Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Ok, vore intressant att se hur det går.

Kan nästan sätta en peng på att han kan kopplas till olösta mord runt om i världen. Men å andra sidan, så får jag oxå en amatörmässig bild av g.m . Vem mördar en journalist som ska göra reportage om ens f ubåt. Var han bara så pervers att han inte kunde hålla sig våldtog sne styckade och kom på, shit jag åker dit nu, sänkte båthelvetet.

Så var det nog. Får väl se vad som händer i utredningarna om liknande mord i Danmark och Sverige, som kommer granskas.
Citera
2017-10-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Djursing verkar planera för ny bok om Madsen, från DN:
I åtta år har den danska författaren och journalisten Thomas Djursing följt Peter Madsen, ubåtsägaren som misstänks ha mördat den svenska journalisten Kim Wall. Han har skrivit en bok om den danska uppfinnaren och planerar nu att göra en uppföljare.
Thomas Djursing träffade Peter Madsen vid hans verkstad på Refshaleøen i Köpenhamn några veckor innan uppfinnaren blev gripen. Han beskriver Peter Madsen som en komplicerad man som kunde kasta sig huvudlöst in i gräl, var stolt, extrem och för mycket. Men också en man som var kärleksfull, god och inspirerande. Vid deras senaste möte var Peter Madsen pressad och upptagen, men glad. Han berättade att den nya raketen han byggt snart skulle skickas iväg och att han hade flera andra projekt på gång.https://www.dn.se/kultur-noje/peter-...en-avslutning/

En typisk s.k dubbelnatur.
Citera
2017-10-22, 20:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Idiot! Upprepade knivhugg i underlivet pekar åt sexbrott. Om KW dykt upp ensam i ubåten och PM flutit upp en vecka senare som död eunuck, hade det kunnat pekat åt samma håll.

Vad gäller upprepade knivhugg så tyder de på våldsbrott. Att knivhugga någon i underlivet kan vara del av ett sexbrott, men behöver inte vara det. Bara en idiot saknar förmåga att inse det.

Frågan, som trots sin enkelhet uppenbarligen var alldeles för svår för dig att fatta, var alltså

"Så om någon mördar en kvinna för att hon är en kvinna, så är det ett sexuellt motiverat mord?"

Att du därtill inte fattar implikationen av det, är väl egentligen inte så överraskande, givet nivån på dina inlägg i övrigt.
Citera
2017-10-22, 20:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad gäller upprepade knivhugg så tyder de på våldsbrott. Att knivhugga någon i underlivet kan vara del av ett sexbrott, men behöver inte vara det. Bara en idiot saknar förmåga att inse det.

Frågan, som trots sin enkelhet uppenbarligen var alldeles för svår för dig att fatta, var alltså

"Så om någon mördar en kvinna för att hon är en kvinna, så är det ett sexuellt motiverat mord?"

Att du därtill inte fattar implikationen av det, är väl egentligen inte så överraskande, givet nivån på dina inlägg i övrigt.
Hur var det nu med ödmjukheten. Jag kan inte få det till att PM blev osams med KW och därför högg henne i slidan?
Citera
2017-10-22, 20:47
Medlem
Citat:

Så om någon mördar en kvinna för att hon är en kvinna, så är det ett sexuellt motiverat mord?"

Tyder på våldsbrott? Det är väl så mycket våldsbrott det någonsin kan bli, eller tycker du att det ibland kan vara helt ok att köra in en kniv gång på gång i kvinnors underliv?

Eftersom mitt svar på din fråga tydligen var för komplicerat, så kortar jag ner det, NEJ!

Implikation?, av vad?, har du bränt en säkring i hjärnkontoret?.

Det där med nivån på mina inlägg, det är vad kan vänta sig från en som t.ex. PM och andra som anser sig vara kronan på verket i människans historia. Du kan lägga ner det din otrevlige fan; det är som att hälla vatten på en gås. Jag är inte ofelbar, men jag är medveten om det; det är det inte alla som är. Äger du en spegel?
Senast redigerad av Osakazuki 2017-10-22 kl. 20:59.
Citera
2017-10-22, 20:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur var det nu med ödmjukheten. Jag kan inte få det till att PM blev osams med KW och därför högg henne i slidan?

Du kan alltså inte få det till något annat än sexuellt?
Senast redigerad av trngw 2017-10-22 kl. 20:53.
Citera
2017-10-22, 20:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tyder på våldsbrott? Det är väl så mycket våldsbrott det någonsin kan bli, eller tycker du att det ibland kan vara helt ok att köra in en kniv gång på gång i kvinnors underliv?

Eftersom mitt svar på din fråga tydligen var för komplicerat, så kortar jag ner det, NEJ!

Implikation?, av vad?, har du bränt en säkring i hjärnkontoret?.

Hahaha, tänk att du inte klarar av att det till en högre nivå än så.

Nej, just det, det blir inte ett sexuellt mord bara för att offret är en kvinna.
Så frågan är då, hen "idiot", hur du vet att PM's motiv för mordet var sexuellt, och inte det faktum att KW var en kvinna, kanske i kombination med journalist, som PM sagts inte vara så förtjust i? Hur kan du, ni, veta det?
Citera
2017-10-22, 20:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Du kan alltså inte få det till något annat än sexuellt?
Med allt vi vet. Aldrig.
Citera
2017-10-22, 21:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Med allt vi vet. Aldrig.

Det är ju i så fall bara en begränsning hos dig, som inte kan se de möjliga alternativen.
Med "allt" vi vet, som egentligen inte är särskilt mycket, särskilt inte med tanke på att mycket av det vi "vet", kanske inte alls är med sanningen överensstämmande, något som nyligen påtalats i tråden, så kan aversion mot kvinnor precis lika gärna vara ett motiv.
Senast redigerad av trngw 2017-10-22 kl. 21:13.
Citera
2017-10-22, 21:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är helt galet! I går kollade jag på klippet flera ggr men kunde inte se det! Jag såg det samma dag som du, i förrgår? Vad har hänt!?!?!?!?!
Ja det är ju så jättemärkligt! Är så glad att jag åtminstone lyckades få några vettiga skärmdumpar på det, hoppas du sett dem, lyckades lägga ut dem här tull slut. Missa inte Lee Vans bild på verktygstavlan.. man får ju snart sömnproblem 👀!
Citera
2017-10-22, 21:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja det är ju så jättemärkligt! Är så glad att jag åtminstone lyckades få några vettiga skärmdumpar på det, hoppas du sett dem, lyckades lägga ut dem här tull slut. Missa inte Lee Vans bild på verktygstavlan.. man får ju snart sömnproblem 👀!

Tack, ja, jag såg dina bilder, bra jobbat!

Jag hittade klippet som var från tv2 Lorry, mannen uden stopknapp. Inte konstigt att vi letade oss blåa! Lol!

Jag la ut länken några sidor bakåt.
Citera
2017-10-22, 21:58
Medlem
trngws avatar
Vore intressant att få veta om den funna sågen har ett orange handtag, men det ville polisen inte svara på.
Att den matchar spåren på KW råder det knappast någon tvekan om, det blir ju mest bara en bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in