2017-11-01, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Med tanke på vad vi vet är inte ditt scenario helt fel. - PM skulle naturligtvis säga att bröststicket åsamkades KW i punkterande syfte, men... - För att återgå till avgasförgiftningen: Hur troligt är det att man lägger sig att sova i ett utrymme där någon nyligen avlidit till följd av giftiga gaser? - Hur lång tid tar det att vädra ut sådana gaser - och hur vet man att de är helt borta?

Tidigare version med den här tuppluren uppfattar jag mer som att PM velat understryka dels sitt chocktillstånd; sin psykiska utmattning, och dels att han velat beskära tiden för att troliggöra att han sjöbegravt KW i helt tillstånd, dvs knappast varit i stånd att stycka henne.

I sin senaste version är PM mer i behov av att visa att styckningen vållat honom så många problem att han flera gånger hanterat sin kniv på ett felaktigt sätt; att han prövat att från insidan komma åt att skära av benen, osv. - Det är bara att hoppas att avd. rättsmedicin kan överbevisa honom om att allt han gjort varit både välriktat och målinriktat - och att de enda avgaserna kommer från honom själv.

Det märkliga uppstår dock, när skadorna i underlivet visat sig gjorda före dödens inträdande medan däremot själva styckningen uppstått efter dödens inträdande.

Då blir det lite småknepigt för Madsen.
Citera
2017-11-01, 01:11
Medlem
Problem med styckning

Letsdoit; Var har detta framkommit?

http://I sin senaste version är PM m...n honom själv.

EDIT: jag förstod sen att det var en tolkning du gjorde..., förståelig!
Senast redigerad av Lampkrona 2017-11-01 kl. 01:32. Anledning: Fel
Citera
2017-11-01, 01:17
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har aldrig hört talas om den kvinnan. Vem är hon??? Vet vi något om henne? Polisen måste ha belagt henne med strängt yppandeförbud innan rättegången i så fall.

Nej, PM kommer inte bryta ihop såsom vi tänker oss det, Möjligen i ilska och frustration. Hans själ (om han har någon) är inte konstruerad såsom vi vanliga människor tänker oss.

Ja men exakt, vem är den kvinnan?? Eller var det Deidre King igen? Som bokade om ubåtsturen till dagen efter? Är det en tredje kvinna inblandad så är det ju högst märkligt att alla är inbokade i samma veva eller? Då har han ju planerat att någon av dom skulle han ta, det får bli den som passar bäst in i sammanhanget i så fall och nu blev det KW.
Fast det blev ju ödesdigert för PM denna gång, helt klart är att han gjort detta förut och kommit undan med det. Polisen får helt sonika, gå till botten med, och försöka få ihop ALLA Nautilus turer och dyk som PM gjort och snoka upp ALLA som har sett, hört och ev fått åka med och kommit i land med livet i behåll, som t e x Deidre King och ta reda på samtliga fakta, denne sa ju också att hen hade varit på Nautilus flera gånger. Vilka fler har blivit inbjudna? Hans fru? Vänner o bekanta? Eller random personer som de norska killarna? Folket som varit runt omkring honom vet, det gäller bara att hitta dom och ställa dom rätta frågorna.
Jag tror att det var han som dödade och styckade japanskan, han var då 15 år, i pubertetskris och blev driven att omsätta sina fantasier till verklighet.
Senast redigerad av Zylfiden 2017-11-01 kl. 01:38.
Citera
2017-11-01, 01:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du sätter citat-tecknet på fel ställe

Polisen skulle aldrig uttrycka sig som så att "Man gör detta....", utan det är GW som drar en slutsats utifrån det polisen sagt, om varför de säger som de gör.
Och tvivlar inte på det GW säger i detta fallet, tvärtom är ju det vad som framhållits i tråden under en längre tid. Det är GW som är på efterkälken här. Han är så fast i sina standardiserade gärningsmän att hans slutsatser kommer långt efter alla andra.

I helvete att jag sätter något citat-tecken på fel ställe. Har du ens sett vad han säger? Du kan ju inte ens sett vad han säger när du menar att jag sätter det på fel ställe.

Nu citerar jag Leif ORDAGRANT. "Och sedan SÄGER MAN (danskarna) att man gör detta mot bakgrund av dom 14 knivstick som man hittat i hennes könsdelar".

Så det är absolut inget som han själv hittar på, det är vad danska polisen säger. Så det kan vi ta som fakta.

Man utvidgar brottsrubriceringen till annat än könsligt sexuellt umgänge med särskilt försvårande omständigheter, mot bakgrund av dom 14 knivsticken. Punkt.

Om du inte tror mig, kolla 39:40 in i avsnittet:
https://www.svtplay.se/video/1572272...g-15-avsnitt-3
Citera
2017-11-01, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja men exakt, vem är den kvinnan?? Eller var det Deidre King igen? Som bokade om ubåtsturen till dagen efter mordet? Är det en tredje kvinna inblandat så är det ju högst märkligt att alla är inbokade i samma veva eller? Då har han ju planerat att någon av dom skulle ha ta, det får bli den som passar bäst in i sammanhanget i så fall och nu blev det KW.
Fast det blev ju ödesdigert för PM denna gång, helt klart är att han gjort detta förut och kommit undan med det. Polisen får helt sonika, gå till botten med, och försöka få ihop ALLA Nautilus turer och dyk som PM gjort och snoka upp ALLA som har sett, hört och ev fått åka med och kommit i land med livet i behåll, som t e x Deidre King och ta reda på samtliga fakta, denne sa ju också att hen hade varit på Nautilus flera gånger. Vilka fler har blivit inbjudna? Hans fru? Vänner o bekanta? Eller random personer som de norska killarna? Folket som varit runt omkring honom vet, det gäller bara att hitta dom och ställa dom rätta frågorna.
Jag tror att det var han som dödade och styckade japanskan, han var då 15 år, i pubertetskris och blev driven att omsätta sina fantasier till verklighet.

Deidre King skulle besöka honom dagen efter (han inställde).

Han hade inbjudit en tjej att komma, men hon avböjde då hennes kompisar inte fick följa med (hon vill inte vara ensam m Peter), därför fick han tid för utflykten för Kim. Tjejen hade tur, Kim fick otur.

Om jag fattat det rätt.
Citera
2017-11-01, 01:56
Medlem
Tänk om han gjort det förut i den förra ubåten han sänkte? Det kanske inte var bara av hämndbegär han sänkte den. Han kan ha haft en ytterligare agenda där.
Citera
2017-11-01, 02:00
Medlem
Vad är det som är så speciellt med detta fall? är det ubåten eller att det är en svensk kvinna som är bo?
Citera
2017-11-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Vad är det som är så speciellt med detta fall? är det ubåten eller att det är en svensk kvinna som är bo?

Att hon var så utlämnad. Hon kunde inte försvara sig med pepparspray elle judo, för hon kunde inte manövrera ubåten. Hon var förlorad i vilket fall.
Sen finns det många andra fall där de inte heller kunnat försvara sig. Lika otäcka fall det!
Citera
2017-11-01, 03:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Ett förbannat kattrakande och hyllande av denne danske byfåne till att vara ett geni.
Karln är en jubelidiot och brottet som sådant går helt i linje, han kommer upp med ubåten men att kvinnan som var med honom ned saknas...
Det är bara det att våra system kräver ett satans jamsande även i det rent uppenbara.
Citera
2017-11-01, 05:55
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håller med dig om Madsen och Möller plus att de har ändrat sina historier många gånger också så de inte blir trovärdiga.
Två psykopater/narcissister inom samma skrå, dvs grova brott.
Jag tror inte ens att det bekommer vare sig Madsen eller Möller att alla ändringar av historierna gör att de har noll trovärdighet.
De struntar i att folk anser dem vara respektlösa lögnare. De kan inte känna av eller ta till sig kritiken och ifrågasättanden. De ser det hela som ett spel. Det polisen och åklagaren påstår eller har bevis för - detta skall besvaras på så sätt att de tror att svaren är svåra att motbevisa. Då tror de att de kan "vinna". Spelar ingen roll hur sjuka bortförklaringarna kan tyckas vara för gemene man, det enda som spelar roll är att det skulle kunnat passa in i händelseförloppet, även om alla förstår att det bara är lögner och stolligheter. Än är det inte "Game Over" tycks de tro.
Båda är nog de allra sista att förstå att det är precis det det är.
Citera
2017-11-01, 06:04
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Brottet har skett på en hemmabyggd ubåt, förmodad GM är ett excentriskt "geni"/kändis (mer eller mindre) samt faktumet att det är ett styckmord som är utfört pga förmodad sadism och inte för det är praktiskt vid avskaffande av den mördade kvinnan/kroppen. Och sist men inte minst är det en journalist som mördats vilket gett det hela rätt mycket utrymme i pressen.

Det är massor med omständigheter som gör detta mord intressantare än de sedvanliga gängrelaterade skjutningarna!
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-11-01 kl. 06:07.
Citera
2017-11-01, 06:54
Medlem
everythingiss avatar
Vi vet ju att Madsen hade fantiserat om att utföra detta brott, förmodligen med sexuella motiv, men skit i motivet... Jag tänker mig att han med lust satte planen i verket och säkert njöt som fan... Men, det jag hoppas på är att han fick en jävligt bitter eftersmak i munnen när han var klar, ni vet, ungefär som när man knullade på den äckligaste bruden för att man var så jävla kåt... och direkt efter man blev klar så kändes det bara äckligt och smutsigt.

Jag är övertygad om att PM inte kommer att tycka att de där timmarna med Kim kommer att vara värda resten av livet i fängelse eller på rättspsyk. Även om han förmodligen inte känner ångest, så kommer han ändå ha någon slags efter runken ångest, och ännu bättre blir det om de ser till att han varken får mecka eller plugga på anstalten... Så hans liv bara består av långtråkig förvaring, det är nog det bästa sättet att straffa aset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in