2017-10-31, 20:44
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja jag har visat på statistik, men har du någon statistik som styrker ditt påstående att ålder inte är relevant när det gäller okända gärningsmän eller är det bara något som du tror.

Men ge dig, om det hade varit en ap-ghan som inte kunde hålla picken i styr så hade han för det första inte gett sig på LH, det finns bättre ”val” att ge sig på i så fall.
Och en kåt ap-ghan hade inte haft förmågan att tänka klart, släpa in henne i skogen och sen fly från platsen utan att lämna alldeles för mycket spår efter sig.
Personal på flyktingboendena hade larmat om det var någon som betett sig skumt de senaste dagarna, och polisen hade varit som hökar runt boendena.
Och att det inte finns något sexuellt utfört alls bevisas av det faktum att de låste in Rudi över helgen.
Jag tror inte den killen försökte ligga med en medvetslös tant i skogen.

Motivet i det här fallet är Inte överfall av sexuell karaktär.

Antingen en jävla dum random händelse, men med större sannolikhet något som hade med LHs jobb att göra.
Flyktingar alltså.

En flykting med motiv och vilja att hämnas så till den grad...

Vad i hela friden kan trigga en sådan gärning?
Att någon ”stjäl” ens barn kanske? Hum hum...

Vad faan gör polisen när de plockar in pundare och vurmar runt de lokala gymmen undrar jag? Inkompetens eller ren och skär rädsla och pk-sjuka?...

Är det nått Matthijs är skyldig till i så fall är det att styra sina minioner i fel riktning för att inte ge flyktingarna dålig publicitet..
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-10-31 kl. 20:46.
Citera
2017-10-31, 20:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Wow, kom att tänka på filmen "Den ofrivillige golfaren" där grannar till golfbanan satt med hjälmar på huvet. Kan hon ha blivit träffad av en golfboll?

En ny teori! Kanske har en golfare (fanns ju bara en på banan vid mordtillfälle) dödat henne utan att veta om det?
Jag ha alltid tyckt att det är förenat med livsfara att utöva nån motion över huvud taget.
https://nyheter24.se/sport/775342-fem-centimeter-at-sidan-sa-hade-jag-varit-dod
Citera
2017-10-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ja jag har visat på statistik, men har du någon statistik som styrker ditt påstående att ålder inte är relevant när det gäller okända gärningsmän eller är det bara något som du tror.
Ålder i sig är inte relevant men då ungdomar rör sig ute fler tider på ett dygn och dessutom i högre grad är alkoholpåverkade så visar det sig att den som blir våldtagen har en yngre ålder än pensionär. Statistik är inte så lätt man måste ta ed fler parametrar.
Citera
2017-10-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men ge dig, om det hade varit en ap-ghan som inte kunde hålla picken i styr så hade han för det första inte gett sig på LH, det finns bättre ”val” att ge sig på i så fall.
Och en kåt ap-ghan hade inte haft förmågan att tänka klart, släpa in henne i skogen och sen fly från platsen utan att lämna alldeles för mycket spår efter sig.
Personal på flyktingboendena hade larmat om det var någon som betett sig skumt de senaste dagarna, och polisen hade varit som hökar runt boendena.
Och att det inte finns något sexuellt utfört alls bevisas av det faktum att de låste in Rudi över helgen.
Jag tror inte den killen försökte ligga med en medvetslös tant i skogen.

Motivet i det här fallet är Inte överfall av sexuell karaktär.

Antingen en jävla dum random händelse, men med större sannolikhet något som hade med LHs jobb att göra.
Flyktingar alltså.

En flykting med motiv och vilja att hämnas så till den grad...

Vad i hela friden kan trigga en sådan gärning?
Att någon ”stjäl” ens barn kanske? Hum hum...

Vad faan gör polisen när de plockar in pundare och vurmar runt de lokala gymmen undrar jag? Inkompetens eller ren och skär rädsla och pk-sjuka?...

Är det nått Matthijs är skyldig till i så fall är det att styra sina minioner i fel riktning för att inte ge flyktingarna dålig publicitet..

Ska jag ge mig? Det är inte jag som har påstått att det var sexuellt, tvärt om. Jag tror mera på att det fanns ett verkligt motiv att mörda henne eller att det var något bråk som gick över styr.
Citera
2017-10-31, 21:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ska jag ge mig? Det är inte jag som har påstått att det var sexuellt, tvärt om. Jag tror mera på att det fanns ett verkligt motiv att mörda henne eller att det var något bråk som gick över styr.

Ber om ursäkt ifall jag misstolkade.

Alldeles för många vilda spekulationer i tråden om polischefer som slår ihjäl tanter med golfklubbor till kåta galningar som ruvar i skogen och överfaller tanter bara.

Osannolika scenarion helt enkelt.

Det tråkiga är att polisen (vad jag tror) slösat tid och energi på att leta efter GM bland stadens pundare och trash bara för att det ”passar” (?)
Medan jag samtidigt får inside-information från kommunhuset att polisen borde jobba mot en helt annan riktning.

Men det kanske de gör nu? Vi får väl hoppas det.
Att snurra runt gymmen och plocka in allehanda lokala pundare lär inte föra utredningen framåt iaf, snarare tvärtom, men det är ju det som till synes sker.

Matthijs kanske personligen önskar att det är Johannes anabola som är den skyldiga, men i själva verket är det kanske en fingerspets av ”pappans” nätverk som utförde gärningen?
Det är synd bara om polischefens egna motiv överskuggar verkligheten. Tjänstefel tror jag det kallas?

Vi får väl se.
Än ska vi inte ge upp hoppet på polisens kompetens.
Citera
2017-10-31, 21:46
Medlem
Ett tragiskt mord som förbryllar.
Antag att gärningsmannen inte alls var okänd för BO. Antag att BO stämt möte med någon. Och något gick snett. Som flera påpekat fanns det flera ingångar till spåret. Vi ska inte underskatta 60-åriga damer - det finns hemligheter även hos dem.
Ibland måste man vända på fler stenar än dem som är de mest troliga.
Citera
2017-10-31, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ber om ursäkt ifall jag misstolkade.

Alldeles för många vilda spekulationer i tråden om polischefer som slår ihjäl tanter med golfklubbor till kåta galningar som ruvar i skogen och överfaller tanter bara.

Osannolika scenarion helt enkelt.

Det tråkiga är att polisen (vad jag tror) slösat tid och energi på att leta efter GM bland stadens pundare och trash bara för att det ”passar” (?)
Medan jag samtidigt får inside-information från kommunhuset att polisen borde jobba mot en helt annan riktning.

Men det kanske de gör nu? Vi får väl hoppas det.
Att snurra runt gymmen och plocka in allehanda lokala pundare lär inte föra utredningen framåt iaf, snarare tvärtom, men det är ju det som till synes sker.

Matthijs kanske personligen önskar att det är Johannes anabola som är den skyldiga, men i själva verket är det kanske en fingerspets av ”pappans” nätverk som utförde gärningen?
Det är synd bara om polischefens egna motiv överskuggar verkligheten. Tjänstefel tror jag det kallas?

Vi får väl se.
Än ska vi inte ge upp hoppet på polisens kompetens.

Du får inside information från kommunhuset? Har de meddelat polisen, det borde de väl gjort tänker jag, ifall hon haft något ärende som varit lite "infekterat"? Mathijs var väl inte där som polischef och uttallade sig inte i egenskap av sådan heller, utan som vem som helst som råkat befinna sig i närheten där något hände. Hon säger väl inte mycket nu heller.

Men håller med i viss del om att man kanske inte framstår som att man letar brett. Senaste åren har det ju funnits en tendens att väldigt tidigt gå ut med att det "är ett vansinnesdåd" i en del fall. Det kan förståss vara för att det är lätt att säga till journalister om man nu av någon anlednkng inte vill säga ifall man har en viss inriktning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-31 kl. 21:54.
Citera
2017-10-31, 22:03
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du får inside information från kommunhuset? Har de meddelat polisen, det borde de väl gjort tänker jag, ifall hon haft något ärende som varit lite "infekterat"? Mathijs var väl inte där som polischef och uttallade sig inte i egenskap av sådan heller, utan som vem som helst som råkat befinna sig i närheten där något hände. Hon säger väl inte mycket nu heller.

Naturligtvis har de anställda inom kommunen delgett det de vet,
Polisen gick tidigt ut med beskedet att de jobbade på flera spår bl.a saker som rör LHs yrkesmässiga kopplingar.

Allmänheten i Ulricehamn lever på hoppet att Rudi ”fortfarande är misstänkt” och vill bara få det hela överstökat helst, vilket han kanske är, men de första signalerna från kommunhuset var gällande pappan som miste sina/sitt barn i ett omhändertagande, och är fortfarande tror jag.

Om nu Rudi är oskyldig så är det ju ett jävla övertramp där han förmodligen kommer få fly till Åre eller hem till Tyskland.
Är han skyldig så lär vi veta det innan veckan är slut.

Problemet är att dessa mörka män som tagit kontroll över vårt samhälle bakom kulisserna är ett nätverk format av ideologi och ursprung, och likt vid hedersmord så backas denne upp vid ett felaktigt beslut om omhändertagande.
GM är nog inte pappan själv, vilket gör det näst intill omöjligt att binda någon vid brottet.

Det är en markering mot samhället helt enkelt. Ungefär som polisstationerna som attackerats de senaste dagarna.

Jag tycker bara det är skamligt att polisen jobbar åt helt fel håll, iaf officiellt.
Men låt hoppas att jag har fel i mina antaganden.
Citera
2017-10-31, 22:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Ett tragiskt mord som förbryllar.
Antag att gärningsmannen inte alls var okänd för BO. Antag att BO stämt möte med någon. Och något gick snett. Som flera påpekat fanns det flera ingångar till spåret. Vi ska inte underskatta 60-åriga damer - det finns hemligheter även hos dem.
Ibland måste man vända på fler stenar än dem som är de mest troliga.

Ja, det är förbryllande. Vi vet så litet. BO känns väldigt anonym, inga anhöriga/kollegor som berätttar om hennes person. Kommunanställda beskrev henne som en superkvinna men det var väl väntat?
Men om privatpersonen Liselott vet vi ingenting. Kanske finns det hemligheter, det har väl de flesta av oss.
Citera
2017-10-31, 22:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjileha
Så lite så :-)

Det är ju självklart möjligt att "hamna" där om man som många åker dit pga utav att ha blivit rekommenderade, så är sällan man möter samma person där två gånger (Kan nog räkna på 1 hand de personer man sett flera gånger där under 10+ år).

Har gjort en liten karta här med min otroliga talang inom paint!
Har förklaring på "färgerna" på vägarna inom spoilern nedan.

https://image.ibb.co/cvyWyG/karta.png <---- kartan

Som kartan visar så finns det väldigt många vägar som snabbt leder in på spåret där hon hittades, skogen är också väldigt gles där det ser "tjockare" ut på kartan så är inte svårt att gå igenom. Så beroende på var personen utgått ifrån kan det ha handlat om 30 sekunder till mindre än 5 min till sin bil.

Några hade även skrivit att det är "konstigt" att hon var ute och gick när det regnade. Ulricehamn är i top 10 utav regnigaste städerna i Sverige så folk som bor där är ute i oavsett väder för annars hade man aldrig kommit ut...

Hoppas detta hjälper lite!
Super! Stort tack!

Verkligen en väldigt god hjälp för en utsocknes.

Trots alla stigar och vägar så får jag en starkt känsla av att det inte är en plats som en enstaka galning förvirrar sig till. Jag får en stark känsla av att en gärningsman borde ha någon form av lokalkännedom.
Citera
2017-10-31, 22:31
Bannlyst
Mina erfarenheter säger att polisen har 48h på sig att ta in en MGM. Därefter minskar chansen att klara upp fallet drastisk.
Lilla polisfröken bör nog då se sig om efter ett nytt jobb. Eller åtminstone ta ett par veckors golfsemester på sydligare breddgrader.
Citera
2017-10-31, 22:41
Medlem
Citat:

Jag är ingalunda säker på att det är sexualmord, du har kanske rätt i att det är ett annat motiv. Vad jag säger är att du utifrån statistik över sexualbrott (sexuellt ofredande, våldtäkt) inte kan avfärda sexualmord som mindre troligt bara för att offret är i övre medelåldern.

Sexualmord på främmande, slumpmässigt utvald kvinna i skogen är ett annat brott än våldtäkt och sexuellt ofredande och följdaktligen skiljer sig både GM och vikitmologiska aspekter från tafs på krogen eller våldtäkt på hemmafesten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in