Det kan finnas massor av uppslag att hämta ur hennes yrkesutövning.
Jag vet inte vad som har framkommit här om hennes yrkesområde.
www.ulricehamn.se/stodochomsorg/arbetsmarknad/
Som chef över en sådan verksamhet var hon spindeln i nätet för de som står långt från arbetsmarknaden.
Alltså för personer som av fysiska, psykiska, sociala, missbruks eller av bristande språk, kompetens etc. står långt från möjligheten att försörja sig själva.
Det innebär också ett nära samarbete och förstås möten tillsammans med "klient" och de myndigheter som är involverade. Alltså som kan vara de som är aktuella ansvariga för individens nuvarande eller kommande beslut som migrationsverk, försäkringskassa, försörjningsstödsenheten eller arbetsgivare inom s.k skyddade arbeten.
Om jag läser mellan raderna om henne framstår hon som drivande att stödja andra chefer vid "obehagliga" beslut.
Utan att själv formellt fatta besluten kan en sådan person framstå som orsaken till dem.
Hon kanske genomskådade "bullshit", argumenterade emot och fick beslut att fattas som "klienter"
upplevde sig kränkta av.
Man ska heller inte glömma att i en liten kommun täcker enhetschefer för varandra vid frånvaro, så besluten kan också fattats vid en annan enhet.
Jag tänker att det är ett dråp. Hon stötte på någon i spåret som konfronterade henne för en upplevd oförrätt och situationen spårade ur.