2017-10-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nu var nog hans poäng att underlaget för geriatrikvåldtäkter är tämligen klent, så man kan inte dra några statistiska slutsatser utifrån det.

Just i det här fallet känns det inte som ett typiskt hudingbrott, det enda någorlunda jämförbara fallet är väl hon som blev våldtagen och mördad i Uppsala eller var det var. Där var det ju en purvit som hade ihjäl henne.
Det finns väl flera jämförbara fall bara på 2000-talet?

Pernilla Hellgren
Cajsa Jonsson
Nancy Tavsan
Elin Krantz
Citera
2017-10-31, 17:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Pernilla Hellgren
Cajsa Jonsson
Nancy Tavsan
Elin Krantz

Men några av dessa var var tidigare bekantskaper till kvinnorna? Det skulle det väl kanske kunna vara frågan om här?
En sån här jobbsökar coach för FAS 3r i jobb och utvecklingsgarantin som inte fick fler uppdrag och företaget inte var lönsamt längre?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-31 kl. 17:59.
Citera
2017-10-31, 17:59
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Pernilla Hellgren
Cajsa Jonsson
Nancy Tavsan
Elin Krantz

Jag kanske var lite väl svävande, tänkte på överfall i motionsspår. Inget av ovan är väl helt analogt, då de alla var unga? Gäller det "bara" överfall så ligger väl snarare tanten i Torslanda närmare, hon var väl ute och plockade svamp eller vad det var och blev attackerad av en neger. Hon överlevde iofs, men blev väl blind på kuppen.
Citera
2017-10-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du som har lokalkännedom: hur är det med parkeringsplatser där, parkerar (vanligtvis) besökare till 5 o 10 km spåren på samma parkering som golfarna?

Har det förresten framgått var LH parkerade (hon körde väl sin bil dit?)?

Tänker att LH kan ha stött ihop med sin kommande banehen på parkeringen, att någon form av dispyt uppstod där.
Kanske hon tex hamnade i delo med någon utarbetad bitter tjänsteman på chefsnivå som åkt ut till golfbanan en regnig sen eftermiddag för att slå ur sig div uppdämd frustration?🤔
Någon som hade god kännedom om att spåret vid en viss punkt löper mycket nära det elfte hålet; bara att ta sig dit och råka multipeldubbelboogieputta tills det var dags att göra en avstickare in i skogen mot spåret till..
Bara en teori.

Golfbanans parkering och parkeringen till Lassalyckan är inte på samma plats. Skiljer ca 1 km mellan dom.
Citera
2017-10-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Det känns som att den här tråden har spårat lite. Oftast på FB brukar hemmahörande i orten komma med väsentlig information, men för mig (som bott i Ulricehamn i 23 år) har det varit ovanligt lite ”kunskap” eller vad man ska säga om fallet.

Tidigare när olyckor/brott skett i staden får man nästan direkt veta allt om händelsen. Men nu är det som att ingen vet något, det finns några få spekulationer om att det är tysken eller denne utländska pappa som blivit av med sina barn, men mer än så är det inte.

Någon frågade om folket är rädda i staden och inte vågat ge sig ut så kan jag svara:
Ja, människorna känner stor oro, men jag har inte direkt märkt en skillnad av att fler stannar inne än vad det varit innan.

Jag har väldigt svårt för att tro att ingen sett något, eller BO för den delen, i tisdags. Det är alltid motionärer uppe vid Lassalyckan, när jag varit där en regnig eftermiddag möter jag MINST 7-8 personer på spåret. Dessutom är ”skogen” däruppe väldigt gles, så om man passerar - och det fortfarande är någorlunda ljust ute (eller när elljusspåret tänds) så ser man in en bit i skogen.

Det här med att Matthijs var ute och golfade vid en ”konstig tid” som vissa uttryckt det, och att hon inte hört något från spåret:

Lena spelar golf stort sett oavsett väder, så fort hon får ledig tid så spelar hon. Detta vet jag eftersom min far också golfar ofta och ser henne däruppe i stort sett varje gång han är där.

Ljudet från Lassalyckan är ”isolerat” så det är inte konstigt alls att hon inte hörde något från påhoppet. Detta vet jag pga att när man orienterade däruppe och skulle ropa efter en kompis så var man tvungen att skrika så högt att det gjorde ont för att en kompis som var ca 150 meter bort skulle höra.

Jag är med hemmahörande i stan, likaså min man. Folk är livrädda iaf de jag känner och pratat med. Mammor som inte vågar lämna sina barn på dagis tdigt på morgonen osv. Jag har valt att flytta en liten bit utanför stan av den anledningen att de är mycket fel människor nu mera, dock jobbar ja fortfarande inne i stan.
Citera
2017-10-31, 18:33
Medlem
Europes avatar
Jag har inte läst alla nya inlägg. Kan jag slippa det genom att helt enkelt fråga om det har kommit fram några nya uppgifter från t.ex. polisen, eller är det fortfarande locket på?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(Överfalls)våldtäkter mot kvinnor i åldern 70-90 år är ett ganska obskyrt brott, och oavsett vad man har för politisk hemvist borde man nog inse att med de ändliga resurser som myndigheter har, så är det väl tveksamt om det är motiverat att kartlägga hudfärgen hos gärningsmännen, vi dessa brott?

Med det sagt så verkar det ju i och för sig inte röra sig om sexualbrott, i just det här fallet? Och dessutom var kvinnan inte 70 - 90 år, utan knappt 60? Finns också flera våldtäkter, och sexualmord, på gamlingar med svenska gärningsmän.

Jag förstår inte vad du vill säga med ditt inlägg. Jag skrev att det inte är uteslutet med sexbrott mot kvinnor som är knappt 60 år. För att poängtera detta, så skrev jag att jag känner till ett tjugotal våldtäkter mot kvinnor i åldern 70-90 i Sverige. Förvisso har samtliga GM i de fallen (d.v.s. när offret är 70-90 år) varit svarta, så det förefaller vara en nischad grupp GM i de brottsfallen. I förbigående har de flesta av dessa våldtäktsfall skett i offrets bostad (GM har brutit sig in), inte varit överfallsvåldtäkter utomhus, men eftersom ämnet var om kvinnor i 60-års åldern är potentiella våldtäktsoffer, så är kanske brottsplatsen i sig inte lika relevant. När det gäller kvinnor som inte ens är 60, så kan man väl misstänka att antalet potentiella våldtäktsmän är större.

Nej, jag vet inte om det här är ett sexualbrott. Senast jag läste tråden, så hade det bara framkommit att någon 25-åring skulle ha blivit tagen till förhör eller liknande, annars hittade jag ingen konkret information om brottet.
Senast redigerad av Europe 2017-10-31 kl. 18:38.
Citera
2017-10-31, 18:39
Medlem
Polisen cirkulerar med både civil och vanlig bil. De befann sig i närheten av gymmen för en stund sen.
Kan de tänka att det är en träningsnarkoman de söker efter?
Anabola steroider kan ju ge ett fasligt temperament har jag hört.
Citera
2017-10-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicornlady
Polisen cirkulerar med både civil och vanlig bil. De befann sig i närheten av gymmen för en stund sen.
Kan de tänka att det är en träningsnarkoman de söker efter?
Anabola steroider kan ju ge ett fasligt temperament har jag hört.

Kanske en kroppsbyggare som vart sned om hen blev omgådd av en tant med gångstavar? Rapporterna i media sade ju inledningsvis att hon skulle ut och jogga, Evy Palm var ju jämförelsevis till åren när hon överhuvudtaget började springa och var ju ingen snigel. Hon springer väl fortfarande fast hon är 75. Visserligen inte kanske lika fort som när hon sprang i OS och liknande men jag skulle tro att hon susar förbi många män i 30-40 års åldern.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-31 kl. 18:50.
Citera
2017-10-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske en kroppsbyggare som vart sned om hen blev omgådd av en tant med gångstavar? Rapporterna i media sade ju inledningsvis att hon skulle ut och jogga, Evy Palm var ju jämförelsevis till åren när hon övrhuvudtaget började springa och var ju ingen snigel. Hon springer väl fortfarande fast hon är 75. Visserligen inte kanske lika fort som när hon sprang i OS och liknande men jag skulle tro att hon susar förbi många män i 30-40 års åldern.

Tycker det är märkligt att ingen information kommer fram. Polischefen menade ju någonstans att det passerar folk på platsen ca var 10:e minut. Jag tror det var hon som uttalat det i alla fall. Om så är fallet så bör ju GM vara hyfsat stark för att kunna först ha ihjäl BO och sedan förflytta henne. 10 minuter är ingen lång tid. Inte heller 30 som ska ha passerat tills kollegan sprang förbi och inte märkte någonting.
Citera
2017-10-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicornlady
Tycker det är märkligt att ingen information kommer fram. Polischefen menade ju någonstans att det passerar folk på platsen ca var 10:e minut. Jag tror det var hon som uttalat det i alla fall. Om så är fallet så bör ju GM vara hyfsat stark för att kunna först ha ihjäl BO och sedan förflytta henne. 10 minuter är ingen lång tid. Inte heller 30 som ska ha passerat tills kollegan sprang förbi och inte märkte någonting.

Fast uppgiften om att det passerar folk var tionde minut är kanske höftad på överkant. Särskilt vad gäller denna tid på året?
Som jag ser det finns väl några osäkerhetsfaktorer, dels planerade tiden och slingan hon skulle valt inte riktigt verkar gå ihop, men hon kanske avsåg att vända och inte springa/gå hela sträckan, iså fall kanske hennes egen uppgift om hur länge hon skulle vara ute stämmer bättre? Kanske någon misstog henne för någon annan?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-31 kl. 19:07.
Citera
2017-10-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast uppgiften om att det passerar folk var tionde minut är kanske höftad på överkant. Särskilt vad gäller denna tid på året?
Mycket möjligt. Men de 30 minuter som uppgetts av kollegan borde ju stämma tycker man.
Citera
2017-10-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tydligen har Lena Matthijs själv varit vårdnadshavare för en afghansk flicka som har utvisats. Frågan är vem som fattade det beslutet?

https://www.etc.se/inrikes/har-rasar-polischefen-mot-sveriges-inhumana-asylpolitik
Migrationsverket eller domstolen. Inte BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in