2017-11-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Tack! Det var från 2014, och den hemska hangarfilmen var från 2014. Kan han ha börjat trappa upp något just här? Eller är han extra upprymd för att han nyss har gjort nåt fanstyg. Något har nog inträffat 2014.
Föresten angående ”kriminell handling av gigantiska proportioner”, säger han att ingen naturligtvis får komma till skada, eller nåt sånt.. byfånen.

Det som förändrade Madsen 2014 var att han förlorade den juridiska tvisten med Bengtsson om företaget CS. Han blev totalt avklädd Allt och stod där bara i kalsonger.

Det drev honom att starta eget laboratorium.
Citera
2017-11-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-advokat-politiets-forklaring-er-direkte-forkert

Hm, advokaten vill inte direkt bekräfta styckningen. Hon kan bekräfta att han varit i förhör och erkänt griftefrid men vill inte gå in på detaljer om det.
De börjar bli desperata paret Held Engmark-Madsen. Advokaten backar lite när det gäller styckningen också. Madsen har väl börjat fatta att det bränns under fötterna nu. Skulle vara intressant att läsa förhören. Problemet är väl språket då, man får inte ut lika mycket när man inte klarar danskan flytande. Kanske kanske de släpper FUP:en pga allmänintresset. Men som jag förstod av en dansk medborgare här i tråden, så brukar det inte ske tyvärr.
Citera
2017-11-01, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här är en artikel från 2015 ang livstidsdömda i Danmark. Kan vara lite upplysande. Som du säger så är det ovanligt med livstid i Danmark. Återstår att se om Madsen kommer tillhöra dom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-sitter-danmarks-mest-hatade-man/

Citat:
Enligt Betina Hald Engmark har Madsen bara förklarat att han befann sig uppe i ubåtstornet medan Kim Wall befann sig nere i botten av farkosten, att det var undertyck och att det fanns avgaser i luften
"Avgaser i luften". Vilket då skulle vara kolmonoxid. Det är väl inte feltolkat kan jag tycka.

EDIT: För övrigt dör man inte av "avgaser i luften". Han är så ute och reser att han borde ha pass.

Mera du som är ute och reser.

Forvaring och livstid är två obestämda straff ungefär där slutar likheterna.

https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-advokat-politiets-forklaring-er-direkte-forkert

Citat:
»Min klient har forklaret, at der var et undertryk i ubåden og en masse udstødningsgasser, og en del af dem kan være kulilte. Men ikke at det var årsagen. Han har tværtimod sagt, at han ikke kender dødsårsagen,« siger Betina Hald Engmark til BT.

Madsen hävdar att han inte säger sig veta att dödsorsaken är "avgaser i luften". Det är vad Betina beklagar sig över, att åklagarsidan säger att Madsen hävdar kolmonoxidförgiftning.

Hinner du läsa och tänka efter innan du svarar?
Citera
2017-11-01, 12:17
Medlem
Citat:

Hm, advokaten vill inte direkt bekräfta styckningen. Hon kan bekräfta att han varit i förhör och erkänt griftefrid men vill inte gå in på detaljer om det.
Så här står det i Sydsvenskan:

Däremot står advokat Engmark fast vid att Madsen numera erkänner att han styckat den döda kvinnan och dumpat kroppsdelarna i vattnet. Något han inledningsvis tydligt förnekade
Citera
2017-11-01, 12:22
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Jaha... från artikeln: Enligt Betina Hald Engmark har Madsen bara förklarat att han befann sig uppe i ubåtstornet medan Kim Wall befann sig nere i botten av farkosten, att det var undertyck och att det fanns avgaser i luften.
Om det var undertryck I ubåten så måste det alltså vara så att motorn tog in luft via insuget nere i ubåten? Det är ju en betydligt enklare konstruktion än att ta luften från en snorkel, och kan vara en trolig konstruktion.

Om de gjorde fart genom vattnet och avgaserna släpptes ut akter om tornet så borde det inte komma in avgaser genom tornluckan, förutsatt att det inte blåste rakt akterifrån. Om så var fallet så skulle Madsen stått rakt i avgasmolnet, vilket dels inte är så trevligt, och dels så borde han veta att det kommer in avgaser i ubåten.

Jag har väldigt svårt att den klena motorn skulle lyckas byta ut allt syre i luften mot syrelösa avgaser... Särskilt om det blåste lite grann. Madsen får hitta på något annat, det finns duktiga fysiker som åklagarsidan kan anlita för expertutlåtande i den frågan, men mitt förnuft säger instinktivt nej.
Citera
2017-11-01, 12:27
Medlem
Citat:
Så här står det i Sydsvenskan:

Däremot står advokat Engmark fast vid att Madsen numera erkänner att han styckat den döda kvinnan och dumpat kroppsdelarna i vattnet. Något han inledningsvis tydligt förnekade

Har du läst artikeln i BT? Går inte att kopiera, tyvärr.

Edit:
Från Berlingske:https://www.b.dk/nationalt/raket-madsens-advokat-politiets-forklaring-er-direkte-forkert
Politiet kunne også mandag fortælle, at Peter Madsen har erkendt, at det var ham, der efterfølgende har gennemført parteringen af liget og siden har smidt alle ligdelene i Køge Bugt.

Det kan hans forsvarsadvokat ikke direkte bekræfte.

»Jeg kan bekræfte, at han har været til en genafhøring for nylig, og at han erkender sigtelse med usømmelig omgang med lig. Men jeg vil ikke gå i yderligere detaljer med det,« siger Betina Hald Engmark.
Senast redigerad av diva59 2017-11-01 kl. 12:33.
Citera
2017-11-01, 12:31
Medlem
Citat:
Har du läst artikeln i BT? Går inte att kopiera, tyvärr.
Ja, jag läste det. Undrar om det inte var en felskrivning. Faktiskt.
Citera
2017-11-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ja, jag läste det. Undrar om det inte var en felskrivning. Faktiskt.
Eller så är det fritt för spekulationer vad hon menar med att hon inte vill gå in i detaljer. Svårt att veta. Så länge hon inte uttryckligen säger att han absolut inte erkänt styckningen så anser jag att hans erkännande om styckning kvarstår.
Citera
2017-11-01, 12:42
Medlem
Citat:
Eller så är det fritt för spekulationer vad hon menar med att hon inte vill gå in i detaljer. Svårt att veta. Så länge hon inte uttryckligen säger att han absolut inte erkänt styckningen så anser jag att hans erkännande om styckning kvarstår.

Advokaten verkar missnöjd över åklagarens öppenhet i media. Tydligen har advokaten inte längre i daglig kontakt med sin klient.
Citera
2017-11-01, 12:45
Medlem
antoneriks avatar
Och där kom den fjärde versionen. Han vet inte hur hon har dött eftersom han var på däck då. Lika mycket BS som tidigare. Lika bra att han håller käft och tar emot sin välförtjänta livstidsdom.
Citera
2017-11-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Advokaten verkar missnöjd över åklagarens öppenhet i media. Tydligen har advokaten inte längre i daglig kontakt med sin klient.
Hon har ju själv varit åklagare och kanske jämför sig hur hon skulle gjort. Jag minns, ang kontakten, att hon sa att de har flera gånger i veckan telefonkontakt. Som jag förstod av en länk jag lade upp för nån timme sedan, får han bara ha besök en timme i veckan. Och den timmen får han fördela mellan hustrun och advokaten. Huruvida S*rid besöker sin man numera vet jag inte. Men advokaten har ju fler klienter än honom. Just nu är det väl kanske inte så himla mycket som behöver dryftas. Och förhören verkar går på sparlåga nu.
Citera
2017-11-01, 13:01
Medlem
Citat:
Hon har ju själv varit åklagare och kanske jämför sig hur hon skulle gjort. Jag minns, ang kontakten, att hon sa att de har flera gånger i veckan telefonkontakt. Som jag förstod av en länk jag lade upp för nån timme sedan, får han bara ha besök en timme i veckan. Och den timmen får han fördela mellan hustrun och advokaten. Huruvida S*rid besöker sin man numera vet jag inte. Men advokaten har ju fler klienter än honom. Just nu är det väl kanske inte så himla mycket som behöver dryftas. Och förhören verkar går på sparlåga nu.

Åklagaren har väl sagt det mesta, Peter står i sitt, av sig själv, inmålade hörn och advokaten vill inte ha en rättegång i pressen. Så det blir väl lugnt till nästa fynd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in