2017-11-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu ställer jag inte TO mot Haglund utan jag menar bara att TO själv ville träna ett seniorlag och då det inte blir hos oss (isf hade han ju inte valt att lämna) är det bättre han får läroåren annorstädes.
Jag vill INTE se Haglund men som sagt jag ställer inte Haglund v.s. TO i mina tankar.

Det gick ju bra när vi tog in Roger som orutinerad kraft så inget fel i det, men jag tror som sagt att både klubben och dom själva vill att dom har sina läroår.

Undrar varför TO lämnar? Gren nu igen?

Sedan vad det gäller Seb, så tycker jag att det är underbart att han visar känsla. Om alla 11 hade gjort det. Då kanske saker varit annat.
Citera
2017-11-02, 08:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
http://www.aikfotboll.se/nyheter/daniel-sundgren-till-sjukhus

Ryktas om blodpropp i lungan, lungemboli. Inte helt uppmuntrande att läsa på om det ämnet. Att det är knäpptyst i rapporteringen gör ju inte att det känns bättre heller.

Mycket otäckt, men får man vård snabbt är det väl ingen fara?
Citera
2017-11-02, 11:03
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Mycket otäckt, men får man vård snabbt är det väl ingen fara?

Själva proppen är medicinskt inget farligt om man får vård i tid. Däremot ska inte en vältränad 25-30 år gammal man få lungemboli utan tyder på bakomliggande problem, typ cancer. Det är därför han är kvar gissar jag, man tar reda på varför.
Citera
2017-11-02, 11:29
Medlem
Petterrors avatar
Att en avstängd lagkapten kan gå ner till ett omklädningsrum i paus utan att bli straffad är ju rätt skevt.

Dif - Svff’s nya gullegrisar
Citera
2017-11-02, 11:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Att en avstängd lagkapten kan gå ner till ett omklädningsrum i paus utan att bli straffad är ju rätt skevt.

Dif - Svff’s nya gullegrisar

Straffa Källström? HAHAHAHA knappast va?

Hahaha rätt sjukt vad dif kommit undan med i år faktiskt. En solklar regelöverträdelse som man inte väljer att fälla för. Har nog aldrig varit med om att ett lag fått så många felaktiga fördelar med sig under ett år.
Citera
2017-11-02, 11:47
Medlem
5549s avatar
Regeln kring omklädningsrummet och avstängning gäller specifikt för ledare. Hade Kim varit tränare hade han stängts av.

Read it and weep:

https://pbs.twimg.com/media/DNnwRzFX4AAtZ04.jpg
Citera
2017-11-02, 11:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Regeln kring omklädningsrummet och avstängning gäller specifikt för ledare. Hade Kim varit tränare hade han stängts av.

Read it and weep:

https://pbs.twimg.com/media/DNnwRzFX4AAtZ04.jpg

Då vet vi. Bara för andra att utnyttja det efter behov.
Citera
2017-11-02, 11:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då vet vi. Bara för andra att utnyttja det efter behov.
Ja exakt, bra att vi har klarhet kring reglerna.
Citera
2017-11-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Redo att hålla med. Finns ingen anledning att starta en diskussion i detta skede. Möjligen efter säsongen men annars är det smartare att hålla käften.

Vad f-n ska Isaksson hålla tyst för när "fans" från Djurgårdsklacken skriker okvädningsord till honom just efter att han hållit nollan, att slå hårt mot hårt behövs tyvärr ibland? Du föredrar att han står där som en blyg mes och vänder andra sidan till?
Senast redigerad av mastodon111 2017-11-02 kl. 12:19.
Citera
2017-11-02, 12:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Hahaha rätt sjukt vad dif kommit undan med i år faktiskt. En solklar regelöverträdelse som man inte väljer att fälla för. Har nog aldrig varit med om att ett lag fått så många felaktiga fördelar med sig under ett år.

En incident? Ni borde flyttas ner 3 divisioner efter ert fittiga spel mot Häcken där ni gjorde mål.

Dock bör ledningen och Kim vara tillräckligt smarta och inte hamna i en sådan situation som man hamnade i pga att han skulle vara i omklädningsrummet. Det var jävligt klantigt bara det.
Citera
2017-11-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Vilka fördelar pratar du om? Bara rent objektivt skulle jag vilja veta.
Citera
2017-11-02, 12:47
Medlem
doughies avatar
Solklart beslut utifrån ordagrann läsning av tävlingsbestämmelserna. Juridikporr i nämndens motivering, likväl som i Nordins tillägg för egen del. Skillnad mellan utvisad och avstängd spelare.

http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_160327/scope_0/ImageVaultHandler.aspx171102093633-uq

(Reglerna är såklart dåligt formulerade, men det ska inte Kim drabbas av).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in