2017-05-13, 23:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Denna timer borde väl funka http://www.clasohlson.com/se/Digital...ingsur/32-8618 ?

Så ställer man det bara tills man kommer hem från jobbet.
Fast den funkar ju inte som en inbygd ändå. Förstår inte riktigt meningen med en extern timer? Om du ska ha något som ska gå 6 h i slowcookern så sätter du ju timern på 6 h. När 6 h har gått slår den över till varmhållning i max 4 h eller vad det nu är. Kör du med extern timer så slår den av helt efter 6 h, medan du kanske fortfarande är på jobbet. Så kommer du hem till mat som det börjat växa bakterier i...
Citera
2017-05-14, 00:09
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fast den funkar ju inte som en inbygd ändå. Förstår inte riktigt meningen med en extern timer? Om du ska ha något som ska gå 6 h i slowcookern så sätter du ju timern på 6 h. När 6 h har gått slår den över till varmhållning i max 4 h eller vad det nu är. Kör du med extern timer så slår den av helt efter 6 h, medan du kanske fortfarande är på jobbet. Så kommer du hem till mat som det börjat växa bakterier i...

Grejen är att min slowcooker inte har en inbyggd timer . SJävla grytan håller sig nog varm minst 1 h fast den slår av sig.

Att dom ens tillverkar dom utan timer...
Citera
2017-10-29, 19:24
Medlem
Vad finns det för goda vegetariska recept för slowcooking?
Citera
2017-11-02, 06:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad finns det för goda vegetariska recept för slowcooking?
Satt och fundera på det ett tag, men kom på typ ärtor/bönor
Men tomatblandningar borde gilla lång tillagning.
Citera
2017-11-02, 14:29
Medlem
Bor väldigt simpelt. Ett rum med säng, diskmaskin, eluttag och en fullfjädrad toalett. Ingen spis, plattor eller dyl. Dock ett litet kylskåp. Anledningen till brist på plattor är att det saknas ventilation. Därför tänkte jag skaffa en slow cooker.

Nu vill jag ha tips på ENKLA recept, där man inte är i behov av att steka köttet innan osv. Kompletta måltider som görs i Slow cookern.
Citera
2017-11-02, 16:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrafninn
Bor väldigt simpelt. Ett rum med säng, diskmaskin, eluttag och en fullfjädrad toalett. Ingen spis, plattor eller dyl. Dock ett litet kylskåp. Anledningen till brist på plattor är att det saknas ventilation. Därför tänkte jag skaffa en slow cooker.

Nu vill jag ha tips på ENKLA recept, där man inte är i behov av att steka köttet innan osv. Kompletta måltider som görs i Slow cookern.
Denna körde jag i helgen.
http://www.delish.com/cooking/recipe...occoli-recipe/
Det var ett gott recept.
Sen kan du även ta recept där det står man ska bryna köttet, men av uppenbara skäl får du skippa det.
Citera
2017-11-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Satt och fundera på det ett tag, men kom på typ ärtor/bönor
Men tomatblandningar borde gilla lång tillagning.
mendet blir ju så fattigt med bönor i krossade tomater. Hur får man potatis bra i en slowcooker gryta.
Citera
2017-11-02, 16:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
mendet blir ju så fattigt med bönor i krossade tomater. Hur får man potatis bra i en slowcooker gryta.
Jo, jag tänker mer som bas där, ge recept så måste jag börja tänka.
Men menar då att de är nog bra som långkok i en slow cooker.

Det är ofta man tillsätter grönt mot slutet, min biff och broccoligryta var ju sånt.
Där tillsatte man maizena och broccoli mot slutet, sen fick det puttra i 20min.
Så bara avgöra när det är klart, så skickar man i potatisen tillräcklig stund innan.
Citera
2017-11-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, jag tänker mer som bas där, ge recept så måste jag börja tänka.
Men menar då att de är nog bra som långkok i en slow cooker.

Det är ofta man tillsätter grönt mot slutet, min biff och broccoligryta var ju sånt.
Där tillsatte man maizena och broccoli mot slutet, sen fick det puttra i 20min.
Så bara avgöra när det är klart, så skickar man i potatisen tillräcklig stund innan.
Men hur vet man när börjar närma sig klart då? Säg att jag ska ha i lite bönor, krossade tomater, kryddor och typ lök/vitlök, när ska potatisen i?
Citera
2017-11-02, 16:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men hur vet man när börjar närma sig klart då? Säg att jag ska ha i lite bönor, krossade tomater, kryddor och typ lök/vitlök, när ska potatisen i?
Jag antar man tärnar potatisen, vad kan det ta 10-15min.
Jag har personligen inte den erfarenhet av tillsätta potatis i en slow cooker för svara på frågan.
Jag vet det tar längre tid än i en vanlig kastrull som kokar.

Hitta detta ställe, kanske du kan inspireras av vegetariska recept där.
https://mariasmatintag.wordpress.com...y/slow-cooker/
Inte kollat kvalitén på recepten, det var tyvärr inte så många men du kan ju börja där och kanske hitta nått bra.
Citera
2017-11-08, 08:36
Medlem
då har även vi köpt en lagat mat 2 gånger i den kyckling och rebens spjäll blev gott värre
Citera
2018-07-14, 22:57
Medlem
Bruggens avatar
Lurar lite på att skaffa en crock-pot för att försaka lösa matlagningen vissa vardagar lite bätte. Vore skönt att komma hem till färdig gryta när man stressat till och från förskola och jobb. Drömmer om att laga grytor på typ linser/bönor, grönsaker och nåt protein. Typ komma hem till en färdig förenklad cassoulet en vanlig tisdag!

Någon som har en modell att rekomendera? Såg att just crock-pot har nån nyare variant där själva kärlet även går att ställa på vanlig spis för att bryna köttet / grönsakerna innan långkoket (så man slipper göra det i olika kärl + behåller alla köttsafter etc i grytan). Någon som har nån annan modell / märke att rekomendera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in