Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det är något jag tar för givet. - Varför skulle han ta en tupplur i sin nya version av vad som hände? - Sov han på däck..?
Av allting jag har hört, så finns det fortfarande ingenting som motsäger det scenariot jag framlade för längesedan. Inte heller kolmonoxidfantasin emotsäger den.
KW dog under första dyket. Låt oss då istället anta att hon dog första timmen efter första dyket, eftersom ubåten i det scenariot måste ha varit i ytläge. Observera nu att denna teori då alltså, på din begäran, utgår från att PM talar sanning om koloxidförgiftningen. PM finner då sin chans att leva ut några av sina drömmar. Att hugga en nydöd kvinnokropp i slidan och sedan stycka henne. Så det göra han omedelbart. Det måste han eftersom knivsticken utförts nära inpå döden.
Sedan vet han efter diskussioner med sina kompisar att bästa stället att dumpa ett lik är kögebukten. Så dit styr han kosan. Han anländer runt 3-4 tiden på natten. Dumpar kroppen i havet. Går ner i uläge, och sover 2-3 timmar. När han kommer till ytläge igen inser han att han är eftersök, och vad som hände sedan vet vi redan.
Jag tvivlar inte en sekund på att han sov. Han sov säkert gott, som ett barn. Så nöjd med sitt nattverke, det svinet.
Men att KW skulle dött av koloxidförgiftning är bara en fantasi. Varför annars ett kniv i bröstet?
Kniven i bröstet har en mycket viktig funktion, troligen den viktigaste delen av allt som PM företog sig den där kvällen/natten, i PM's ögon.
Nämligen att tillfoga KW en sådan skada, att hon skulle komma att inse att hon skulle dö. Knivsticken i slidan kunde hon bara känna, inte se. Hon kunde inte av den smärtan komma till insikten att hon skulle dö. Men med en kniv i bröstet, fastbunden, med galningen Madsen, kunde hon nog inte undgå den insikten. Kanske räddade hoppet henne undan att uppfylla PM's önskan, kanske, förhoppningsvis, dog hon utan att inse att hon skulle dö.