2017-10-31, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja. Det måste det. Annars faller det in under andra brottsrubriceringar.

Okej, vilka andra danska brottsrubriceringar?
Citera
2017-10-31, 23:47
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror också att hon tyvärr torterades när hon var vaken :-(
Han, en impotent sexualsadist (de är ofta impotenta, dessa monster).
Han kommer inte få det lätt i fängelset.

Ja,det är ju att se skräcken han "går igång på",så tyvärr,självklart var hon levandes/vaken vid tortyren.
Aha,flertalet är impotenta,så dessa sadistiska "utövningarna" är deras enda chans till utlösning?
Du verkar ju riktigt insatt,intressant att få veta.
Citera
2017-10-31, 23:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Den innehåller två dyk. Din "tupplursteori" kan hända i det andra dyket, och varifrån får du "den korta tid som stod till buds??".
I sin tupplursversion lägger sig PM att sova i c:a 2 h - efter att KW fått den tunga luckan över sig och rasat ned i tornet - och PM styckar henne inte (vilket tar tid). När han vaknat sjöbegraver han henne.

Nu vet vi att han styckat henne och kanske skulle behöva sin tupplurstid till detta. - Och om KW avlidit till följd av avgasförgiftning så bör hon ha befunnit sig nere i u-båten - varefter hon styckats.

Undrar således fortfarande när PM lägger in sin tupplur under den dramatiska avgasseglatsen? - Vi har ju ännu inte hört hela historien, så vem vet vilka svar han kan ge..? - Och om 14 knivstick ska härröra från styckningen så vittnar detta om en mycket ovan och klantig styckare. - Kanske får vi svar även på detta mysterium - om inte rättsläkarna dessförinnan har löst det.
Citera
2017-11-01, 00:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna förklaring lämnade Peter Madsen förut, varför han hämtade sågen:

Han skulle bygga en form. Jag vet inte för slags "form", men det är inte ovanligt att de byggs i trä ibland.

Nu var detta förstås en lögn. Men som förklaring som sådan är den inte omöjlig.
Nä, danska "en form for plateau" blir på svenska "en sorts plattform". Vi kan ju på svenska säga "en form av" i betydelsen "en sorts", "ett slags". Han sade sig alltså inte ha byggt någon form utan en plattform, kanske en trähylla att stå på eller något sådant.

Om det ska vara en möjlig förklaring till varför han hade med sig en såg till ubåten så får där väl nästan finnas någon nysnickrad plattform eller brädor som skulle kunna användas till en sådan. Finns ingetdera i ubåten så är det ju jäkligt konstigt varför han skulle dit med sågen.
Citera
2017-11-01, 00:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är något jag tar för givet. - Varför skulle han ta en tupplur i sin nya version av vad som hände? - Sov han på däck..?

Av allting jag har hört, så finns det fortfarande ingenting som motsäger det scenariot jag framlade för längesedan. Inte heller kolmonoxidfantasin emotsäger den.

KW dog under första dyket. Låt oss då istället anta att hon dog första timmen efter första dyket, eftersom ubåten i det scenariot måste ha varit i ytläge. Observera nu att denna teori då alltså, på din begäran, utgår från att PM talar sanning om koloxidförgiftningen. PM finner då sin chans att leva ut några av sina drömmar. Att hugga en nydöd kvinnokropp i slidan och sedan stycka henne. Så det göra han omedelbart. Det måste han eftersom knivsticken utförts nära inpå döden.

Sedan vet han efter diskussioner med sina kompisar att bästa stället att dumpa ett lik är kögebukten. Så dit styr han kosan. Han anländer runt 3-4 tiden på natten. Dumpar kroppen i havet. Går ner i uläge, och sover 2-3 timmar. När han kommer till ytläge igen inser han att han är eftersök, och vad som hände sedan vet vi redan.

Jag tvivlar inte en sekund på att han sov. Han sov säkert gott, som ett barn. Så nöjd med sitt nattverke, det svinet.

Men att KW skulle dött av koloxidförgiftning är bara en fantasi. Varför annars ett kniv i bröstet?

Kniven i bröstet har en mycket viktig funktion, troligen den viktigaste delen av allt som PM företog sig den där kvällen/natten, i PM's ögon.

Nämligen att tillfoga KW en sådan skada, att hon skulle komma att inse att hon skulle dö. Knivsticken i slidan kunde hon bara känna, inte se. Hon kunde inte av den smärtan komma till insikten att hon skulle dö. Men med en kniv i bröstet, fastbunden, med galningen Madsen, kunde hon nog inte undgå den insikten. Kanske räddade hoppet henne undan att uppfylla PM's önskan, kanske, förhoppningsvis, dog hon utan att inse att hon skulle dö.
Senast redigerad av trngw 2017-11-01 kl. 00:06.
Citera
2017-11-01, 00:04
Medlem
Men kan undra om inte den sista versionen är hans önskescenario just nu, att få somna in omsluten i sin älskade Nautilus trygga boning, med de ljuva minnena av sin gärning.
Citera
2017-11-01, 00:07
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Av allting jag har hört, så finns det fortfarande ingenting som motsäger det scenariot jag framlade för längesedan. Inte heller kolmonoxidfantasin emotsäger den.

KW dog under första dyket. Låt oss då istället anta att hon dog första timmen efter första dyket, eftersom ubåten i det scenariot måste ha varit i ytläge. Observera nu att denna teori då alltså, på din begäran, utgår från att PM talar sanning om koloxidförgiftningen. PM finner då sin chans att leva ut några av sina drömmar. Att hugga en nydöd kvinnokropp i slidan och sedan stycka henne. Så det göra han omedelbart. Det måste han eftersom knivsticken utförts nära inpå döden.

Sedan vet han efter diskussioner med sina kompisar att bästa stället att dumpa ett lik är kögebukten. Så dit styr han kosan. Han anländer runt 3-4 tiden på natten. Dumpar kroppen i havet. Går ner i uläge, och sover 2-3 timmar. När han kommer till ytläge igen inser han att han är eftersök, och vad som hände sedan vet vi redan.

Jag tvivlar inte en sekund på att han sov. Han sov säkert gott, som ett barn. Så nöjd med sitt nattverke, det svinet.

Kolla 18:20 och frammåt in i denna video så får du tidslinjen.

https://www.svtplay.se/video/1550982...=auto&tab=2017
Citera
2017-11-01, 00:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kolla 18:20 och frammåt in i denna video så får du tidslinjen.

https://www.svtplay.se/video/1550982...=auto&tab=2017

Jo då, har sett det där.

Den kända tidslinjen emotsäger inget av det jag beskrivit. Tvärtom är det den tidslinjen jag utgår ifrån.
Däremot så är GW där igen och framlägger sina antaganden som vore de fakta. Eller så har danska polisen teknisk bevisning för det GW säger, har delat med sig av den till GW, och låter GW ge uttryck för den i svensk tv. Yeah right.

Det kan vara som GW säger. Det kan vara som jag säger. Jag har haft mer rätt än GW i mina antaganden hittills Så rent statistiskt sätt har jag rätt och GW fel, det kan inte ens GW förneka

Det intressanta med tidslinjen, och det som jag menar är en stark indikation på att mordet skett under första dyket. Är det faktum att planen var att ubåten skulle vara tillbaka i hamn vid 22. Men inte kommer upp till ytan igen förrän vid 2330. Och då 1-2 timmars färd utanför hamnen.
Jag vill minnas att det sagts att första dyket varade ca 2 timmar. Vilket innebär att dyket påbörjades 2130, en halvtimme innan de skulle vara tillbaka. Vilket verkar sent, men så kan det ju vara. KW har sannolikt då trott att dyket inte kommer vara en särskilt lång stund. Ner på botten, och upp igen, i princip. Säkert har PM även lett henne att tro det. Men väl där nere ... Två timmar räcker gott för PM att göra det han ska. Han hinner till och med stycka kroppen på den tiden om han bara är inställd på att det är det han ska göra.
Citera
2017-11-01, 00:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"fordi han skulle bygge en form for plateau nede i ubåden"
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nä, danska "en form for plateau" blir på svenska "en sorts plattform". Vi kan ju på svenska säga "en form av" i betydelsen "en sorts", "ett slags". Han sade sig alltså inte ha byggt någon form utan en plattform, kanske en trähylla att stå på eller något sådant.

Ok. Det danska språket kan vara lite knepigt ibland.
Citera
2017-11-01, 00:26
Medlem
trngws avatar
Det är ju helt jävla makalöst att ni fortfarande inte har kommit över den där förbenade sågen (om man nu får uttrycka sig så)

Ända sedan vi fick höra om obducentens uttalande om hur KW styckats har till och med människor helt utan egen hjärnkapacitet kunnat förstå sågen. Och nu har PM till och med själv erkänt det hela, så inte ens en hjärndöd kan tveka på den punkten längre.
Citera
2017-11-01, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är ju helt jävla makalöst att ni fortfarande inte har kommit över den där förbenade sågen (om man nu får uttrycka sig så)

Ända sedan vi fick höra om obducentens uttalande om hur KW styckats har till och med människor helt utan egen hjärnkapacitet kunnat förstå sågen. Och nu har PM till och med själv erkänt det hela, så inte ens en hjärndöd kan tveka på den punkten längre.

Kommit över vad och förstå vad?

Att sågen använts till styckning har väl varit klart under ganska lång tid nu. Men frågan gäller alltså om det funnits någon realism i Peter Madsens förklaring (lögn) om sågen eller om det helt saknats realism.

Att såga i trä med denna såg är realistiskt. Att såga i metall med denna såg är inte realistiskt. Osv.
Citera
2017-11-01, 00:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Men att KW skulle dött av koloxidförgiftning är bara en fantasi. Varför annars ett kniv i bröstet?

Kniven i bröstet har en mycket viktig funktion, troligen den viktigaste delen av allt som PM företog sig den där kvällen/natten, i PM's ögon.

Nämligen att tillfoga KW en sådan skada, att hon skulle komma att inse att hon skulle dö. Knivsticken i slidan kunde hon bara känna, inte se. Hon kunde inte av den smärtan komma till insikten att hon skulle dö. Men med en kniv i bröstet, fastbunden, med galningen Madsen, kunde hon nog inte undgå den insikten. Kanske räddade hoppet henne undan att uppfylla PM's önskan, kanske, förhoppningsvis, dog hon utan att inse att hon skulle dö.
Med tanke på vad vi vet är inte ditt scenario helt fel. - PM skulle naturligtvis säga att bröststicket åsamkades KW i punkterande syfte, men... - För att återgå till avgasförgiftningen: Hur troligt är det att man lägger sig att sova i ett utrymme där någon nyligen avlidit till följd av giftiga gaser? - Hur lång tid tar det att vädra ut sådana gaser - och hur vet man att de är helt borta?

Tidigare version med den här tuppluren uppfattar jag mer som att PM velat understryka dels sitt chocktillstånd; sin psykiska utmattning, och dels att han velat beskära tiden för att troliggöra att han sjöbegravt KW i helt tillstånd, dvs knappast varit i stånd att stycka henne.

I sin senaste version är PM mer i behov av att visa att styckningen vållat honom så många problem att han flera gånger hanterat sin kniv på ett felaktigt sätt; att han prövat att från insidan komma åt att skära av benen, osv. - Det är bara att hoppas att avd. rättsmedicin kan överbevisa honom om att allt han gjort varit både välriktat och målinriktat - och att de enda avgaserna kommer från honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in