och sket i klubbens regler.
Citera
2017-11-03, 00:32
  #7
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Jag hörde dem säga att min klädsel var ”triggande” för killar. Det blev som ett slag i ansiktet på det systerskap jag känt så starkt dagarna innan i och med hashtaggen #metoo. Det gjorde så himla ont att det var en tjej som stod och sa att jag var triggande för män.

De vill att alla män ska ta ansvar för att män våldtar men själv vill de inte ta sina ansvar att se till att inte bli lätttillgängliga mål, och därtill bli kränkt för att en annan tjej sagt sanningen...
Citera
2017-11-03, 00:42
  #8
Medlem
Vakten var därtill en kvinna.

Det märkliga med dagens unga är att de inte tål att bli tillsagda. De har blivit itutade att de får göra vad som helst och att de äger sin egen situation. Krogens ordningsregler gäller hos dem och de får man acceptera eller gå därifrån. Tjejen fick en valmöjlighet att ta på sig koftan (som säkert inte var varken stor eller tjock) men gick därifrån. Hur man sen kommer på att gå till pressen och ännu värre att de skriver om det visar hur felprogrammerade många unga är idag!
Citera
2017-11-03, 00:46
  #9
Medlem
0gKolhydraters avatar
– Det blev som ett slag i ansiktet på det systerskap jag känt så starkt dagarna innan i och med hashtaggen #metoo, säger Paula

Finns det fortfarande tjejer som tror på armband och hashtags?

Systerskap haha, är det #vimotdom?

Finns det 0% män i #meetoo?
Citera
2017-11-03, 00:51
  #10
Medlem
Rätt söt tjej men var nog inte klädseln, utan hellre ett direktiv från ägaren av klubben. Ska fan inte taggas nå jävla #metoo på instagram/facebokk/lokalavis på detta jävla haket.
Citera
2017-11-03, 01:45
  #11
Medlem
T-80Us avatar
Med tanke på hur mycket tafsningar det är ute idag, främst av invandrarkillar/ensamkommande/vad fan de nu kallar sig, så är det med stor sannolikhet en rent förebyggande åtgärd.

Jag har en bekant som jobbat som ordningsvakt i många år i medelstora städer i sydvästra Sverige, och hans bestämda uppfattning är att tafsningar och sexövergrepp av olika slag ökat med flera hundra procent, i princip uteslutande utförda av diverse mörkhyade herrar. Samtidigt är det mycket mindre slagsmål och liknande idag.

Så, med hans utsago i minne, så tror jag att de helt enkelt ville undvika de ofrånkomliga sexuella övergreppen, och allt stök i samband med det.

Det kan feministerna gott tugga i sig, då de inte bara bejublat, utan också aktivt arbetat för dagens situation.
Citera
2017-11-03, 01:46
  #12
Medlem
De har arrangerat bilden ordentligt genom att lägga håret över axlarna på båda sidorna och brösten. Den sk tröjan är axellös och full av hål. Den ser faktiskt mer ut som en sexig bh än en tröja. Att hon har stora bröst gör ju inte klädseln mindre utmanande direkt. Sedan har de fotograferat henne sittande och utan ljus framifrån på kroppen.

https://www.expressen.se/nyheter/pau...for-lattkladd/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback