Citat:
Ursprungligen postat av
vargtavla
Det känns som att den här tråden har spårat lite. Oftast på FB brukar hemmahörande i orten komma med väsentlig information, men för mig (som bott i Ulricehamn i 23 år) har det varit ovanligt lite ”kunskap” eller vad man ska säga om fallet.
Jag har väldigt svårt för att tro att ingen sett något, eller BO för den delen, i tisdags. Det är alltid motionärer uppe vid Lassalyckan, när jag varit där en regnig eftermiddag möter jag MINST 7-8 personer på spåret. Dessutom är ”skogen” däruppe väldigt gles, så om man passerar - och det fortfarande är någorlunda ljust ute (eller när elljusspåret tänds) så ser man in en bit i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
unicornlady
Tycker det är märkligt att ingen information kommer fram. Polischefen menade ju någonstans att det passerar folk på platsen ca var 10:e minut. Jag tror det var hon som uttalat det i alla fall. Om så är fallet så bör ju GM vara hyfsat stark för att kunna först ha ihjäl BO och sedan förflytta henne. 10 minuter är ingen lång tid. Inte heller 30 som ska ha passerat tills kollegan sprang förbi och inte märkte någonting.
Om den mängden folk rör sig ute i motionsspåret även en regnig vardagseftermiddag så måste någon eller några motionärer ha mött Liselott.
Om gärningsmannen följt efter Liselott i spåret, även på avstånd, så hade andra motionärer mött även denne. Det verkar för mig osannolikt att en gärningsman skulle planera att förfölja Liselott i spåret om så många personer vanligtvis rör sig där. GM måste rimligtvis ha lokalkännedom. Alltså har gärningmannen väntat på Liselott i skogen vid platsen för överfallet.
OM det finns signalement på en person som förföljt Liselott så borde denna person vara av manligt kön och av europeisk härkomst. Denna slutsats drar jag eftersom tysken satt anhållen, såvida inte tysken satt anhållen pga annan omständighet.
Att Gm förföljt Liselott i spåret är uteslutet. Det vore under alla omständigheter totalt korkat. GM har kommit ut ur skogen bakom eller framför Liselott.