Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Jag har ändå svårt att tro att det var planerat att ske, för om så är fallet så måste han fan vara dummare än tåget. Självklart har han drömt om att få utföra ett sådant här dåd, men att det omsattes i verkligheten var en spontan handling tror jag.
Han hade gjort vissa förberedelser och kände sig jättepirrig av tanken på att han kunde döda henne om han ville. Han kan inte ha tänkt igenom scenariot särskilt väl, det visar ju valet av offer.
Om han valt att genomföra ett sådant här dåd på en prostituerad så skulle det finnas en viss sannolikhet att han skulle ha kommit undan med det. Jag tror att han helt enkelt inte kunde bärga sig, det fick gå som det går...
Självklart så har han tagit med sig vissa saker för att förbereda dådet, och det är ju överlagt, men att det skedde där och då är för att han hade dålig impulskontroll är min gissning.
Det kan också vara så att han verkligen trodde att han skulle klara sig, någon slags övertro på sig själv... eller så är han inte kapabel till mer avancerat tänk än så här helt enkelt.
Jag tror han inte fattade att det skulle bli så blodigt. Och nånstans tog lusten över, skit i konsekvenserna. Han förgick sig big time. Från att han tänkte sig lite tortyr, så blev han en reptil. Skada så mycket som möjligt. Fan - blev det så jävla mycket blod. Får nog sänka ubåten, det här kan jag aldrig städa upp.