2017-10-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Historien om kolmonoxidförgiftning kan vara ett sätt för Madsen att försöka förklara bevisning som polisen lagt fram, exempelvis att rättsläkaren konstaterat att hon dött av kvävning.

Vi vet att polisen berättar allt de vet för Madsen och hans försvar och vi vet att det handlar om mer saker än vad som läcker ut i media. Historien om kolmonoxidförgiftning ska säkert ses som ett sätt att försöka förklara något som vi ännu inte vet - det finns ju en ocean av sätt att råka dö på och det finns säkert en anledning till att han drog till just med kolmonoxidförgiftning.
True
Citera
2017-10-31, 23:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Någon mening handlade om det, men resten var spekulationer, och vad jag var ute efter, var att GW's uttalanden inte kan användas som belagda fakta, inte mer än så.
OK, då fick du fram ditt budskap!
Citera
2017-10-31, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om knivsticken kunnat uppstå efter döden skulle det i min värld inte gå att använda den brottsrubriceringen. Utan då hade det fallit in under brott mot griftefriden, som styckningen också gör... Förstår du hur jag tänker?

Hänger alltid med oavsett nivån.

Gällande en utvidgad rättsmedicinsk undersökning, hur lång tid tar en sådan?

Preliminär eller slutgiltig, du väljer ...
Citera
2017-10-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så här tänker jag och har tänkt hela tiden:
Att PM ville och skulle mörda var planerat, men när och vem offret skulle bli visste han nog inte förrän strax innan han träfade KW. Hon var det perfekta offret för hon utmanade säkert hans superuppblåsta ego med att kanske le lite försmädligt åt hans skryt och storvulna planer, kanske ifrågasatte dem också - plus att hon var i en mycket högre division än han ur både intellektuellt och intelligentsmässigt perspektiv. Vacker och klok.

En narcissist AVSKYR människor som glänser (mer än de själva, särskilt i deras egen närhet) och den som på medvetet eller omedvetet kränker deras ego eller hindrar deras planer - är i vägen för dem -
ligger väldigt illa till för att råka ut för en hämndaktion av något slag.

Hela historien är överfull av såna exempel på dito personer. I omedelbar närhet i nutid i USA har vi Donald Trump som ett talande exempel. Här har vi ett annat kriminalfall som går parallellt med detta: Arbogafallet med Johanna Möller i centrum.

EXAKT. Kränkningen behöver inte vara ord eller handling från t.e.x. Kim här, det räcker med ATT Madsen känner sig kränkt. Bara i dess Närvaro.

Det är en anledning varför psykopater är så oberäkneligt livsfarliga. Dom visar ingenting, det bara exploderar.
Citera
2017-10-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt åklagaren har styckningen skett EFTER döden.

Från förhandlingen 3 oktober:

”Desuden er amputationen foregået efter dødstidspunktet”

http://ekstrabladet.dk/112/peter-mad...vinder/6853445

Ok. Kanske är det så, men sticken har han orsakat henne medan hon levde. Helt klart. Fast varför skulle en sexualsadist (som han ju uppenbarligen är) döda en person och sen stycka henne? Det finns andra morbida störningar/parafilier som håller på med sånt som "enbart" styckning. Men till dessa tror jag inte PM hör. Det är inte såna sidor han har besökt på sin dator.
Citera
2017-10-31, 23:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
När man tror saker finns så klart alltid en möjlighet att man har fel. Men jag forsätter tro så, oavsett om du säger att jag har fel. Jag kan svara med att det är du som har fel.

Han har vetat om knivsticken jävligt länge ja. Men inte att dom uppstått innan döden. Därför lägger han fram den brottsrubriceringen nu i fjärde förhandlingen. Oavsett hur mycket du säger att jag har fel, så tror jag fortfarande så är fallet. Tills jag motbevisas, då håller jag ödmjukt käft.

Helt enig med dig. Rättsmedicin har kunnat analyserat närmare i tid ang knivsticken sedan förra uttalandet vilket då var med förbehåll : under , innan eller efter dödens inträde. Nu har de uppenbart fått ett resultat, som gjorda innan dödens inträde. Och som sagts, den utvidgade brottsrubriceringen gäller annat könsligt umgänge än samlag, och de refererar till knivsticken.

Det innebär för mig att kniven använts på ett sexuellt sätt när hon varit vid liv. Han har som jag och några flera benämner det "knullat henne med kniven", vilken inte alls är ovanligt i sexualsadistiska sammanhang. Därför som det kan kallas tortyr, annars vore det ju att beakta som åverkan på lik om de tillfogats efter dödens inträde, och inte heller annan sexuell samvaro, vilket alltså förutsätter att kroppen varit levande.
Det borde i så fall ha kallats nekrofili - sexuell aktivitet med lik om hon var död vid knivsticken.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-31 kl. 23:33.
Citera
2017-10-31, 23:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Hänger alltid med oavsett nivån.

Gällande en utvidgad rättsmedicinsk undersökning, hur lång tid tar en sådan?

Preliminär eller slutgiltig, du väljer ...

Ursäkta? Vad hänger med? Annat än könsligt sexuellt umgänge med särskilt försvårande omständigheter, det hade fallit in under brott mot griftefriden om knivhuggen i könsdelarna hade uppstått efter döden. Leker du bara dum eller förstår du inte hur jag menar/tänker?

På din fråga kan jag svara; det beror på en jävla massa.
Citera
2017-10-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I den tidigare versionen tog han en tupplur innan han hissade upp KW och sedan sjöbegravde henne. - Hur ska han kunna få in en tupplur på 2 h om KW avgasförgiftats? - Det kanske han kan, men det är då svårt att se hur han ska kunna stycka inom den korta tid som står till buds. Och låg han och sov en bit från där KW uppehöll sig kan man fråga sig varför han gjorde det?

Upplys mig gärna om hur ett förlopp kan se ut där PM tar en tupplur i den nya avgasversionen?

Om du är läskunnig, igen, TA EN TITT PÅ DEN BELAGDA RUTTEN!!!! Läs, annars gör du dig till en ännu större idiot, än den du just nu är.

Den innehåller två dyk. Din "tupplursteori" kan hända i det andra dyket, och varifrån får du "den korta tid som stod till buds??".

Men huvudfrågan till dig; vad har du överhuvudtaget förstått av det troliga händelseförloppet, och PM's seglats under natten?

Du förmedlar en total förvirring i händelseförloppet, ta mitt mitt råd och läs på först....
Citera
2017-10-31, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursäkta? Vad hänger med? Annat än könsligt sexuellt umgänge med särskilt försvårande omständigheter, det hade fallit in under brott mot griftefriden om knivhuggen i könsdelarna hade uppstått efter döden. Leker du bara dum eller förstår du inte hur jag menar/tänker?

På din fråga kan jag svara; det beror på en jävla massa.

Jag har lagt mig på din nivå, inte jag som är dum eller oförstående.Förstår du inte ens själv ditt resonemang?

Är det enligt dansk rätt tillåtet att "knivpulla" ett lik? Eller måste det vara levande för att falla in under tex "anden kønslig omgang end samlag"?
Citera
2017-10-31, 23:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Jag har lagt mig på din nivå, inte jag som är dum eller oförstående.Förstår du inte ens själv ditt resonemang?

Är det enligt dansk rätt tillåtet att "knivpulla" ett lik? Eller måste det vara levande för att falla in under tex "anden kønslig omgang end samlag"?

Ja. Det måste det. Annars faller det in under andra brottsrubriceringar.
Citera
2017-10-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Om du är läskunnig, igen, TA EN TITT PÅ DEN BELAGDA RUTTEN!!!! Läs, annars gör du dig till en ännu större idiot, än den du just nu är.

Den innehåller två dyk. Din "tupplursteori" kan hända i det andra dyket, och varifrån får du "den korta tid som stod till buds??".

Men huvudfrågan till dig; vad har du överhuvudtaget förstått av det troliga händelseförloppet, och PM's seglats under natten?

Du förmedlar en total förvirring i händelseförloppet, ta mitt mitt råd och läs på först....

Fyfan vad du är otrevlig, Whyback!!! Du tål inte att andra har sina funderingar och teorier. Ditt otevliga sätt mot dem som inte tänker som du påminner mig för övrigt om en alldeles speciell personlighetstyp....gissa vilken.
Citera
2017-10-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han bekräftar ingenting, han konstaterar bara det vissa av oss sagt ända sedan stickskadorna blev kända. Nu har han också backat på att PM har mördat förr. Vi får se hur lång tid det tar innan han till sist förstår att han även måste släppa sitt så älskade statistiskt säkerställda strypmord och inser att PM inte hade något som helst intresse av att strypa KW, varför han nu skulle göra det. En snabb död hade PM inget intresse i. Tyvärr, om man nu får säga så, givet omständigheterna.
Ja med all respekt för GW kunnande så tror jag han har fel angående både strypning och att det var oplanerat. Långsam plågsam död har nog mad madsen fantiserat om och tänkt sig när tillfället dök upp som det tyvärr gjorde när Kim bokade med madsen. Sen bestämde han sig nog inte helt förrän precis innan han attackerade henne, ungefär som med människor som begår självmord, tankarna har malt länge och planeringen är färdig men sen ska den där sista droppen i bägaren vara det som till slut avgör när och om det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in